Franchise

Ziyafe, Kayseri Mutfağı’nı Dünyaya Taşıyor

Kayseri mutfağını hem Türkiye’de hem de dünyada tanıtmayı hedefleyen Ziyafe, geniş bir yelpazede üretim yaparak markayı uluslararası ölçekte büyütmeye devam ediyor. Marka kurucusu Salim Yiğit, “Markamızın bilinirliğini dünyaya taşımış durumdayız. Orta Doğu ‘dan ve Almanya’dan çok fazla talep var Kayseri mutfağımızı en güzel şekilde tanıtacağımız noktalarda açmayı planlıyoruz.” diyor.

Ziyafe’nin kuruluş hikayesini ve bugün Türkiye genelinde 60 şubeye ulaşan markaya dönüşme sürecinizi bizimle paylaşır mısınız? Bu yolculukta sizi en çok etkileyen dönüm noktaları neler oldu?

KURUCU SALİM YİĞİT

İlk olarak “Tombiş” markasını kurduk. Yaklaşık 20 şubeye ulaşan “Tombiş” markası devam ederken Türk mutfağındaki açıklığı gördüm. İç Anadolu Bölgesi’nin en güzel mutfağı olan Kayseri mutfağını Türkiye’ye ve dünyaya tanıtmak için Ziyafe markasını kurdum. Çok kısa sürede çok başarılı bir lokanta oldu ve 3 yıl gibi bir sürede 30 şubeye ulaştı. Biz çok çalıştık, işimizi iyi yaptık. Müşterilerimiz de sağ olsunlar bizi bu noktaya taşıdılar.

Önümüzdeki dönemde Ziyafe’nin büyüme ve şubeleşme stratejilerinde hangi pazarlara odaklanmayı planlıyorsunuz? Bu hedefleri destekleyen yatırım ve inovasyon öncelikleriniz nelerdir?

Önümüzdeki dönemde Ziyafe markasını Türkiye’nin en işlek caddelerinde, tabela değeri yüksek olan yerlerde; m2 çok da fark etmeksizin açmayı büyümeyi düşünüyoruz. Franchise için farklı ülkelerden de talepler var. Bunları da değerlendirip bize uyum sağlayacak ortaklarımızla açmayı planlıyoruz. Orta Doğu ‘dan ve Almanya’dan çok fazla talep var.

Ankara ve İstanbul’daki üretim tesisleriniz, ürün çeşitliliği ve kalite standartlarınız açısından markaya nasıl bir katma değer sağlıyor? Bu altyapıyı Ar-Ge ve inovasyon süreçlerinizle nasıl entegre ediyorsunuz?

Ulusal ve yerel zincir marketlerin reyonlarında fabrikasyon olarak ürettiğimiz mantı, içli köfte ve meze çeşitlerini satıyoruz. Şu anda Türkiye’nin en büyük üreticilerinden bir tanesi konumundayız. Ayrıca Avrupa’ya vegan ürünler ihraç ediyoruz. Diğer ülkelere de etli ürünler gönderiyoruz. Markamızın bilinirliğini bu şekilde dünyaya taşımış durumdayız. İnşallah en kısa zamanda da restoran zincirleriyle taşıyacağız.

Gıda güvenliği, kalite ve sürdürülebilir üretim süreçleri Ziyafe için kritik öneme sahip. Bu alanlarda benimsediğiniz standartlar ve geleceğe dönük çevresel veya toplumsal sorumluluk projeleriniz nelerdir?

Dünyanın en büyük firmalarına fason üretim yapıyoruz. Tesisimiz yılda altı defa denetleniyor ve her denetim Avrupa standartlarında oluyor. Sürekli izlenebilir bir tesise sahibiz. Önümüzdeki dönemde de  20.000 metre² kapalı alanda bir tesis kuracağız. Buradan dünyanın her yerine ihracat yapmayı planlıyoruz. 20 metre²’de başlayan gıda işimizi 20.000 metre²’ye taşıyacağız.