Kärcher, bugün dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de hem profesyonel hem de ev tipi temizlik çözümleri denince akla gelen ilk markalar dan biri olmayı sürdürüyor. Yenilikçi teknolojileri, yüksek kalite standartları ve kullanıcı odaklı ürünleriyle sektörde fark yaratan Kärcher, ülkemizdeki varlığını her geçen gün daha da güçlendiriyor. Geçtiğimiz günlerde Türkiye’yi ziyaret eden Kärcher İcra Kurulu Başkan Yardımcısı ve Satıştan Sorumlu Üst Düzey Yöneticisi Christian May ile bir araya geldiğimiz Mayıs sayımızda; şirketin küresel organizasyon yapısından sürdürülebilirlik politikalarına, dijitalleşmeden robotik temizlik çözümlerine kadar pek çok konuyu ele aldık.
Kärcher’in organizasyon yapısı, işgücü, faaliyet gösterdiği ülkeler ve üretim tesisleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Kärcher, 80’den fazla ülkede 17.000’i aşkın çalışanı ve güçlü satış ağıyla faaliyet gösteren bir aile şirketidir. Almanya, İtalya, Romanya, Brezilya, ABD, Meksika, Vietnam ve Çin dahil 19 üretim tesisimiz bulunmaktadır. Bu yapı, müşterilerimize daha yakın olmamızı ve verimli tedarik zincirleri kurmamızı sağlamaktadır.

Temizlik teknolojisi sektörü nasıl bir dönüşüm geçiriyor ve Kärcher bu değişikliklere ayak uydurmak için kendini nasıl konumlandırıyor?
Küresel temizlik pazarının, hızla değişen dinamikleriyle bir dönüşüm içerisinde olduğunu söyleyebilirim. Artan hijyen bilinci, dijitalleşme, robotik çözümler ve otomasyon gibi teknolojik gelişmelerin yanı sıra sürdürülebilirliğe yönelik yükselen beklentiler de sektörün geleceğini şekillendiriyor. Kärcher olarak; yenilikçi, yüksek verimlilik sağlayan ve çevre dostu temizlik çözümleri geliştirmek amacıyla Ar-Ge yatırımlarımıza aralıksız devam ediyoruz.
Temizlik sektörünün karşı karşıya olduğu en önemli zorluklardan biri olan nitelikli iş gücü eksikliği ve verimlilik, özellikle ticari temizlik alanında robotik çözümlere olan talebi artırıyor. Kärcher, bu ihtiyaçlara yanıt vermek üzere stratejik olarak konumlanmış; gelişmiş teknolojilere sahip robotik ürün ailesi KIRA serisi olmak üzere ileri teknolojilerle donatılmış bir marka. Ve bu yönüyle de temizlik çözümleri alanında güçlü bir oyuncu konumunda.
Sürdürülebilirlik Kärcher için ne kadar önemli? Çevre dostu ürünleriniz ve sürdürülebilir üretim süreçleriniz hakkında bilgi paylaşabilir misiniz?
Sürdürülebilirlik, Kärcher kurumsal stratejisinin ayrılmaz bir parçası. Çevreye ve gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzun farkındayız, bu doğrultuda sürdürülebilirlik ilkelerini tüm iş süreçlerimize entegre ediyoruz. Enerji ve su tasarrufu sağlayan ürünler geliştiriyor, geri dönüştürülmüş malzeme kullanıyor ve üretim süreçlerimizi kaynak verimliliğini artıracak ve emisyonları azaltacak şekilde sürekli iyileştiriyoruz.
Geçtiğimiz yıl piyasaya sunduğumuz yüksek basınçlı temizleyiciler için geliştirilen eco!Booster başlığımız bu yaklaşımımızın somut örneklerinden biri. Bu yenilikçi çözüm, %50 daha yüksek temizlik performansı sunarken su tüketimini aynı oranda azaltarak doğal kaynakların korunmasına katkı sağlıyor. Benzer şekilde, yeni T-Serisi kuru elektrikli süpürgelerimiz, %60’a varan dönüştürülmüş malzemelerden üretiliyor ve kaynak tasarrufuna yönelik önemli bir adımı temsil ediyor.
Kärcher olarak, çevresel etkilerimizi azaltmak ve daha yaşanabilir bir geleceğe katkı sağlamak için iklim koruma çalışmalarımızı istikrarlı bir şekilde sürdürüyoruz. Küresel ölçekte iklim hedeflerimize yönelik kararlılığımız, geçtiğimiz yıl Science Based Targets Initiative (SBTi) tarafından da tescillendi. Kärcher olarak, Paris Anlaşması doğrultusunda küresel ısınmayı 1,5 santigrat derece ile sınırlamaya önemli ölçüde katkı sağlayacağımızı da resmi olarak onaylamış bulunuyoruz
Kärcher için Türkiye pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu bölgede büyüme fırsatları görüyor musunuz?
Türkiye, yüksek büyüme potansiyeline sahip stratejik bir pazar. 25 yılı aşkın süredir Türkiye’de kendi iştirakimiz ve iş ortaklarımızla faaliyet gösteriyoruz. Artan talep ve genç nüfus sayesinde Türkiye’deki varlığımızı daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.
Kärcher tarafından geliştirilen en son yenilikçi ürünlerden bazılarını öne çıkarabilir misiniz?
İnovasyon stratejimizin merkezinde. Gelişmiş batarya teknolojisine sahip ürünler, FC 8 sert zemin temizleyici ve KIRA adında akıllı temizlik robotları gibi yüksek verimli ve kullanıcı dostu çözümler geliştirdiğimizi söyleyebilirim.
Kärcher, akıllı veya Nesnelerin İnterneti (IoT) özellikli temizlik çözümleri sunuyor mu?
Evet, özellikle profesyonel alanda IoT özellikli ürünler sunuyoruz. Örneğin, tam otonom KIRA B 50, temizlik süreçlerini optimize etmek ve verimliliği artırmak için uzaktan yönetilebiliyor. Bu alandaki çalışmalarımızı sürekli geliştiriyoruz.
Kärcher’de küresel olarak çeşitli ülkelerdeki operasyonları yönetme yaklaşımınız nedir?
Kärcher, merkezi strateji ile yerel esnekliği dengeliyor. 85 ülkede 170 iştirakimiz bulunuyor ve her ülkeye kendi pazarına uygun özgürlük tanırken, yüksek kalite standartlarını da koruyoruz.

Kärcher’in 2025 yılı için vermek istediği temel mesaj nedir?
90.yılımızı kutlarken, geçmişimize saygı duyuyor ve geleceğe odaklanıyoruz. Temiz, verimli ve çevreci ürünlerle herkes için daha yaşanabilir bir gelecek yaratmayı amaçlıyoruz.
