Günümüzde hızla değişen alışkanlıklar ile birçok sektör yenilenmeye gidiyor. AVM’ler de bu konu doğrultusunda hızla yaşam merkezi olma yolunda ilerliyor. Palladium AVM olarak siz bu bağlamda bünyenizde hangi değişiklik ve yeniliklere gidiyorsunuz?
1990’lı yıllardan itibaren sayıları hızla artan AVM’ler kentsel yaşamın önemli bir parçası aslında. Eski çarşı-pazar veya kapalı çarşı alışkanlıklarımızdan gelen kişilerin bir arada olmaları, sosyalleşme istekleri eskilerden alışık olduğumuz bir gelenek ve bu geleneğin devamını da AVM’ler sağlıyor. Son yıllarda tüm dünyanın yaşadığı pandemi döneminde birçok alışkanlığımızın değiştiği de yadsınamaz bir gerçek. Burada online alışverişin artışından da söz etmek gerekir. Pandemi öncesinde de online alışveriş yaygındı ancak evlere kapandığımız o dönemde e-ticaret sektörünün büyüklüğü gözle görülür bir şekilde artış gösterdi. Fakat Türk toplumu olarak bizler eskilerden getirdiğimiz alışkanlıkları yaşamayı, dokunmayı, kişilere temas etmeyi seviyoruz. Dolayısıyla biz de AVM’ler olarak; bu değişimi sosyalleşmeye hizmet eden, farklı deneyimler sunan, eticaret deneyimini destekleyen ve zenginleştiren kurgularla ilerletmeyi hedefl iyoruz.
Profesyonel işletme için önemli unsurlar nelerdir? Müşteri memnuniyetini kalıcı kılmak adına yaptığınız çalışmalardan söz eder misiniz?
Değişen tüketici davranışlarını anlamaya ve tüketiciye ulaşabilmek için yeni yollar aramaya devam ediyoruz. Palladium Ataşehir AVM olarak müşterilerimizden aldığımız geribildirimlere çok önem veriyoruz. Bir aile gibi olduk aslında. Palladium Ataşehir ve müşterisi arasındaki ilişkiyi bu söz doğru tanımlıyor kesinlikle. AVM’de aynı yüzleri görmek, sabah selamlaşmak, güzel dileklerde bulunmak, hoş sohbet etmek bizi mutlu eden unsurların başında yer alıyor. Diğer taraftan; yıl içerisinde AVM bünyesinde yaptığımız festivaller, konserler, söyleşiler, atölyeler, çocuk etkinlikleriyle ile de bağımızı güçlendirdiğimize inanıyorum
Bulunduğunuz lokasyon baz alındığında doluluk oranlarınızdan söz eder misiniz? Sizin için avantajları neler?
Anadolu yakasının en bilinen ve samimi AVM’si Palladium. Açıldıktan sonra bu bölgede açılan birçok alışveriş merkezi oldu, olmaya da devam ediyor. Ama bizim kemikleşmiş, sadık bir müşteri profi limiz var ve ailemiz her geçen gün büyümeye de devam ediyor.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Ajandamızda bir yenilenme ve tazelenme programı yer alıyor. JLL Türkiye’nin yönetiminde bu dönem renovasyon çalışmalarımızı başlatıyoruz. Bizim için muhteşem bir dönüşüm yılı olacağına inanıyoruz.