AVM

Erzurum’un potansiyelini aldık, altın gibi parlatıp geri verdik

Erzurum MNG, 7. yaşını kutluyor. Alışveriş ve Yaşam Merkezi, açıldığı günden bu güne, benzersiz kalabalıkları ağırladı. Türkiye’den ve çevre ülkelerden, Doğu illerinden milyonlarca insana ev sahipliği yaptı. Azerbaycan, İran, Rusya, Almanya gibi ülkelerden Türk ve yabancı ziyaretçilerin de adres edindiği merkezi bugüne dek milyonlarca kişi ziyaret etti. Benzersiz bir şekilde dünyanın en ünlü markalarını getiren, Doğu Anadolu Alışveriş Festivali (DAF) gibi dev bir projeye imza atan, turizm potansiyelini artırmak için çalışmalar gerçekleştiren AVM’nin bu başarısının sırrını perakendenin efsane yöneticisi Dr. Aydoğan Süer’e sorduk.

7.yaşını kutlayan MNG Erzurum AVM kurulduğu günden bugüne nasıl bir yolculuk gerçekleştirdi, 7 yıllık hikayesiyle AVM’nizin bölgeye ve sektöre katkıları konusunda neler söylersiniz?

MNG Alışveriş Merkezi, MNG Holding’in sektördeki ilk yatırımı olarak Erzurum’a büyük katkı sağlamak amacıyla açıldı. Hedefimiz, turizm potansiyelini artırmak ve eski İpek Yolu’nu canlandırmaktı. Doğu’nun en büyük AVM’si olarak, yerel yöneticilerle iş birliği içinde organizasyonlar düzenleyerek milyonlarca turisti ağırladık.

Dünya markalarını Erzurum’a getirerek geniş bir marka karması oluşturduk. Tüketim çılgınlığına karşı durarak, insanların yaşamına değer katmayı hedefl iyoruz. Sosyal yardımlar ve etkinliklerle şehrin kültürel hayatına katkıda bulunuyoruz.

Açılışımızda düzenlediğimiz konserler büyük ilgi gördü ve gençler için vazgeçilmez etkinlikler haline geldi. Başarımızın sırrı, kiracılarımızla uyum ve şehrin halkıyla olan bağımızdır. Erzurum’un potansiyeline inanarak, bu şehirde güzel bir yaşam sunmaya çalışıyoruz.

Aydoğan Bey, siz sayısız makale yazıp televizyon programı yaptınız. Sektöre pek çok kitap armağan ettiniz. Perakende alanında en sevilen motivasyon konuşmacıları arasında öne çıkıyorsunuz. Perakende mesleği ve güncel sorunlar ile ilgili neler söylemek istersiniz?

İş yaparken hesap bilmek önemlidir. Enfl asyonist ortamda tüketici, kiracı ve üretici zorluklar yaşıyor, ancak bu durumun düzeleceğini düşünüyorum. Özellikle komşu coğrafyadaki savaş nedeniyle temkinli ilerlemek zorundayız.

Kışa girerken enerji maliyetleri artıyor. Tasarrufl u ürünler kullanarak ve AVM’nin yoğun olmadığı saatlerde yürüyen merdivenleri ve aydınlatmayı optimize ederek tasarruf sağlamaya çalışıyoruz. Kira oranları bu yıl tartışma konusu olacak; yönetimde hakkaniyet önemlidir.

Perakende sektöründe, insan sevgisi önceliklidir. Müşteriyle etkileşimde bulunacak kişilerin saygı ve sevgisi olmalı. Gençlerin bu alanda istekli ve enerjik olmaları önemlidir.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

AVM, alışverişten öte, daha iyi bir yaşam ilhamıdır. Şimdi sonbahara giriyoruz. Bana göre sonbahar, AVM’lerin baharıdır. Hava bozunca insanlar mekanlarda sıkılırlar. İyi bir AVM, içeri girene daha iyi bir yaşam için ilham olmalı. Biz hep bunu yapmaya çalıştık. Çocuğunla, arkadaşınla iyi vakit geçirmek, bir yemek yemek, bir parfüm almak, kitapları karıştırmak, dekorasyon ürünleri arasında dolaşıp evde bir yenilik yapmak… Neticede karanlık, sıkıcı bir günde içeri girip, karnı tok, neşeli, umutlu çıkıyorsanız o AVM, iyi AVM’dir bence. Sizin vesileniz ile hem sektördeki meslektaşlarıma hem de müşterilerimize güzel bir sezon dilerim.

DCIM\101MEDIA\DJI_0009.JPG