2024 yılında duyurulan “Nesiller İçin Harika Bir Teklif” stratejisiyle, çevresel sorumluluğu ve uzun vadeli sürdürülebilirliği iş modelinin temel taşları haline getiren JYSK, Türkiye’nin büyüyen perakende pazarında, coğrafi hakimiyet hedefiyle AVM ve nüfus yoğunluğu merkezli mağaza stratejilerini hayata geçiriyor. JYSK Türkiye Ülke Direktörü Fatih Tezcan ile bir araya geldiğimiz Aralık sayımızda Tezcan, bu stratejilerin detaylarını okurlarımızla paylaştı.
Fatih Bey, JYSK Türkiye’nin yeni Ülke Direktörü olarak göreve başlamanızın ardından, sektördeki deneyimleriniz ve liderlik anlayışınızla şirketin vizyonunu nasıl şekillendirmeyi planlıyorsunuz? JYSK’un Türkiye pazarındaki büyüme hedefleri ve stratejileri doğrultusunda bu yeni dönemdeki öncelikleriniz neler olacak?
Perakende sektöründe yıllardır farklı görevlerde bulunmuş olsam da, ev mobilya kategorisi aslında benim için yeni bir alan. Açıkçası 2023 – 2024 yılları gerek lokal ekibimiz gerekse global ekibimiz için Türkiye’de sektörü öğrenerek ve planlanan hızlı büyüme öncesi sistem ve süreçlerimizde gerekli hazırlıklarımızı tamamlamak ile geçiyor.
JYSK, kendi operasyon yürüttüğü tüm ülkelerde kendi perakende operasyonunu kuran ve geleneksel tabirle toptan kanalı kullanmayan bir marka. Bu durum aslında tüketiciye yakın olma stratejisinin de sonucu. Bu doğrultuda hızlı mağazalaşma ilk hedefimiz olacak.
Mağazalaşmanın ise çok kapsamlı ön hazırlıkları var; JYSK için en önemli konu kendi yetiştirdiği ekip ile büyümek ve JYSK hizmet kalitesi ve standartlarını, yeni de olsa tüm mağazalarda aynı şekilde sunabilmek. Mağazaları planlarken mimari süreçten önce kuvvetli mağaza ekipleri kurup, eğitimlerini başlatıyoruz. Hızlı genişlemeyi hedefliyorsanız yeni mağazalarınızı bir yerden sonra, içeriden terfi ettirdiğiniz ekibiniz ile açmak hem genel çalışan başarı ve motivasyonuna olumlu etki yaparken hem de mağaza açılış süreçlerini hızlandırıyor.
Genişleme stratejisi olarak; AVM odaklı ve coğrafi nüfusu dikkate alan bir planlama stratejimiz var. İllerin nüfus yoğunluğuna göre değişmekle birlikte, İstanbul için hedefimiz nüfusun %90’nın 3 km mesafesinde olabilmek.
İnsan kaynağı stratejisi ile coğrafi hakimiyet hedefimizi de birleştirerek, belli odak iller belirleyip, o illerde yetiştirdiğimiz ekiple birlikte hızlı mağaza açmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda 2025 yılı İstanbul ve çevresine odaklanacağımız, 2026 ise İstanbul süreci devam ederken, İzmir’de de operasyonlarımızı başlatacağımız yıl olacak. Ankara için de başlangıç yılımız 2027 yılı olacak.
Fatih Bey, 2024 yılı itibariyle JYSK Türkiye olarak toplamda kaç mağazaya ulaştınız ve 2025 yılı için mağaza açılışı hedefleriniz nelerdir?
2024 yılını 4 mağaza ile kapatacağız, 2025 Ağustos ayına kadar en az 8, 2025 yıl sonunda ise en az 12 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
JYSK olarak sürdürülebilirlik ve çevre dostu ürünlere olan ilginin arttığı bir dönemde, 2024’te çevresel sorumluluğunuzu nasıl yerine getirdiniz? 2025’te sürdürülebilirlik stratejilerinizde neler öne çıkacak?
2024 yılında “Nesiller İçin Harika Bir Teklif” adını verdiğimiz yeni sürdürülebilirlik stratejimizi duyurduk. Sürdürülebilirlik yaklaşımımız, iş modelimize ve güçlü değerlerimize dayanıyor ve yaptığımız her şeyde “zanaatkarlık” özünü koruyoruz. Stratejimiz, müşterilerimiz ve çevremiz tarafından JYSK ve sürdürülebilirlik hakkında neyle bilinmek istediğimizi tanımladığımız, uzun vadeli bir stratejik amaç üzerine inşa edilmiştir. Strateji, JYSK için en öncelikli alanlar olan iklim, sorumlu değer zinciri, güvenilir ve kaliteli ürünler, çalışanlar için cazip ve kapsayıcı bir iş ortamı ve tabii ki son olarak veri şeffaflığı olarak belirlendi. Çalışmalarımız bu ana başlıkların altında şekilleniyor.
![](https://mallreport.com.tr/wp-content/uploads/2024/12/7cbde012-d526-4203-956d-1a53a6853470-1024x768.jpg)