Artaş Holding, 2024’te tamamladığı 6 büyük projeyle sektördeki lider konumunu pekiştirirken, 2025’e yönelik yeni yatırımlarıyla dikkat çekiyor. Forum Trabzon ve ArenaPark gibi AVM yatırımlarıyla bölgesel ekonomilere katkı sağlarken, Vadistanbul’un ödüllü konseptiyle global bir marka haline geldiğini ifade eden Ar taş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, şirketin İstanbul’dan Karadeniz’e uzanan geniş bir coğrafyada, yaşam kalitesini artıran projeleri ve büyüme vizyonuyla sektörün geleceğini şekillendirdiğini vurguladı.
Artaş Holding ile Türkiye’nin konut sektöründeki lider markalarından biri olarak, 2024 yılında hangi yeni yatırım ve projeleri hayata geçirdiniz? 2025’e yönelik yatırım stratejileriniz neler olacak? Yeni nesil konut projelerinde sürdürülebilirlik ve teknoloji odaklı nasıl bir yaklaşım benimsiyorsunuz?
Artaş Holding olarak kurulduğumuz 1977 yılından itibaren Kalite, Güven ve Memnuniyet üçgeninde projeler ürettik. Avrupa Konutları markasıyla 40 bin civarı aileyi ev sahibi yaptık. Sahip olduğumuz tecrübe ve gelecekten aldığımız vizyonla çalışmalarımıza son sürat devam ediyor, yeni projeler için adımlar atıyoruz. Şirket olarak 2024 yılını teslim yılı ilan etmiştik ve bu doğrultuda özveriyle çalıştık.
Her zaman olduğu gibi yine verdiğimiz sözü tutarak 2024 yılını 821 bin m2 büyüklüğe sahip 5’i konut 1’i ticaret ve sanayi merkezi olan 6 projeyi tamamlayarak kapatıyoruz. Projelerimizi teslim ederken yeni başladığımız ve başlamayı planladığımız projelerimiz var. Avrupa Konutları Şişli projesinde çalışmalar tüm hızıyla devam ederken, yeni yılda yatırımını gerçekleştireceğimiz projelerde çalışmalarımız sürüyor. Tüm projelerimizde en yeni teknolojilere yer vererek hayatı kolaylaştırırken, sürdürülebilirlik noktasında faaliyetlerimize devam ediyoruz. Sürdürülebilirlik kriteri, şirket olarak bizim için en önemli değerlerin başında geliyor. İmza attığımız projelerin tümünde sürdürülebilirliğe katkı sunuyoruz. Avcılar’da konumlandırdığımız Artaş Ticaret ve Sanayi Merkezi projemizde yatırımcılarımıza “Güneş İçinizi Isıtacak” diyoruz çünkü projemizde güneş enerjisi sistemi kullanıyoruz. Bu sistemle birlikte tasarruf sağlarken projedeki ticari birim sahiplerinin bütçesine de katkı sağlamış oluyoruz. Ayrıca projelerimizde son teknolojilerle birlikte su ve enerjiden tasarruf sağlayarak doğanın korunmasına özen gösteriyoruz.
Forum Trabzon AVM’nin Artaş Grubunuzun halka açık şirketi olan Avrupakent GYO çatısı altına girmesi sonrasında hem AVM’yi hem de Trabzon bölgesini nasıl bir geleceğin beklediğini düşünüyorsunuz? Forum Trabzon AVM’nin bulunduğu bölgeye ilk kez gelen markalar, yerel halk ve çevre şehirlerden gelen ziyaretçiler açısından nasıl bir fark yarattı? Bu dönüşüm, Artaş Grubunuzun büyüme vizyonuna nasıl hizmet ediyor?
Perakende sektöründeki yatırımlarımızdan Forum Trabzon AVM, sahip olduğu potansiyel ve içerisinde yer alan markalarla bulunduğu bölgenin çehresini değiştiriyor. Bununla birlikte Artvin, Rize, Gümüşhane, Bayburt, Giresun ve Ordu olmak üzere Karadeniz bölgesindeki diğer şehirlere de hizmet ediyor. Ulusal ve uluslararası mağazaların yer aldığı Forum Trabzon AVM, 2008 yılında ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. 2022 yılı itibariyle holdingimiz bünyesinde faaliyetlerini sürdüren AVM, bulunduğu lokasyon itibariyle çekim merkezi olmaya önümüzdeki yıllarda da devam edecek. 180’in üzerinde mağazasıyla birlikte geniş otopark alternatifi, engelli otopark alanı, motosiklet ve bisiklet park alanı, çocuk oyun alanları, bebek bakım odası, sinema gibi alternatifl eriyle Forum Trabzon, yaşama da değer katıyor diyebiliriz. Doğu Karadeniz’in en büyük projelerinden biri olan ve 72 bin m2 arazi üzerine inşa edilen Forum Trabzon’da 60 bin m2’nin üzerinde kiralanabilir alan bulunuyor. AVM içerisinde 4 bin m2’lik alanda hizmet veren hipermarket, 5 bin m2’lik alanda faaliyetlerini sürdüren yapı market, 2 bin 500 m2’lik eğlence alanı, 2 bin 200 m2’lik alanda konuklarını ağırlayan restoranlar ve 3 bin m2’lik sinema alanıyla Karadeniz bölgesinin yıldızı olmaya devam ediyor.

ArenaPark’ın Atakent gibi hızla gelişen bir bölgede bulunması ve çoğu kişiye yürüme mesafesinde eksiksiz bir AVM olarak konumlanması, müşteri bağlılığını nasıl etkiliyor? AVM’nin bulunduğu bölgedeki toplumsal ihtiyaçlara uygun çözümler sunarak ziyaretçiler için bir yaşam merkezi haline gelmesindeki başarının arkasındaki temel faktörler nelerdir?
Açık havada AVM pratikliğiyle keyifli alışverişin adresi dediğimiz ArenaPark AVM, İstanbul’un en değerli AVM’leri arasında yer alıyor. Üstü açık AVM konseptiyle ziyaretçilerine benzersiz bir alışveriş deneyimi yaşatan ArenaPark AVM, sahip olduğu sinema salonları, bowling salonu, çocuk oyun alanları, etkinlikler, imza ve söyleşi günleriyle bölgenin sosyal ihtiyaçlarını da en iyi şekilde karşılıyor. Tüm bunlara ek olarak İstanbul’un sayılı organik pazarlarından birine ev sahipliği yapan AVM, sahip olduğu Halk Eğitim Merkezi derslikleriyle eğitime de katkı sağlıyor. Yakın çevresinde bulunan binlerce konuttaki yüzbinlerce insana hitap eden ve içerisinde 110 üzeri mağaza bulunan AVM, 2011 yılından beri ziyaretçilerini ağırlamaya devam ediyor. Tüm bu kriterleri bir araya getirdiğimizde aslında ArenaPark AVM, bulunduğu bölgenin yaşam merkezi haline gelirken, ulusal ve uluslararası markalarla tüm ihtiyaçlara eksiksiz yanıt verme kapasitesiyle dikkat çekiyor.

Outlet konseptiyle dikkat çeken ArmoniPark’ı göz önünde bulundurduğumuzda outlet alışveriş trendleri Artaş Grubunuzun yatırım planlarını nasıl şekillendiriyor?
2008 yılında kapılarını açan ve her geçen gün daha fazla misafir ağırlayan ArmoniPark AVM, İstanbul’un en dinamik lokasyonlarından Sefaköy’de yer alıyor. Yakın çevresinde binlerce ziyaretçiye hizmet veren ve outlet konseptiyle bölge dışından da ziyaretçi çeken ArmoniPark AVM, sahip olduğu dinamiklerle önemli bir potansiyel barındırıyor. Türkiye’nin ilk “Engelsiz AVM” özelliğine de sahip olan ve tüketicilere cazip kampanyalarla kazançlı çıkma fırsatı sunan AVM’de toplam 91 mağaza bulunuyor. Bakırköy ve Küçükçekmece akslarının tam kalbinde yer alan ve ulaşım alternatifl erine yakınlığıyla öne çıkan AVM, 25 bin m2’lik kiralanabilir alanıyla İstanbul’un en kıymetli AVM’leri arasında yer alıyor. Her ay 1 milyondan fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapan ve toplam bin araç kapasiteli otoparka sahip olan AVM, şirketimizin portföyünde önemli bir yer tutuyor. Outlet alışveriş trendinin İstanbul’daki ilkleri arasında yer alan ArmoniPark AVM, bu anlamda önemli bir yol gösterici olurken, alışverişte outlet fırsatlarıyla kazançlı alışveriş deneyimini yaşatmaya devam ediyor.
Vadistanbul’un, sadece İstanbul’da değil, Türkiye genelinde ve yurt dışında bir marka haline gelmesini sağlayan faktörler nelerdir? Böylesine büyük bir projeyi yöneten Artaş Grubu olarak, gelecekte Vadistanbul’un cazibesini artıracak hangi yenilikleri planlıyorsunuz?
Hiç şüphesiz İstanbul’un en özel projelerinin başında Vadistanbul geliyor. AVM ile birlikte konut, rezidans, ofis, otel, hastane ve üniversite alanlarıyla Vadistanbul aslında ilk günden itibaren kentin yeni yaşam merkezi oldu. 2017 yılında kapılarını açan ve bugün milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan Vadistanbul, dünyaca ünlü mağazaları, gastronomi alanındaki geniş yelpazesi, 760 m uzunluğundaki orman manzaralı kafe ve restoranlarıyla eşsiz bir kompleks olarak dikkat çekiyor. Ziyaretçilerin gün ışığında keyifl i bir alışveriş deneyimi yaşayabilmesi için Avrupa’nın en büyük freeform cam tavanıyla birlikte Running Pixel LED aydınlatma teknolojisine yer verdik. Özel olarak tasarlanan ve 2 bin m2’lik büyüklüğüyle Avrupa Yakası’nın en büyüğü olan gösteri havuzunda su ve alev jetleri, su perdesi gibi özellikleriyle ziyaretçiler benzersiz bir deneyimi Vadistanbul’da yaşıyor. Biz bu lokasyonda Vadistanbul’u inşa ederken, şehrin yeni buluşma noktası olacağını söylemiştik. Bugün geldiğimiz noktada bunun gerçekleştiğini görüyoruz. Bunlara ek olarak Vadistanbul AVM, Türkiye’de bir ilk olan ve özel sektör yatırımıyla hayata geçirilen bir havaraya sahip. Bu özelliğiyle de ziyaretçilerine benzersiz bir ulaşım deneyimi yaşatan ve havaray ile “En İyi Ulaştırma ve Alt Yapı Hizmetleri” dalında ödülü olan Vadistanbul, ayrıca Sign of the City Awards’un “En İyi Bölgesel Merkezli AVM” ödülünü de elinde bulunduruyor. Tüm bu özellikleriyle Vadistanbul, başta Türkiye olmak üzere global ölçekte de bir marka haline geldi. Önümüzdeki dönemde Vadistanbul’a değer katacak projeler üretmeye, yatırımlar yapmaya devam edeceğiz.
