Ürün çeşitliliğine karar verme aşamasında müşterilerinin talep ve beklentilerini göz önünde bulundurarak farklı lezzetleri müşterilerin beğenisine sunan Çengelköy Börekçisi, kullandığı malzemelerle de sağlıklı ürünler ortaya koyuyor. Çengelköy Börekçisi Yönetim Kurulu Başkanı Murat Dilbağı ile ürün çeşitliliklerinin oluşumunda nelere dikkat ettiklerini konuştuk.
Çengelköy Börekçisi’nde üretimini gerçekleştirdiğiniz ürünlerin çeşitliliğine nasıl karar veriyorsunuz, müşterilerinizden gelen talepler çeşitliliğinizi oluştururken etkili oluyor mu?
Müşteri velinimetimiz. Müşterilerimizin damak tadı ve beslenme alışkanlıkları zaman zaman elbette değişmektedir. Bizim ürün çeşitliliğimizin oluşumunda müşterilerimizin talepleri, beklentileri ve güncel alışkanlıkları önemli bir rol oynar. Bir İstanbul lezzeti olarak yarım asra yakın geçmişimizle her zaman müşterilerimizi anlamaya gayret etmişizdir. Her ne kadar klasik bir lezzet ve geleneksel bir ürün olsak da, değişen beklentileri göz ardı edemeyiz. Satış grafi klerini takip ettiğimiz gibi müşterilerimizi ve tezgahtarlarımızı da dinleyerek müşterilerimizi anlamaya gayret ederiz. Son yıllarda beslenme alışkanlıklarının daha bilinçli hale gelmesiyle toplumun büyük bölümü margarinsiz ürün arayışına girmiştir. Biz de börek çeşitlerimizin neredeyse tamamına yakınında ‘Margarin Yok’ mottosu ile margarini kaldırıp sıvıyağı ve tereyağı ile böreklerimizi üretir olduk. Müşterilerimizin memnuniyeti bizi bu konuda cesaretlendirmeye devam etmektedir. Mesela Türkiye’de zeytinyağlı tam buğdaylı cevizli-peynirli ve kuruyemişli alternatifl eri ile börek üretip patent müracaatı yapan ilk börekçiyiz. Hedefi miz tüm ürünlerimizde margarini kaldırarak daha farklı ve fonksiyonel bir o kadar da lezzetli yeni ürünleri sektöre kazandırmaktır.
Yurt dışında da aranan bir lezzet olmak adına Çengelköy Börekçisi nasıl bir yol izliyor?
Yurt dışına açılımla ilgili bazı girişimlerimiz olmakla birlikte hali hazırda bizden ürün alıp tezgahında satan müşterilerimiz mevcuttur. Öncelikle Avrupa olmak üzere bazı lokasyonlarda bayilik vermek üzere görüşmelerimiz devam etmektedir.
Yer aldığınız lokasyonların büyümenizdeki etkisi nedir?
Börekçilikte lokasyon, salon dekorasyonu ve ürün kadar önemlidir. Biz özellikle kaliteli ürün tüketimi konusunda çok üst segmentte yer alan boğaz hattı çizgisinde olmamızın çok faydasını gördük. Açıldığımız günden beri devam eden müşterilerimizin varlığı, bizi memnun ettiği kadar daha fazla hassasiyet göstermemizi zorunlu kılmaktadır
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Türkiye’nin ilk TSE helal sertifi kası alan börekçisiyiz. Sadece helal değil; aynı zamanda çeşitli, hijyen ve son olarak da Covid 19 Güvenli Üretim sertifi kaları ile de modern tesislerde el emeği yoğunluklu üretim yapmaktayız.