1995 yılında İstanbul’un dördüncü AVM’si olarak kapılarını açan Carousel, sektörde öncü olmanın gururunu yaşıyor. “Yılın Alışveriş Merkezi” ödülüyle taçlanan 2024 yılını geride bırakan AVM’nin 30. yılına özel etkinliklerle ziyaretçilerine unutulmaz anlar yaşatmaya hazırlandığını ifade eden Carousel AVM Genel Müdür & Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Demir, dijitalleşme ve değişen tüketici alışkanlıklarına yönelik yenilikçi yaklaşımlarıyla geleceğe sağlam adımlarla ilerlediklerini vurguladı.
İstanbul’un ilk AVM’lerinden biri olma sürecini bizimle paylaşır mısınız? Bu konumunuzu yıllar boyunca nasıl koruyarak başarılı bir şekilde sürdürdünüz?
1995 yılında İstanbul’un dördüncü AVM’si olarak Bakırköy’de kapılarımızı açtık. Açıldığımız dönemde, modern mimarimiz ve sunduğumuz çeşitli hizmetlerle sektörde öncü bir rol üstlendik. Yıllar içinde bu konumumuzu korumak ve geliştirmek adına çeşitli stratejiler benimsedik. Bu stratejilerin başında da yenilikçi yaklaşımımız geliyor. 2015 yılında kapsamlı bir renovasyon projesi başlatarak, tavandan tabana, elektrik ve mekanik sistemlerden aydınlatmaya kadar birçok alanda yenilikler gerçekleştirdik. Bu sayede, ziyaretçilerimize modern ve konforlu bir alışveriş deneyimi sunmaya devam ettik.
Dünyaca ünlü markaların yanı sıra yerel markalara da ev sahipliği yaparak, geniş bir ürün yelpazesi sunduk ve sunmaya devam ediyoruz. Ayrıca düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz etkinlikler ve kampanyalarla, ziyaretçilerimizin ilgisini canlı tuttuk ve AVM’mizi bir yaşam alanı haline getirdik.
2024 yılı Carousel AVM için nasıl geçti? 2025 için belirlediğiniz stratejik hedefler ve AVM’nizi daha da geliştirmek adına odaklanmayı planladığınız alanlar nelerdir?
2024 yılı, bizim için yenilikler ve başarılarla dolu bir yıl oldu. Özellikle, Klass Magazin Ödülleri’nde “Yılın Alışveriş Merkezi” ödülüne layık görülmemiz, ekibimizin ve iş ortaklarımızın özverili çalışmalarının bir sonucu oldu. 2025 yılı ise Carousel AVM için çok özel bir anlam taşıyor. 30. yaşımızı, bütün bir yıla yayılan çeşitli kampanya ve etkinliklerle birlikte kutlayacağız.
AVM sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Carousel olarak bu değişimlere nasıl uyum sağlıyorsunuz?
Sektörümüz yıllar içerisinde önemli bir gelişim gösterdi elbette. Carousel AVM olarak özellikle perakende sektörünün gelişmesinde ve kalkınmasında büyük bir katkımız olduğunu düşünüyorum. Ancak hem dijitalleşme hem de değişen tüketici alışkanlıkları nedeniyle birçok sektörde olduğu gibi AVM’lerde de bir dönüşüm yaşanıyor. Önceliğimiz iş ortaklarımızın tüketicileriyle yani ziyaretçilerimizle nezih ve şık bir ortamda buluşmalarını sağlamak. 30 yıldır öncü olduğumuz bir alan bu. Ayrıca sektördeki diğer AVM’lerden ayrışarak kiracılarımızdan ortak alan gideri almadığımızın da altını özellikle çizmek isterim.
Alışverişin ötesinde, ziyaretçilerimize eğlence, gastronomi ve kültürel etkinlikler sunarak, Carousel’i bir yaşam alanı olarak canlı tutmak da önceliklerimizden biri. Elbette gelişen dünyanın gerektirdiği şekilde operasyonel verimliliği artırmak ve ziyaretçilerimize konforlu bir ortam sunmak da değişime uyum sağlamamızda önemli bir adım.