Franchise

Deneyim Yatırımın Yeni Dili: Factory Karaköy ile Tatlıdan Fazlası

Karaköy’ün tarihi dokusunda doğan Factory, kişiselleştirilebilir tatlı deneyimi, yenilikçi workshop’ları ve yatırımcılara sunduğu yepyeni kiosk modeliyle deneyim odaklı bir yatırım hikâyesi yazıyor. Alışılagelmiş kahvaltı lezzetlerine modern fabrika yorumuyla; soslarınızı seçebildiğiniz ayrıcalıklı kahvaltı konseptiyle, misafirlerin sadece tüketici değil aynı zamanda üretiminde bir parçası olduğunu vurgulayan COO Selen Dumral ile markanın çıkış noktasını, lansman etkinliğini ve franchise modelini konuştuk.

Factory Karaköy’ün doğuş hikayesiyle başlayalım. Marka nasıl ortaya çıktı?

Hikayemiz, İstanbul’un tarihiyle iç içe bir noktada, Karaköy’de başladı. 1000 yıllık geçmişe sahip bu semtte, endüstriyel dokularla çevrili dükkanımızı “fabrika” kimliğimizin fiziksel yansıması olarak tasarladık. Kuruluş vizyonumuz, klasik bir kafe anlayışının ötesinde; nitelikli kahveleri, kişiselleştirilebilir tatlı deneyimi ve üretimiyle misafirlerin sürece dahil olduğu bir sistem ortaya çıkarmaktı. Misafirlerimizin sadece tüketici değil, üretimin parçası olduğu bu model çok hızlı benimsendi.

Geçtiğimiz günlerde bu binada bir lansman gerçekleştirdiniz. Bu etkinlik nasıl geçti?

Karaköy şubemizde gerçekleştirdiğimiz lansman, markamızın tüm değerlerini yansıtan çok katmanlı bir deneyim oldu. Girişte alışılagelmiş kahvaltı lezzetlerine modern fabrika yorumuyla; soslarınızı seçebildiğiniz ayrıcalıklı kahvaltı konsepti menümüzle karşıladık konuklarımızı. Ardından üretim katına geçtiler ve burada DIY üretim tezgahlarında kendi tatlılarını tasarlayıp ürettiler. Etkinliğin finali ise terasta gerçekleşti: farklı kahve çekirdeklerini tanıttığımız kahve workshop’ları ile katılımcılarımıza tadım ve kahve eşleştirmesi yapma fırsatı sunduk ve keyifli sohbetlerle dolu bir atmosfer oluşturduk. Bu etkinlik, markamızın “Sen Nasıl İstersen” anlayışını tüm duyularla katılımcılarımıza hissettirdi.

Tezgahımızda yaşattığımız bu motto, klasik workshoplarda aşina olduğumuz şefin etrafında toplanan ve birebir benzer tatlılar çıkarmayı hedefleyen deneyimlerden bambaşka, herkesin tüm yaratıcılığını sergileyebileceği şekilde organize edilmiş bir yeni nesil workshop deneyimi sundu.

Lansmanda ilk defa tanıttığınız ve özel olarak yeni geliştirdiğiniz kiosk modeline ilgi nasıl?

Özellikle AVM yatırımcılarına yönelik geliştirdiğimiz bu yeni model, kompakt yapısıyla hem yatırım sürecini kolaylaştırıyor hem de markanın güçlü hikayesini dar alanlarda da yenilikçi bir şekilde sürdürebiliyor. Tüm operasyon, merkez üretim tesisimizden sağlanan taze ürünlerle destekleniyor. Bu model, düşük operasyon yüküyle yüksek verimlilik sağlarken, yatırımcıya güçlü ve tasarımıyla etkileyici bir marka altyapısı sunuyor.

Franchise modelinizin yatırımcıya sunduğu avantajlardan da söz eder misiniz?

Yatırımcılarımıza kapsamlı ve profesyonel bir sistem sunuyoruz, sadece bir mağaza değil. Eğitimden mimariye, operasyonel denetimden sosyal medya desteğine kadar her aşamada yanlarındayız. Merkez mutfağımızdan çıkan ürünler sayesinde kalite standardımız her şubede korunuyor. Ayrıca mevsimsel olarak güncellenen menülerimiz ve Ar-Ge mutfağımızla sürekli yenilenen, dinamik bir ürün dünyası sunuyoruz. Bu da markamızın sürdürülebilirliği ve müşteri sadakatine doğrudan katkı sağlıyor.

Factory Karaköy’ün gelecek planları neler?

Yeni hedefimiz, markamızı çok daha fazla ve doğru noktada, güçlü iş birlikleriyle hem mağaza hem de kiosk yapısıyla genişletmek. Ayrıca yürüttüğümüz iş birliklerini artırarak sosyal sorumluluk tarafında daha fazla proje üretmek istiyoruz. Bizim için bu yolculuk sadece büyümek değil, anlamlı bir değer üretmek meselesi.