Eğlence

Müşterilerimize en iyi hizmeti vererek, doğru marka ile çalıştıklarını hissettirdik

Bursapark Oyun Grupları Genel Müdürü Ersin Aldanoğlu’nu ağırladığımız Eylül sayımızda rekabetin arttığı bir ortamda farklılaşmanın önemine değinen Aldanoğlu, Bursapark markasıyla geçen 16 yılda müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde analiz ettiklerini ve en iyi hizmeti vererek müşterilerine doğru marka ile çalıştıklarını her zaman hissettirdiklerini vurguladı.

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?

Farklı olmak, rekabetin gittikçe arttığı ve ekonomik şartların her gün biraz daha zorlaştığı günümüz ekonomisinde şirketlerin, rakiplerinin karşısında güçlü durabilmeleri için olmazsa olmaz koşullardan birini ifade ediyor. Bu farklılığı yaratabilmek sanıldığı gibi büyük işler gerçekleştirmek veya büyük harcamalarda bulunmaktan değil, farklı düşünüp, farklı işler yapmaktan geçiyor. Bizler Bursapark olarak her zaman rekabetin taklit ile değil, inovasyon yoluyla yapılması gerektiğine inandık.

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı?

Markalaşmak, bilinirliği artırmak için her zaman önemlidir. Ancak marka iletişiminin doğru bir şekilde yapılması markalar adına çok hassas bir konu. Bu durumun tersi olduğunda marka bilindiği halde tercih edilmiyor olabilir. Bursapark markasıyla geçen 16 yılda müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde analiz ederek ve en iyi hizmeti vererek onlara doğru marka ile çalıştıklarını her zaman hissettirdik. Bu şekilde müşterilerimizde marka sadakatini oluşturduk.

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli?

Her şirket rakiplerinden bir adım önde olmayı ister, bunun için de rakipler sürekli takip edilir. Rakiplerin güçlü ve zayıf yönlerini iyi analiz ederek bu doğrultuda çalışmalar yapılmalıdır. Bir firmanın büyümesi ve gelişmesi için rekabet her zaman önemlidir. Rakip firmaların verdiği reklamlar, katıldığı fuarlar, yeni ürünleri, pazar payları sürekli takip altında olmalıdır.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?

Müşteri gözünde bir farklılık oluşturabilmek ve bağlılık yaratabilmek için öncelikle müşterileri çok iyi tanımak, anlamak gerekir. Müşteri hakkında en ayrıntılı bilgilere sahip olup, herkesin istediği şekilde özel bir pazarlama yapmadığınız sürece rekabette kazanma şansınız giderek azalacaktır. Özellikle bizim gibi proje satan firmaların müşterilerinin ne istediğini çok iyi bilmesi gerekir. Bunu için de satıştan sonra müşteri geri dönüşlerinin çok iyi analiz edilmesi gerekiyor.