2022 yılının ilk çeyreğini geride bıraktık. Little Caesars olarak öncelikle fi rmanız adına ilk çeyreği değerlendirir misiniz, şu an yürüttüğünüz yeni çalışmalarınız ve yılın geri kalanında yurt içi ve yurt dışı olarak hayata geçireceğiniz projeler var mı?
Little Caesars Türkiye olarak 2021 yılında şube sayımızı 100’ün üzerine çıkardık ve hem şube adedi bazında hem toplam satışlarda ve online satışlarda ciddi bir büyüme ivmesi yakaladık. Pazarlama tarafında da bol ödül getiren sıradışı kampanyalar yapıyoruz. Özellikle genç hedef kitleye bu noktada iyi ulaştığımızı düşünüyorum. 2022 yılının ilk çeyreği 2021 yılının ivmesiyle başladı ve bu yılın ilk 4 ayında 5 yeni restoran açtık. Sene sonuna kadar 10’dan fazla restoran daha açarak yüzde 60 hacimsel büyüme hedefl iyoruz.
Dünyada dijital dönüşüm çok hızlı gelişmekte. Online alışveriş günümüzde fazlasıyla tercih ediliyor. Bu bağlamda Little Caesars olarak teknolojiyi ne boyutta kullanıyorsunuz?
Dijital dönüşüm Little Caesars’ın iki dinamosundan biri. Birincisi lezzetimiz ve kalitemiz. İkincisi ise dijital dönüşüme yönelik yatırımlarımız. Little Caesars Türkiye, dijital dönüşümünü tamamladı diyebiliriz. Bundan sonraki önceliğimiz yenilikleri daha da hızlı bir biçimde hayata geçirmek. Şu anda hem kendi şubelerimize, aplikasyonumuza, web sitemize ve çağrı merkezimize omnichannel yapıyor, hem de üçüncü parti satış kanallarımıza (YemekSepeti, Getir, Trendyol yemek gibi) kolayca entegre olabiliyoruz. Süreç verimliliğimiz arttı ve bu da karlılık oranlarını destekledi. Tazeliğin verdiği lezzet artışı ve teknoloji sayesinde tercih edilme oranımız yüzde 45 arttı. Müşterilerimize avantajlar sağlayacak Sezarla Kazan Sadakat Programımız ile toplam sepet tutarımızı yüzde 62 oranında arttırdık. Yeni projeler üzerinde de çalışmaya devam ediyoruz.
Franchising sistemi ile markalar hızla büyümekte. Siz de franchise sisteminizden söz eder misiniz?
Sezar yatırımcısına daima kazandıran bir marka. Şu anda her şey dahil franchise açma yatırım maliyetimiz 1 milyon 800 bin TL + KDV. Restoranlarımızın aylık ortalama cirosu 400 bin TL civarında gerçekleşiyor. Net operasyonel karlılık oranımız yüzde 10 ila yüzde 15 seviyesinde, yatırımın geri dönüşü ise ortalama 36 – 42 ay. Bu hızda bir geri dönüş ve yüzyılın en büyük krizinde test edilmiş düşük risk avantajımız, markamıza olan girişimci ilgisini yüksek tutuyor.
Son olarak eklemek istedikleriniz?
Little Caesars Pizza, 2021 yılında ABD’de yayınlanan Franchise Times Top 200+ listesinde 29. sırada yer aldı. Little Caesars global operasyonu, yalınlığı ve verimliliği vurgulayan stratejik bir iş fırsatı olmasının yanı sıra, yüksek kâr potansiyeline sahip hızlı ölçeklendirme konsepti. Düşük metrekare, sınırlı sayıda çalışan ve paket servis hizmeti, işletme maliyetlerini düşük tutmaya ve karlılığı en üst düzeye çıkarmaya yardımcı oluyor.