E-ticaret Öne Çıkanlar

E- ticarete yeni başlayanlar için yol haritası

Özellikle pandemi döneminden sonra, yükselişe geçip zaman tasarrufu sağlarken binlerce opsiyona tek tıkla ulaşabilmemizi sağlayan e ticaret birçok satıcı için yeni bir pazar haline geldi. Dolayısıyla sayısız girişimci yaratıcı fikirleriyle bu pazarda yerini alırken, bu ekosistemin gelişmesine de büyük katkı sağladı. Peki aklınıza bu iş fikri düştüğünde bilmeniz gerekenler neler? E-ticaret nedir, nasıl yapılır gibi soruların cevaplarını siz değerli Mall Report okurları için araştırdık

E-ticaret kavramına aşina olmayanımız yok. Ticaretin dijital ortamda çevrimiçi olarak yapılan versiyonu olan e-ticaret, ilk olarak 1990’yılların ortasında internet kullanımının yaygınlaşması sonucunda ortaya çıkmıştır. Peki, e-ticaret nedir? OECD (İktisadi İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı) tarafından “Sayısallaştırılmış yazılı metin, ses ve görüntünün işlenmesi ve iletilmesine dayanan, kişileri ve kurumları ilgilendiren tüm ticari işlemler” şeklinde tanımlanan e-ticaret kavramı; Dünya Ticaret Örgütü tarafından ise “mal ve hizmetlerin üretim, reklam, satış ve dağıtımlarının telekomünikasyon ağları üzerinden yapılması” olarak açıklanır.

Kısaca özetleyecek olursak; satıcının ve alıcının elektronik ortamda buluşarak alım-satım süreçlerinin tamamlanması, satış sonrası bakım, destek hizmetlerinin temini vb. süreçleri içerir. Ürün tasarımından üretimine, tanıtımının yapılmasından tüketiciye pazarlanmasına kadar pek çok aşamayı kapsar. Her türden mal ve hizmetin e-ticareti yapılabilir.

E- ticaret nasıl yapılır?

E-ticarete başlarken, doğru adımları atmak için temel bilgi ve pazarlama araçlarına hakim olmak oldukça önemlidir. E-ticarete giriş yapmadan önce başarılı olabilmeniz için stratejik ve pratik 14 maddeyi sizler için araştırdık.

1.E-ticaret iş modelinize karar verin

E-ticaret için uygun bir iş modeli seçmek ilk etapta önemlidir. İş modelleri arasında en çok tercih edilen ürün satışıdır lakin bunun dışında dropshipping, stoklu satış, ürün kiralama gibi e-ticaret modelleri de incelenmelidir.

2. İşletme yapınızı seçin

Uygun iş yapısının seçilmesi, günlük, aylık, yıllık vergi yükümlülüklerine kadar birçok faktörü etkileyen kritik ve önemli bir karardır. Şahıs şirketi ortakların kişisel sorumluluğun sınırsız olduğu, anonim şirket pay sahiplerinin sorumluluğunun sermaye paylarıyla sınırlı olduğu, limited şirket ise ortakların sadece katkıda bulundukları sermaye ile sorumlu olduğu bir işletme yapısıdır. Her yapı dikkatlice değerlendirilmeli ve en uygun olanı seçilmelidir

3.Pazar araştırması yapın

E-ticaret pazar analizi yapmak, pazarlama stratejilerini geliştirmek, ürün tanıtımlarını revize etmek hedef kitleyi genişletmek ve diğer stratejileri belirlemek için, tüketici tercihleri, kar marjları, satın alma modelleri ve rakip firmaları derinlemesine incelemeyi gerektirir.

4.E-ticaret altyapınızı seçin

E-ticaret altyapısı, çevrimiçi işletmelerinin sorunsuz çalışması için gereken tüm gereksinimleri kapsar. E-ticaret altyapısında pazarlama, müşteri hizmetleri, IT altyapısı, finans yönetimi, insan kaynakları ve mobil uyum, işletmelerin başarıya ulaşması için kritik öneme sahip unsurlardır.

5.E-ticaret sitenizi kurun

İlk aşamada bir siteyi oluşturmak ve siteye işlev kazandırmak çok sayıda fırsatın önünü açacaktır.

6.Sektörü ve satacağınız ürünleri belirleyin

Market ürünlerinden ev eşyalarına, giyimden yaşam koçluğuna kadar geniş bir kalibrenin içinden en uygun olanı seçilmelidir.

7.Hedef kitlenizi belirleyin

Ürün ve hizmetin en önemli noktalarından biri hedef kitlenizi doğru tanımaktır. Yaş, cinsiyet, gelir düzeyi gibi faktörlerin değerlendirilip ürün ya da hizmetin tasarımını gerçekleştirmek hedef kitlenizi belirler.

8.Mağazanıza bir isim bulun

Marka ve büyüme üzerinde uzun vadede etkisi olan en önemli kararlardan biri de marka ismidir. Hedef kitle baz alınarak müşterilerin dikkatini çekme ve marka görünürlüğünü artırmak için en uygun olan isim seçilmelidir.

9.İş planı hazırlayın

Satış ve gelir artırma planınızı oluşturun ve hukuki ve mali hususları ele alın.

10.Bir tedarikçi ile anlaşın

Tedarikçi çevrim içi perakende operasyonunuzun omurgası olarak hizmet eder ve satılacak ürünlerin teminini sağlar. Markanıza en uygun tedarikçiyi bulmak önemli hususlardan biridir.

11.Sanal POS ve kargo anlaşması yapın

E-ticarette başarılı bir teslimat stratejisi için doğru kargo firması seçimi, kargo nakliye ücretlerinin yönetimi ve ücretsiz gönderim gibi faktörler kritik öneme sahiptir. Ücretsiz gönderim ve hızlı teslimat gibi avantajlı teslimat seçenekleri ile müşteri memnuniyeti sağlayabilirsiniz.

12.Marka stratejisi oluşturun

Markanızın kimliğini belirlemek, hedef kitleyi doğru tanımlamak ve rekabet ortamında ki görünürlüğünüzü artırarak markanızın büyümesini destekler.

13.Müşteri destek hizmeti oluşturmak

Çevrimiçi alışveriş yapan kullanıcılarının alım esnasında yaşayacakları deneyimleri ve pürüzlerini destelemek adına bir iletişim kanalı oluşturmak profesyonel bir kimlik yaratmanıza yardımcı olacaktır.

14.Pazarlama çalışmaları organize edin

Özelikle sosyal medya platformlarında içerik oluşturarak ve SEO çalışmalarıyla hedef kitle ile bağlantı kurmak marka bilinirliğini artırma yöntemlerinden sadece biri olup bir çok çeşitli yöntem ile doğrudan satışa teşvik edebilirsiniz.