Tavada Tavuk 2024 yılında lezzeti, kaliteyi ve yenilikçi vizyonunu harmanlayarak yeme-içme sektöründe zirveye adım adım tırmanan ve girişimciler için güven veren bir marka olmayı başardı. Türkiye’nin dört bir yanında ve uluslararası pazarlarda hızla büyüyen Tavada Tavuk, geliştirdiği yepyeni konsepti, şeffaflığı, müşteri odaklı hizmeti ve yatırımcılarına sunduğu eşsiz destekle sektöründe fark yaratmaya devam ediyor. Şubat sayımızın kapağında dergimizde ağırladığımız Tavada Tavuk & Bigye CEO’su Akın Gürbüz, markanın lezzet yolculuğunda yeni hedeflerle 2025’e damga vurmaya hazır olduğunu vurguladı.
Tavada Tavuk 2024’te nasıl bir büyüme ivmesi yakaladı? Hedeflediğiniz restoran sayısına ulaşmak için uyguladığınız stratejilerden bahseder misiniz?
Doğru lokasyon ve doğru yatırımcı stratejisi ile 2024 yılında AVM ve cadde konsepti olmak üzere 15 yeni restoranımızı faaliyete geçirdik. 2025 yılı itibariyle toplamda 75 bayi sayısına ulaşmış bulunmaktayız.
2024 yılında hedeflediğimiz restoran sayısına ulaşmak adına yaptığımız pazarlama ve SEO çalışmalarının yanı sıra, markamızı doğru temsil eden ve yeni yatırımcılarımıza doğru bir model sunmakta olan mevcuttaki bayilerimiz üzerinden hedeflerimize ulaştığımızı belirtmek isterim.

Tavada Tavuk’un yenilenen konsepti ve bu konsept doğrultusunda müşterilerine sunduğu farklılıklar nelerdir?
Mevcuttaki konseptimize nazaran, daha açık renkler, konforlu oturma alanları, yemek sonrası isteğe bağlı tercih edilebilecek sıcak-soğuk içecek barı, keyifli bir deneyim yaşamaları adına ebeveyn retro oyun alanı ve çocuk oyun alanı gibi farklıları yeni konseptimizde misafirlerimizin hizmetine sunmayı amaçladık.
2025 yılı için yurt içi ve yurt dışında kaç yeni restoranı müşterilerinizle buluşturmayı planlıyorsunuz, bu hedefinizi gerçekleştirmek adına hangi şehir ve bölgelerde büyümeyi planlıyorsunuz?
2025 yılı için belirlediğimiz strateji doğrultusunda yurt içinde 50 yeni bayi, yurt dışında ise 10 yeni bayi ile müşterilerimizi buluşturmayı planlamaktayız. Yurt içinde İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Eskişehir illeri başta olmak üzere Marmara, Ege ve İç Anadolu bölgelerinde agresif bir büyüme planlamaktayız.
Yurt dışında ise Avrupa şehirlerinin yanı sıra, Orta Doğu ve Orta Asya bölgelerindeki ülkelerde yeni yatırımcılarımız ile Master Franchise görüşmelerimizi sürdürmekteyiz.

Yurt dışı pazarlarına yönelik hedeflerinizde yer aldığınız lokasyonların önemi nedir? Bu bölgelerde nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Ürdün’de faaliyette olan 4 bayimiz ve 2024 yılı başında faaliyete geçen Fransa bayimizin bulunduğu bölgelerde başarılı örnek bir model teşkil etmesi, büyüme planlarımız doğrultusunda büyük önem arz etmektedir.
Son dönemde Türk tüketicisinin yemeiçme tercihlerinde soslu beyaz et çeşitleri ön plana çıkıyor. Tavada Tavuk olarak ürün çeşitlerinizi belirlerken hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz?
Bizim için en önemli kriter müşterilerimizin geliştirdiğimiz ürünlere gösterdiği reaksiyonlardır. Buna bağlı olarak menümüzdeki ürünleri geliştirme ve yeni ürün çalışmalarını, konsept dışına çıkmadan menüdeki diğer ürünlerimizi destekleyici ve birlikte tercih edilebilecek şekilde belirlemeyi doğru buluyoruz.
Franchise sisteminizin ana başlıkları nelerdir, yatırımcılara sunduğunuz avantajlara değinir misiniz? Eğitim, operasyonel destek ve yazılım teknolojileri gibi konularda ne tür destekler sunuyorsunuz?
Franchise sistemimizde, önceliğimiz yatırımcı adayımızı doğru lokasyonla buluşturmak ve markanın belirlemiş olduğu kriterlere uygunluğu doğrultusunda gerekli operasyonel süreçleri planlamak oluyor. Yatırımcı adaylarımıza özel, sektöre nazaran daha düşük maliyetli ve yüksek kalitede konsept imkanı sunuyor, akabinde ödeme planlarını vadelendirerek kendilerine markamız adına destek oluyoruz.
İşletmecilerimize marka bilinirliği ve elde edinilmiş tecrübemiz ile birlikte, restoranın açılış hazırlıkları süresince ve açılışın ilk gününden itibaren pazarlama, reklam, satın alma, lojistik, eğitim, insan kaynakları, hukuksal işlemler, operasyon ve kalite kontrol gibi yoğun destek hizmetleri vermekteyiz.
Franchise ağınızı genişletirken doğru yatırımcıları seçmek adına nasıl bir değerlendirme süreci izliyorsunuz, kimler Tavada Tavuk marka çatısı altında sizleri temsil edebilir?
Tavada Tavuk olarak, girişimci bir ruha ve başarma hırsına sahip, yönetim tecrübesi olup, yatırımın gerektirdiği finansal kaynaklara sahip olabilen işletmeci franchise adaylarını tercih etmekteyiz.
Zincir markalar için en önemli başlıklardan biri tüm şubelerde aynı lezzet ve hizmet kalitesini sağlamak. Franchise işletmelerinizde yüksek standardınızı yakalamak adına ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz?
Tüm bayilerimizde denetim, eğitim ve operasyonel süreçlerini belirli aralıklarda planlayarak, aynı lezzet ve hizmet kalitesini sağlamaya çalışmaktayız. Yüksek standartlara ulaşmak adına, önde gelen denetim firmaları ile kalite standartlarımız doğrultusunda denetimler gerçekleştiriyor, eksik ve hatalı noktaları tespit ederek iyileştirilmeleri adına hızlıca eğitim programları gerçekleştiriyoruz.
2024’te dijital kampanyalar ve fuar katılımlarında nasıl bir strateji izlediniz, bu çalışmaların markanızın büyüme yolculuğunda geri dönüşleri nasıl oldu? 2025 yılı planlamalarınızda marka bilinirliğinizi artırmak adına yeni projeleriniz, kampanya çalışmalarınız veya iş birlikleriniz olacak mı?
2024 yılında belirlediğimiz pazarlama stratejisi doğrultusunda, bayilerimizin bulunduğu bölgelerde yerel reklam çalışmalarına ağırlık vererek, bayilerde hedeflemiş olduğumuz ciro rakamlarını yakalamış olduk. 2025 yılında dijital mecralarda kampanya ve reklam çalışmalarına da ağırlık vereceğiz
Marka bilinirliğini üst seviyelere taşımak adına önceliğimiz şu an yer almadığımız illerde bayileşme sürecini hızlandırmak. Akabinde hedeflenen il sayısına ulaşıldığı takdirde, ulusal mecralarda tanıtım ve reklam çalışmalarının daha verimli olacağı kanatindeyim.
Türkiye’deki büyüme stratejinizde son dönemde hangi başlıklar ön planda? Yüksek enflasyon ve yüksek maliyetler ışığında fiyat mekanizmanızı nasıl düzenliyorsunuz?
Türkiye’deki büyüme stratejimizde, sektördeki rakiplerimiz ile rekabet edebilmek ve bu rekabeti sürdürürken yüksek enflasyon ve yüksek maliyetleri bahane ederek fahiş bir fiyat politikası uygulamadan ve kalite standartlarımızdan taviz vermeden ilerlemekteyiz. Yüksek enflasyon ve maliyetler elbette karlılığı doğrudan etkileyen sebepler, fakat sürdürülebilir bir iş modeli ve müşteri memnuniyeti, marka vizyonumuz açısından büyük önem arz etmektedir.
Tavada Tavuk’un sektörünüzde yer alan diğer markalarından ayrışan en güçlü yönü nedir?
Tavada Tavuk olarak gerek yeni yatırımcılarımıza gerek restoranlarımızı ziyaret eden misafirlerimize ve gerekse de marka çalışanlarımıza sunduğumuz avantajların bizi ön plana çıkarmasının yanı sıra, şeffaflık, samimiyet ve dürüstlük ilkelerini marka olarak benimsemiş olmamızın bizim sektörde ayrışmamızı sağlayan en güçlü yönlerimiz olduğunu ifade edebilirim.

Yeme-içme sektörüne yatırım yapmak isteyen girişimcilere tavsiyeleriniz neler olur?
Yatırımcı adaylarımızın yatırım yapmak istediği sektörü ve markaları, markalara ait maliyet ve karlılık analizlerini, markanın tarihçesi ile doğru orantılı sektördeki tecrübesini ve bulunduğu konumunu iyi analiz etmeleri gerektiğini düşünüyorum.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
2025 yılının herkese sağlık, başarı, mutluluk ve huzur getirmesini temenni ederim.
