Alışveriş merkezi projelerinde sundukları entegre hizmetlerle operasyonel verimlilik sağladıklarına değinen W Yönetim Genel Müdürü Özge Barlas, personel yönetimi ve akıllı yönetim hizmetleriyle maliyetleri azaltmaya yönelik önemli adımlar attıklarını belirterek, 2025 yılı itibariyle sektördeki rekabet avantajlarını artırmak ve daha geniş entegre çözümler sunmak için çalışmalarına devam edeceklerini ifade etti.
W Yönetim olarak, AVM’lere özel sunduğunuz fark yaratan hizmetlerden örnekler verebilir misiniz?
Alışveriş merkezi projelerinde Temizlik, Güvenlik, Resepsiyon Danışma, Teknik Bakım, Peyzaj vb. tüm hizmetleri entegre olarak birlikte sunarak operasyonel olarak optimizasyon sağlanmaktadır. Bu anlamda müşterilerimizin beklentilerini bilerek ve öngörülü yaklaşımlar sunarak iyi bir çözüm ortaklığı sunmaktayız.
Son dönemde alışveriş merkezi yönetimlerinin en önemli maliyetlerini personel hizmetleri oluşturmaktadır. Bu kapsamda tüm hizmetlerin beraber verilmesi çok önemli gider azaltıcı faaliyet olmaktadır.
Personel yönetimi dışında Akıllı yönetim hizmetleri kapsamında veri analitiği ve raporlama, deneyim odaklı tesis yönetimi, dijitalleşme ve mobilizasyon müşterilerimize sunduğumuz en önemli hizmetlerin başında yer almaktadır.
Alışveriş merkezinde yıllardır edindiğimiz tecrübe ve deneyim sayesinde müşterilerimizden önce öngörmek ve sonrasında projeye özel çözümler üreterek yaklaşmak felsefemizdir.
2024 yılı W Yönetim ve AVM projeleri açısından nasıl geçti? 2025 yılı için AVM’lere yönelik özel planlarınız, stratejik hedefleriniz ve hayata geçirmeyi planladığınız yenilikler nelerdir?
2024 yılı tüm dünya gibi Türkiye’de de finansal oluşan zorluklarla geçmiştir. Enflasyon ile mücadele kapsamında tüketimi azaltmaya yönelik faaliyetler bazı müşteri segmentlerini oldukça etkilemiştir. Bizler alışveriş merkezi ve İş merkezi projelerimizde tasarruf kapsamında çözümler üretmek adına satın alma ve teknoloji kullanarak müşterilerimize destek olmaya çalıştık.
2025 yılının ikinci yarısından sonra piyasa koşullarında pozitif değişim öngörüsü ile, 2025 yılının 2024 yılına göre daha iyi geçeceğini öngörmekteyiz.
2025 yılı içerinde alışveriş merkezi sektöründe hizmet alanlarını daha da genişleterek entegre çözümler sunmak adına görüşmelerimizi devam ettirmekteyiz. 2025 yılı içerisinde şirketimizin alışveriş merkezi payını arttırma hedefinde olduğunu belirtmek isterim.
Alışveriş merkezleri sektöründe tesis yönetiminin geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sektördeki değişimlere nasıl uyum sağlıyorsunuz?
Alışveriş merkezi sektörü, tesis yönetimi işinin en hızlı değişim gösteren ve en hızlı aksiyon alan sektörüdür. Özellikle önümüzdeki dönemlerde yapay zeka ve teknoloji entegrasyonlarının daha da sıklıkla kullanıldığını ve robotik çalışmaların daha da çok görüleceğini öngörmekteyiz. Gelecekte alışveriş merkezi tesis yönetimi, teknoloji ve sürdürülebilirlik temelline dayalı bir dönüşüm yaşayacaktır.
Bu kapsamda şirketimiz yenilikleri ve değişimleri global dünya ile beraber takip etmekte ve sektörde rekabet avantajı sağlamak adına çözüm önerilerimizi müşterimizle paylaşarak devam etmekteyiz.