2023 yılının ikinci yarısında başladıkları relansman çalışmalarının ardından PİDEM’de bir dönüşüm yolculuğuna çıktıklarını ve geleneksel pide lezzetinden ödün vermeden markalarını gençleştirdiklerini ifade eden HD Holding CMO’su Nejat Çifçi, hedef kitlelerin tamamına ulaşmak amacıyla dönüşüm yolculuklarını pazarlama stratejisi odağındaki planlarıyla da sürdürdüklerini ifade etti.
Ürün kalitesi, misafir memnuniyeti ve her zaman rekabetçi fiyat politikası anlayışını prensip olarak belirleyen PİDEM bu alanda tüketici ve yatırımcı adayları nezdinde nasıl fark yaratıyor? Tüketiciler lezzetlerinizi, yatırımcı adayları ise büyüme yolculuklarında sizi neden tercih ediyor?
PİDEM Türkiye’nin en büyük ve en yaygın pide zinciri. Bu toprakların markası olarak 2010 yılından bu yana pideyi geniş kitlelerle buluşturmak için çalışıyoruz. PİDEM lezzetlerini, kalitemizi ve uzmanlığımızı beyaz yakalı çalışanlardan öğrencilere, gençlerden ailenin en yaşlı üyelerine kadar herkesin deneyimlemesini istiyoruz. Başarımızın temel sırrı ilk günden bu yana koruduğumuz kalitemiz ve lezzetimiz. Pidenin hamur açmak gibi incelikli bir iş olduğunun farkındayız. Bunun için restoranlarımızda her siparişte kişiye özel günlük hamur açıyor, sürekli denetimden geçen en taze ve en kaliteli malzemeleri kullanarak pidelerimizi misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz.
PİDEM olarak yatırımcılarımıza geleneksel pideyi kurumsal bir altyapıyla sunma fırsatı veriyoruz. Franchise katılım bedeli olarak iş ortaklarımızdan 250 bin TL ve işletme gelirlerinden yüzde 7 oranında royalty ücreti alıyoruz. Yatırımcılarımızı restoranlarını açana kadar sürecin her aşamasında destekliyoruz. Lokasyon seçiminden mimariye, inşaat sürecinden operasyona kadar her adımda yanlarındayız. Restoran açıldıktan sonra da idari ve işletme desteği sağlıyor, markamız için yürüttüğümüz çalışmalarla kârlılığı artırmaya yönelik çözümler sunuyoruz. Yatırımcılar, büyük bir restoran zincirinin parçası olmanın güvenilirliğinden faydalanırken, biz de onların ticari başarılarını hızlandırmak için gerekli tüm kaynakları sağlıyoruz. Pazarlama, insan kaynağı yönetimi ve operasyonel süreçlerde uzman desteğimizle, yatırımcılarımızın başarılarını güvence altına alıyoruz.
PİDEM markasını gençleştirme fikri nasıl ortaya çıktı, yemek tercihlerinde fast food ürünleri öne çıkan Z kuşağının PİDEM markasına ilgisini nasıl değerlendiriyorsunuz? Z kuşağına daha çok hitap edebilmek adına ne gibi yenilikler gerçekleştirmeyi planlıyorsunuz?
2023 yılının ikinci yarısında başladığımız relansman çalışmalarımızı tamamlayarak, PİDEM’de bir dönüşüm yolculuğuna çıktık. “Yiyenim” isimli reklam filmimizle bu süreci taçlandırırken; markamıza güncel bir soluk kazandırıp, geleneksel pideyi lezzetinden ödün vermeden “genç” hale getirmeyi amaçladık. Bu süreçte marka kimliğimizi de yeniledik. Geleneksel bir ürünü sunarken, genç ve dinamik yaklaşımımızı yeni nesil tüketiciyle buluşturmayı başardık. Hepimizin bildiği, ‘olsa da yesek’ dedirten ve paylaşıldıkça ezzeti artan pideye spesifik bir hedef kitle tanımlamak kolay değil. Ancak biz, PİDEM’in tüm misafirlerini analiz ediyoruz. Geniş bir kitleye hitap ediyoruz ve özellikle gençleri dikkatle dinliyor, onların istek ve ihtiyaçlarını samimi şekilde cevaplamak için bilgi ve deneyimimizi işimize yansıtıyoruz.
PİDEM olarak, hedef kitlemizin tamamına ulaşmak amacıyla dönüşüm yolculuğumuzu pazarlama stratejimiz odağındaki planımızla sürdürüyoruz. Bu yaz, yenilikçi gezici restoranımızla festivallerde ve kent meydanlarında eğlenceyi ve lezzeti misafirlerimizin ayağına götürüyoruz. “Geliyorum, yiyenim” sloganıyla çıktığımız yolda ziyaret ettiğimiz yerlerde, eğlenceli aktiviteler ve pide tadımlarıyla binlerce misafirimizle buluşmaya devam ediyoruz. Özellikle Z kuşağının yoğun katılım gösterdiği festivaller ve etkinlikler de rotamızda yer alıyor. Amacımız, harekete geçerek tüm hedef kitlemize ulaşmak ve bulundukları yerlerde onlara lezzet dolu anlar yaşatmak.