AVM Öne Çıkanlar

Novaland Outlet’te yılın ilk yarısında keyifli bir alışveriş ortamı oluşturduk

2024 yılının ilk yarısını değerlendiren Novaland Outlet Konya AVM Müdürü Fatih Şeremet, outlet konseptinin geleceğine dair düşüncelerini de okurlarımızla paylaşırken, AVM olarak tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıkları doğrultusunda hızlı aksiyon almak adına geliştirdikleri stratejiyi de anlattı.

Novaland Outlet Konya AVM olarak 2024 yılına nasıl başladınız, yılın ilk yarısında nasıl bir performans sergilediniz, ziyaretçilerinizin AVM’nizde keyifl e vakit geçirebilmesi adına ne tür çalışmalar hayata geçirdiniz?

AVM’mizin ziyaretçi sayımıza olumlu katkı sağlayabilecek yeni mağazalar kazandırma çalışmalarının yanı sıra, AVM’miz için geleneksel hale gelmiş Garaj Günleri, yöresel ürünler fuarı, moda-giyim fuar organizasyonlarımıza kitap fuarları ve yazar imza günleri, el sanatları ve hediyelik eşya fuarları gibi fuarlar ekleyerek fuarlarımızı çeşitlendirdik. Özel gün ve haftalar başta olmak üzere AVM’ye geldiklerinde çocuk etkinlikleri, resim ve el işi sergileri, ücretsiz atölye etkinlikleri, halk dansları gösterileri, yazar imza günleri gibi etkinliklerle ziyaretçilerimizin keyifl i vakit geçirebilecekleri bir alışveriş ortamı oluşturmaya çalıştık.

Outlet konseptinin geleceğiyle ilgili düşünceleriniz nedir, bu konsept değişen ve dönüşen tüketici beklentilerini karşılayabilecek güce sahip mi? Siz Novaland Outlet Konya AVM olarak tüketicilerin değişen alışveriş alışkanlıkları doğrultusunda hızlı aksiyon almak adına nasıl bir stratejiyle hareket ediyorsunuz?

Outlet konseptinin ziyaretçi beklentisi her dönemde kaliteli ürünü uygun fiyata satın alma ve yılın her döneminde fırsat ürünübulabilme üzerine kurulu olduğundan, günümüz ekonomik koşulları bu ihtiyacı bir derece daha artırmaktadır. Dolayısı ile outlet konseptinin, tüketicilerin bu dönemde artan uygun fiyatlı kaliteli ürün bulma ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilecek güce sahip olduğunu söyleyebiliriz. Tüm AVM’ler için rekabetin arttığı günümüzde ziyaretçi beklentilerine cevap verebilme, değişen koşullara adapte olabilme ve oluşan fırsatları değerlendirebilme daha da önemli hale geldi. Novaland Outlet Konya AVM olarak değişen ekonomik koşulların gereklerine, fiyat/kalite parametrelerinde cevap verebilen yeni markaları bünyemize dahil etmek ve pazarlama alanında da hedef ziyaretçi kitlemizi hem dijital dünyada hem de AVM ziyaretlerinde yakalamayı hedefl eyen yaratıcı çalışmalar yaparak ilerlemek istiyoruz. Tabii bu durumda dikkat ettiğimiz bir diğer kısım da değişen jenerasyonla birlikte mevcut jenerasyonu da etkileyebilmek ve bunun yanında daha çok AVM kültürüne hem ekonomik açıdan hem de sosyal açıdan katkı sağlayan bilinçli tüketicilere ulaşabilmek.

Ziyaretçilerinizin AVM’nizde geçirdiği zamanı daha kaliteli ve verimli kılmak adına renovasyon yatırımları hayata geçirmeyi düşünüyor musunuz?

AVM olarak henüz onuncu yılımıza girmemiz ve ziyaretçi ihtiyaçlarına cevap verebiliyor olmamız nedeniyle, büyük çaplı bir renovasyon planımız yok. Ancak ihtiyaçları da gözetip günümüzün koşullarına cevap verecek şekilde kısmi renovasyonlar yaparak ve aynı zamanda popüler kültürü ve sosyal medyanın etkisini de kullanarak takipte kalıyoruz. Ek olarak yine çeşitli kurum ve kuruluşlarla sürekli iletişim sağlayıp birlikte iş birliği yapabileceğimiz etkinlikler için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bunun yanı sıra AVM içinde ziyaretçilerin kültürel ve sosyal ihtiyaçlarına da cevap verebilecek alanlar oluşturarak güncelliğimizi sürdürmek istiyoruz.