Öne Çıkanlar Perakende

JYSK, Türkiye’de Yerel İş Birlikleriyle Büyüyor

Ev yaşamı ve dekorasyon alanında global bir marka olan JYSK, Türkiye pazarındaki büyümesini yerel üreticilerle kurduğu güçlü iş birlikleriyle destekliyor. JYSK Kiralama ve Geliştirme Müdürü Pelin Ulusoy, bu sinerjinin yalnızca perakende sektörüne değil, Türkiye ekonomisine de olumlu yansıdığını belirtiyor. “Yerel üreticilerle geliştirdiğimiz iş birlikleri sayesinde hem lojistik maliyetlerimizi düşürüyor hem de yerel istihdama katkı sağlıyoruz. Bu strateji, JYSK’nın sürdürülebilir büyüme hedefleriyle birebir örtüşüyor.” diyen Ulusoy, JYSK’nın Türkiye pazarında önümüzdeki beş yıl içinde 70 mağazaya ulaşmayı hedefleyerek sürdürülebilir büyüme yolculuğuna emin adımlarla devam ettiğinin altını çiziyor.

JYSK’nın Türkiye’deki mağazacılık operasyonlarının yaygınlaşması, özellikle yerel üreticilerle iş birlikleri anlamında nasıl bir sinerji yaratıyor? Bu büyüme, Türkiye ekonomisinin gelişimine nasıl katkı sağlıyor?

JYSK’nın Türkiye’deki genişleme stratejisi yalnızca mağaza sayısını artırmakla ilgili değil; yerel üreticiler ve tedarikçilerle güçlü ortaklıklar kurmakla da ilgili. İskandinav stilini Türkiye’nin her köşesine taşımayı hedeflerken, aynı zamanda kalite, uygun fiyat ve sürdürülebilirlik değerlerimizi paylaşan yerel üreticilerle iş birliği yapma fırsatlarını kovalıyoruz ve gün geçtikçe daha fazla yerel üreticimize dokunuyoruz. Bu sinerji, yerel işletmelere uzun vadeli bir ortaklık sağlayarak, artan üretim kapasitelerine, istihdam yaratılmasına ve Türkiye’deki ekonomik canlanmaya katkı sağlamayı destekliyor. Mümkün olduğunca yerel kaynakları kullanmak, aynı zamanda son 3 yıldır JYSK’nın sürdürülebilir büyümesini amaçlayan küresel hedefleriyle uyumlu bir şekilde lojistik maliyetleri ve çevresel etkisini azaltmasını da destekliyor. Umarım bu yaklaşım dalga etkisi yaratır ve tedarik zincirlerini güçlendirerek sürdürülebilir iş uygulamalarının geliştirilmesini teşvik eder.

JYSK olarak Türkiye pazarındaki büyümenizi sürdürülebilir bir şekilde nasıl yönetiyorsunuz? Türkiye’deki müşteri beklentilerini anlamak ve bu ihtiyaçlara uygun çözümler geliştirmek için uyguladığınız özel stratejiler nelerdir?

Sürdürülebilir büyüme, JYSK’nın sadece Türkiye’deki değil, var olduğu 49 ülkedeki stratejisinin ana merkezinde yer almaktadır. Türkiye’de önümüzdeki 5 yıl içinde 70 mağazaya ulaşmayı hedeflerken, enerji tasarruflu teknolojiler, optimize edilmiş lojistik ve sürdürülebilir malzeme kullanımıyla karbon ayak izimizi en aza indirmeye kararlıyız.

Müşteri beklentilerini anlamak da başarımızın temel taşıdır. Değişen tüketici ihtiyaçlarını belirlemek için pazar araştırmaları, geri bildirimler ve yerel ekiplerle iş birliği yapıyoruz. Kültürlerin ve yaşam stillerinin de etkisi çok büyük tabii ki, ama özellikle büyük şehirlerde fiziksel koşulların değişmesi nedeniyle, daha küçük evlerde minimal yaşam tarzı yaygınlaşıyor. Bu yüzden mağaza konseptlerimizi çeşitlendirip bölgesel tercihlere uyarlamayı göz önünde bulunduruyoruz. Ayrıca, dijital platformlarımız ve sadakat programlarımız, müşteri deneyimleri ve davranışları hakkında kişiselleştirilmiş çözümler sunmamıza da olanak tanıyor.

49 ülkede 3.500’ün üzerinde mağazamızın olması JYSK için ne kadar önemli bir başarı olsa da aslında stratejilerimiz sayesinde büyümemizin yalnızca sayıları artırmakla ilgili olmadığını, aynı zamanda müşterilerimizle kalıcı ilişkiler kurmak, yerel toplulukları desteklemek ve JYSK’nın kalite ve sürdürülebilirlik konusundaki itibarını korumakla ilgili olduğuna inanıyoruz. JYSK Türkiye olarak da bu mirası ülkemizde de devam ettirmeyi arzu ediyoruz.