Mahmut Yıldızhan
Haziran sayımız için gerçekleştirdiğimiz söyleşide, 2022 yılının ilk çeyreğinde AVM olarak gerçekleştirdikleri ciro hacmini ve ziyaretçilerini oranlarındaki artışı konuştuğumuz Mardian Mall AVM Müdürü Mahmut Yıldızhan, ayrıca Mardian Card ile ziyaretçilerine sundukları ayrıcalıklı alışveriş deneyiminden de bahsetti.
Mardian Mall Alışveriş ve Yaşam Merkezi olarak, 2022 ilk çeyreğinde gerçekleştirdiğiniz ciro hacminiz ve ziyaretçi sayılarınızdan okurlarımız için söz eder misiniz, 2022’nin 2.çeyreğine dair öngörüleriniz nedir?
Pandemi kısıtlamalarının kaldırıldığı 2022 yılının ilk çeyreğinde, kısıtlamalarla geçen 2021’in aynı dönemine göre, AVM’mizde ciro hacmimizde yaklaşık %200, ziyaretçi sayımızda da yaklaşık %160’lar seviyesinde artış oldu. Ayrıca; kişi başı harcama %20, m2 verimliliğine baktığımızda da %100 seviyelerinde artışlar olduğu görülmektedir.
Esas normalleşmeyi üçüncü çeyrekten sonra daha doğru rakamlarla göreceğimize inanıyorum. İkinci çeyrek analizlerimiz de bizi yanıltacak, neden derseniz; 2021 yılında erken kapanışlarımız dışında toplamda (Nisan, Mayıs ve Haziran ayları toplamında) 30 gün tam kapanma yaşamış olmamız. Bu rakamları göz önünde bulundurduğumuzda ikinci çeyrekte bayram alışverişlerini de katarsak cirosal büyümenin %200’ler seviyesinde olduğunu ama maliyetlerdeki artışlardan dolayı cirolardaki artışa rağmen markaların, adet satışlarında aynı artışı göremeyeceğimiz kanaatindeyim.
AVM olarak, ikinci çeyrekle birlikte pandemi yasaklarının bitmesiyle sektör bazında ziyaretçi sayısının pandemi öncesi seviyelere yaklaşacağını öngörüyoruz.
AVM’nizde yer alan sosyal donatılar ve oluşturduğunuz marka karmanızın ziyaretçi sayılarınıza etkisi konusunda neler söylersiniz?
AVM olarak verdiğimiz hizmetin kaliteli olması, misafirlerimizin aradığı her ürünü bulabilmesi ve misafirlerimizin Mardian Mall AVM’ye geldiği zaman kendini özel hissetmesi gerekiyor. Bütün çalışmalarımızı bu yönde planlıyoruz. Marka karmamızı güncel tutmaya ve yeni markalar için fırsat oluşturmaya özen gösteriyoruz. Bu anlamda sektörü yakından takip ediyor ve ziyaretçilerimizin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda adımlar atıyoruz.
Starbucks, D&R, DeFacto, Avva, B&G Store, In Street, İpekyol, Big Mamma’s, Yves Rocher, Köfteci Ramiz, Toru Toys, Tifiland ve Bowlingo gibi markalar Mardin’deki ilk mağazalarını Mardian Mall AVM’de açtılar. Önümüzdeki günlerde şehrimizi birkaç marka ile buluşturmak için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz.
Bildiğiniz üzere son dönemlerde hem uygulamalarımızdan gördüğümüz hem de yapmış olduğumuz anket çalışmalarından çıkardığımız AVM’lerde ziyaretçi tercihlerini etkileyen faktörleri sıraladığımızda; çocuklara yönelik hizmetler, eğlence alanları, mağaza ve marka çeşitliliği, özel günlerdeki aktiviteler, otopark, ulaşım, iç mekânda rahatlık ve kolaylık sağlayan hizmetler olduğunu görmekteyiz.
Mardian Mall AVM, en güçlü markaları, yüksek hizmet kalitesi, hesaplı alışveriş politikası ve uluslararası kalite standartlarında bir yönetim anlayışı ile bir çatı altında birleştirdiği gibi kültürel, ilgi çekici etkinlikleri ve rekreasyon alanlarıyla bir alışveriş merkezi olmanın ötesinde, bir yaşam merkezi kimliği de taşıyor.
Mardian Card projenize ziyaretçilerinizin gösterdiği ilgiden bahseder misiniz, içinde bulunduğumuz yıl içerisinde bu alanda yenilikler yapacak mısınız?
Müşterilerimizle olan bağımızı daha da kuvvetlendirmek ve 2. yılımızda pek çok ayrıcalık kazandırmak amacıyla Mardian Card Projesi’ni hayata geçirdik. Hali hazırda devam eden bir ev kampanyamız bulunmakta. 5 aylık bir dönemde ziyaretçilerimizden güzel dönüşler almaktayız. Ortalama Mardian Card’lı müşteri sayımız, pandemi döneminde olmamıza rağmen 40.000 kişi civarında. Mardian Card ile alışveriş kültürüne bambaşka bir soluk taşımak amacıyla, sadece bir kart olmanın ötesinde bir anlayışla tasarladık. Mardian Card müşterilerimize ayrıcalıklar sunacak indirimler, özel günlerinde ufak da olsa kendilerini özel hissettirecek adreslerine kargolayacağımız hediyeler, sinemamızda Card müşterilerimize özel gösteriler gibi farklı projelerle devam edeceğiz.
Amacımız kaliteli hizmet anlayışımızı kaliteli aktivitelerle desteklemek her defasında unutulmaz olup ziyaretçi sayımızı daha yukarı çekmektir.