Perakende

KALİTELİ KONSEPTLERLE SÜSLENMİŞ BİR ETKİNLİK, AVM ZİYARETÇİLERİNİN VAZGEÇİLMEZİ

Hande Concept Event Kurucusu Hande Akagündüz ile Eylül sayımız için gerçekleştirdiğimiz söyleşimizde, düzenledikleri farklı konseptlerdeki etkinliklerin AVM’lerin ziyaretçi oranlarına kattığı artı değeri ve AVM’lerle hayata geçirdikleri iş birliği sürecini konuştuk.

Hande Concept Event olarak, organizasyonlarınızı düzenlediğiniz AVM’lerle nasıl bir iş birliği süreci içerisindesiniz?

Öncelikle AVM’lerin düşündüğü ve yapmak istediği konseptleri baz alarak çalışmalara başlıyoruz. AVM’lerin tarzlarına uygun konseptler planlıyoruz. Burada tamamen AVM yönetimi ile ortak çalışıyoruz. Ziyaretçilerin her türlü ihtiyaçlarını karşılayacak olan tasarım ürünlerini etkinlik alanında bulundurmaya gayret ediyoruz. Festivalimizin konseptine hitap eden AVM içerisinde bulunan mağaza veya corner kiracılara da teklif götürüyoruz. Onlara da festival içerisinde bulunma ve stant açma imkanı sağlıyoruz. Bence bir AVM’nin en önemli ziyaretçi çekme alanı da etkinlikler oldu. Yani birçok tasarımcının, girişimcinin ve sanatçının mağazaların birçoğunda bulunmayan özel tasarım ürünlerini bulacakları festivaller, AVM’lerin ürün gamlarını artırmaktadır. Bu sebeple kaliteli konseptlerle süslenmiş bir etkinlik, ziyaretçilerin vazgeçilmezidir. Organizasyonun en önemli yeri ise genelde müzik veya atölye çalışmaları oluyor. Etkinliklerimize bu çalışmaları da ekleyerek, sanatın her dalına yer veriyoruz. Burada işin uzmanlarından ve iş partnerimiz Şikel Organizasyon sahibi Murat Şikel ile AVM’lerin ve festivalin konseptine uygun müzik ve eğlence tarzlarını belirliyoruz. Bu doğrultuda festivallerimize ayrı bir anlam ve eğlence katmış oluyoruz.

Organizasyonlarınızın öncesinde konseptlerinize ve mekana nasıl karar veriyorsunuz, aynı anda birden fazla noktada organizasyon gerçekleştiriyor musunuz?

Birden fazla noktada aynı anda etkinlik yapıyoruz. Amatör ruhu ile çalışan mükemmel ve profesyonel bir ekibimiz mevcut. Birçok tasarımcı ve girişimci ile çalışmaktayız. Araştırma ekibimiz sayesinde gün geçtikçe ekibimize birçok girişimci kazandırıyoruz. Amacımız yeni girişimcilere yeni iş imkanları sağlamak.

Yurt dışında düzenlenen konsept organizasyonlarla Türkiye’dekiler arasında benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?

Avrupa’daki AVM’lerin alışveriş kültüründe sanat, festival ve eğlence ile birlikte alışveriş anlayışını bir yaşam merkezi haline getirmek yatıyor. Ancak günümüzde birçok AVM bu duruma adapte olamamakta. Büyükşehirlerde özellikle İstanbul’da düzenlenen sanat festivalleri veya konsept festivaller AVM’lere ziyaretçi çekmekte, hatta birçok ziyaretçinin de etkinlik takvimlerini takip etmelerini sağlamaktadır. Biz Hande Concept Event ekibi olarak, bu misyonu Ankara ve İzmir başta olmak üzere birçok AVM’ye yaymak adına çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

AVM’lerde yapılan etkinliklerimizde en temel amacımız, doğru ve verimli organizasyonlar yapmak. Ama tabii ki bu etkinliklerimiz periyodik ve geleneksel olmak durumunda. Asıl o zaman AVM’ye, katılımcılara ve özellikle de ziyaretçilere bir artı katmaktadır. Bu sebeple AVM’lerin etkinliğimize bu bakış açısıyla yaklaşmalarını isteriz. Doğru olan periyotlar ise aylık veya 45 günlüktür.