Danimarka merkezli global perakende devi JYSK, 2024’te stratejik mağaza açılışları ve yenilikçi çözümleriyle Türkiye pazarındaki yerini güçlendirdi. 2025 yılında 8 yeni mağaza açmayı planladıklarını açıklayan JYSK Ülke Direktörü Fatih Tezcan, StoreConcept 3.0 ve daha küçük m2’ye sahip mağaza konseptleriyle yeni yılda büyüme stratejilerini hızlandıracaklarını belirtti.
2024 yılında hayata geçirdiğiniz yatırımların şirketinizin Türkiye pazarındaki konumuna olan etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz? 2024’teki başarılarınızdan yola çıkarak, bu yatırımların JYSK’un gelecekteki büyüme hedeflerine nasıl bir zemin hazırladığını düşünüyorsunuz?
Açıkçası çok büyük bir pazarda henüz küçük ama büyüme anlamında büyük hedefleri olan bir oyuncuyuz. 2024 yılı bizim için hızlı büyüme öncesi temel taşları yerine oturtmaya çalıştığımız bir yıl oldu. Enflasyonist baskı başta kiralar olmak üzere tüm maliyetlerimizi ciddi etkilerken, biz de büyüme stratejimizi değişen bu koşullar sebebiyle yapay zeka destekli bir geoanaliz aracıyla revize ettik. Bugün itibari ile baktığımızda en önemli projemizden biri de müşterilerimize çok kanallı alışveriş tecrübesini sunabilmek oldu. Bu proje sayesinde müşterilerimize sunduğumuz ek faydalardan bahsedersek de; mağazadayken mağazada olmayan bir ürünün siparişini verebilme, evlerindeyken ücret ödemeden mağazada olan stoğu kendileri için ayırtabilme veya ödeme yaparak mağaza stoğunda olmayan bir ürünü mağazaya kendi adlarına sipariş geçebilme gibi özellikler oldu.
Son olarak da 2024 yılında gelecek yıl itibari ile planladığımız hızlı büyüme için gerekli iç süreçlerimizin optimizasyonu Fatih Tezcan üzerine çalıştık. Özetle, bizim için 2024 kazanımları, önümüzdeki yıllarda hızlı mağaza açılımının ön hazırlıkları oldu.
2024 yılında stratejik lokasyonlarda açtığı mağazalarla Türkiye pazarındaki yerini güçlendiren JYSK, 2025 yılında mağaza açılışlarında ve yenilikçi konseptlerinde nasıl bir stratejiyle ilerleyecek?
2025 yılı içerisinde en az 8 mağaza açmayı planlıyoruz. Şu an Türkiye’de açtığımız tüm mağazalar aslında en son mağaza konseptimiz olan StoreConcept 3.0 konseptinde. Bu konsepti kısaca tanımlarsak, 1200 m2’lik ortalama bir mağazanın 900 m2’si satış alanı için ayrılırken, 300 m2’si ise ekibin kullanımı ve depolama amaçlı ayrılmış oluyor. Markamızın başlangıç hikayesini yazan yataklar için tabii ki özel bir bölüm var. Bu alana yatak stüdyosu adını veriyoruz ve burada en az 16 farklı yatak çeşidini sergilemeyi ve müşterilerimizin deneyimleyebileceği bir ortam yaratmayı hedefliyoruz. Tabii Türkiye gerçeğinde organize perakendenin önemli bir kısmı AVM’lerde gerçekleştiği için Türkiye’de hızlı büyüyebilmek adına m2 anlamında da daha esnek olmak ve çıkabilecek küçük m2 alternatiflerini de değerlendirebilmek gerekiyor. Bu anlamda da çalışmalarımızı sürdürüyor, ev aksesuarları ve ev tekstili odaklı daha küçük m2’li ve yeni bir JYSK mağaza konsepti üzerinde çalışıyoruz.