Üçüncü nesil kahve akımına güçlü bir giriş yapan Coffeetainer, nitelikli kahve anlayışını özgün konseptleriyle buluşturarak küresel bir marka olma hedefiyle ilerliyor. Kendi kahvelerini üreten ve franchise modeliyle büyüyen marka, hem yurt içinde hem de yurt dışında geniş çaplı bir yayılım stratejisi izliyor. Coffeetainer Yönetim Kurulu Başkanı Ezgican Aydoğan, markanın vizyonunu ve büyüme hedeflerini anlattı.
Nitelikli kahve anlayışını özgün konseptleriyle buluşturarak dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Coffeetainer, Sidem A.Ş. bünyesinde faaliyet gösteriyor. Kendi kahvelerini üreterek hem yurt içinde hem de yurt dışında mağaza açmayı ve franchise modeliyle büyümeyi hedefleyen Coffeetainer’ın başarısının arkasında uzun yıllara dayanan bir sektör deneyimi ve kapsamlı AR-GE çalışmaları olduğunu vurgulayan Coffeetainer Yönetim Kurulu Başkanı Ezgican Aydoğan, şunları söyledi:
“Yaklaşık dört yıl süren AR-GE çalışmalarımız ve otelcilik, restoran, cafe işletmeciliği gibi alanlardaki köklü deneyimimiz sayesinde Coffeetainer’ı güçlü bir marka olarak konumlandırdık. Geniş mağaza çözümleriyle yatırımcılarımıza esnek ve karlı iş modelleri sunuyoruz. Kiosk ve konteynır mağazalarımız pratik ve modüler yapılarıyla yatırımcılara düşük maliyetli giriş fırsatları sağlarken, kahve evlerimizle de geleneksel kafe deneyimini modern dokunuşlarla birleştiriyoruz.”
Yatırımcılarımızın yanındayız
Coffeetainer’ın franchise sistemine yönelik detayları paylaşan Aydoğan, “Bayilerimize uygun fiyatlı yatırım imkanları sunuyor, ödeme vadelerinde esneklik sağlıyoruz. İş ortaklarımızın başarısı bizim için çok önemli. Eğitimden mimari projelere, anahtar teslim inşaat süreçlerinden operasyonel desteğe kadar her aşamada profesyonel ekibimizle yanlarında oluyoruz. Şube açılışlarını sistematik bir şekilde yöneterek, yeni mağazalarımızı maksimum bir buçuk ay içinde hizmete açabiliyoruz.” dedi.
Esnek ve yenilikçi mağaza modelleri
Farklı iş modelleriyle yatırımcılarına seçenek sunduklarını belirten Aydoğan, mağaza konseptlerini şu şekilde özetledi:
Kiosk Mağazalar: İlk örneği Mall of Antalya’da hayata geçirilen kiosk mağazalar, 25 m2’den minimum 12 m2’ye kadar küçültülebilen modüler yapılarıyla farklı alanlara kolayca adapte edilebiliyor. Self servis ya da masaya servis hizmetine uygun olarak tasarlanan bu konsept, şık ve fonksiyonel tasarımıyla tam bir mağaza deneyimi sunuyor.
Konteynır Mağazalar: Açık alanlar için tasarlanan bu konsept, taşınabilir yapısı sayesinde parklar, AVM girişleri, üniversiteler, plajlar gibi yoğun lokasyonlarda konumlandırılabiliyor.
Kahve Evleri: Geniş oturma alanları, otopark imkanı ve teras konseptiyle modern ve konforlu bir kahve deneyimi sunuyor. Paket servis, hediyelik ürün satışı ve kendi üretimimiz olan kruvasan ve Paris eklerleriyle zenginleştirilmiş bir menüyle hizmet veriyoruz.
Yurt dışında hızlı büyüme
Markanın globalleşme sürecine de değinen Aydoğan, “Şu anda 9 şubemiz var ve yurt dışındaki ilk mağazamızı Bakü’de açtık. Londra, Dubai, Stuttgart ve Karlsruhe’de yeni şubelerimiz için hazırlıklarımız sürüyor. Ayrıca ABD ve Dubai pazarları için master franchise vererek global çapta güçlü bir kahve zinciri oluşturmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.
Franchise modelinde üstün standartlar
Coffeetainer’ın franchise süreçlerinde belirli standartlara sahip olduğunu belirten Aydoğan, şu detayları paylaştı: “Beş yıllık sözleşme süremiz var ve cirodan %3 pay alıyoruz. Tedarik süreçleri marka tarafından yürütülüyor ve fiyat politikalarımıza uyum büyük önem taşıyor. Eğitim programlarımız ve kalite standartlarımız sayesinde sürdürülebilir bir büyüme hedefliyoruz. Yatırımcılarımıza güçlü ve karlı bir iş modeli sunuyoruz.”