40 yıldır perakende sektöründe varlığını sürdüren Kayra, global trendleri takip ederek kendine has çizgilerle buluşturuyor. Her koleksiyonun ayrı bir özveri ve titizlikle ortaya çıktığını ifade eden Kayra Pazarlama ve Satış Direktörü Furkan Ortakaya ile markalarını konuştuk.
Kadın giyiminde güncel ve özgün çizgilerle stil sahibi kadınların tercihi haline gelen Kayra’nın ortaya çıkış hikayesinden kısaca bahseder misiniz?
40 yıllık köklü bir moda markasının, ikinci kuşak temsilcisi olarak; Kayra’nın ortaya çıkmasında, muhafazakâr giyim sektöründe özgün ve uluslararası kalite standartlarında üretim yapan bir marka olmayışının etken olduğunu söyleyebilirim. Markamızın kurucusu, değerli babam Mehmet Ortakaya; kaliteli tasarım ve üretim eksikliğini fark ederek bu alanda çalışmalarını yoğunlaştırmış ve Kayra’yı bugüne taşımakta öncü olmuştur. Kayra olarak önceliğimiz global trendleri takip ederek, muhafazakâr giyimin ihtiyaçlarına ve Kayra’ya has stil anlayışına göre yorumlayıp eşsiz tasarımlar ortaya çıkarmaktır. Her gün gelişen ve değişen teknolojiyi üretim ve sistemimize uyarlamak gibi önceliklerimiz var. Tüketici ihtiyaç ve taleplerini değerlendirerek kendimizi her anlamda geliştirmeye devam etmekteyiz.
Tasarımlarınızı hazırlarken ilham aldığınız noktalar nedir, Sonbahar/Kış koleksiyonunuzda öne çıkan tasarımlarınızdan söz eder misiniz?
Tasarım ekibimizin en çok önem verdiği kısım AR-GE aşamasıdır. Global trendler incelenir, uluslararası fuar ve organizasyonlar ziyaret edilerek en donanımlı şekilde tasarım aşamasına geçilir. Bu noktada trendleri takip etmekle birlikte, yalnızca “Kayra Kadını’nın” stilini yansıtan ve sadık müşterilerimizin beklentilerini karşılayabilecek özellikte olan tasarımlar koleksiyonlarımızda yer bulmaktadır. Global trendleri kendimize göre yorumluyoruz, Kayra farkı ve özgünlüğü de buradan geliyor. Sonbahar/Kış koleksiyonumuzu hazırlarken; farklı kumaş, doku ve desenler tasarım ekibimiz tarafından ayrı ayrı değerlendirilerek eşsiz parçalar ortaya çıkarıldı. Doğadan ilham alan desenler, baskılar ve renkler ön planda. Toprak tonları yine vazgeçilmezlerimiz arasında. Şıklığın sadelik ve detaylarda saklı olduğunu savunuyor, konfeksiyon koleksiyonumuzu yine kendi tasarımlarımız olan zengin aksesuar seçeneklerimizle tamamlıyoruz.
Bir kombinin bütünleyici parçalarını oluşturan çanta, şal, eşarp gibi aksesuar grubunuzda Kayra farkını müşterilerinize nasıl hissettiriyorsunuz?
Kayra aksesuarlarını farklı kılan en önemli etken; aksesuar tasarımı için ayrı bir tasarım ekibi olması. Ana koleksiyon ile konuşan parçalar eşsiz bir bütünlük sağlıyor. Her koleksiyon ayrı bir titizlikle ortaya çıkıyor, ezber bozan Kayra tasarımlarının en belirgin özelliği bizce bu. Ürünleri oluştururken yapılan bu titiz çalışma haliyle ürünlere ve sonrasında da müşterilere yansıyor. Aksesuar koleksiyonumuzla birlikte; mağazalarımızda, Kayra kullanıcıları baştan ayağa uyumu yakalayarak yüksek stil görünümler elde edebiliyorlar.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Kayra, ortalama 40 yıldır sektörde varlığını sürdüren bir marka ve gücünü kadın çalışanlarımızdan alıyor desek çok da yanılmış olmayız. Şirket politikası olarak kadın istihdamına büyük önem veriyoruz. İlk aşama olan tasarım aşamasından, mağazadan müşteriye dokunduğumuz aşamaya kadar kadın çalışanlarımızın emeği ve başarısı hissediliyor. Bunun yanı sıra yerli üretim yaparak Türkiye’yi yurt dışında 30’dan fazla noktada temsil etmenin haklı gururunu yaşıyoruz. Her gün gelişen ve büyüyen, yüksek hacimli bir ihracat gücümüz var. İşimizi, modayı, tasarımı ve Kayra Kadınlarını önemsiyor, onlar için çalışmaya devam ediyoruz.