Öne Çıkanlar Perakende

Doğru lokasyonda bulunan ve projemizi heyecanla karşılayan AVM’lerle çalışıyoruz

Arneh Giyim – Bambolina Yönetim Kurulu Üyesi Berkay Çiçek’i ağırladığımız Temmuz sayımızda Bambolina’nin 2024 yılının ilk yarısında sergilediği performansı okurlarımız için anlatan Çiçek, “Sektördeki marka bilinirliği ve marka değeri yüksek firmalar ile çalıştığımız için lokasyon, bizim için en önemli kriterlerden biri haline geliyor” diyerek büyüme yolculuklarında AVM’lerle geliştirdikleri iş birliği sürecine değindi.

Mini AVM konseptiyle Türkiye genelinde yaygınlaşan Bambolina 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?

Bambolina olarak, ilk altı ayda önemli bir dönüşüm sürecinden geçtik. Bu süre zarfında mağazalarımızda dijital dönüşüm ve konsept değişikliklerini hayata geçirip, aynı zamanda franchise sistemiyle ilgili tüm çalışmaları tamamladık. Sektör dinamiklerine uygun olarak ürün portföyümüzü sürekli güncelliyoruz. Bu dönüşümün etkisiyle, yılın ikinci yarısında mağaza ve bayi açılışlarımızı hızlandırmayı hedefliyoruz. Ayrıca, Türkiye’nin her bölgesinde yatırımcı adaylarının franchise sistemimize olan ilgisi, bizi son derece memnun eden bir diğer önemli gelişme haline geldi.

Bambolina’nın büyüme yolculuğunda AVM’lerle geliştirdiği iş birliği sürecinden bahseder misiniz, AVM’lerde yer almanız marka bilinirliğinizi artırmada nasıl bir katkı sağladı?

AVM’lerle yaptığımız iş birlikleri sayesinde son tüketicilere daha kolay ulaşabiliyoruz. Doğru lokasyonda bulunan ve projemizi heyecanla karşılayan AVM’ler ile çalışıyoruz. Bünyemizdeki marka karması sayesinde ebeveynler, tek bir mağazada istedikleri tüm marka ve ürünlere ulaşabiliyor. Bu durum hem AVM’ler hem de bizim için çok doğru bir iş birliği oluşturuyor. Böylece, AVM’ler tek bir noktada tüketicilerine 20’nin üzerinde markayı sunma fırsatına sahip oluyor. Biz de AVM’lerin mevcut ziyaretçilerine iyi bir alternatif olarak yeni müşteri adedimizi artırıyoruz.

Yakın dönemde hayata geçireceğiniz yeni yatırımlarınız neler olacak, global ve yerel markalarla iş birliği yapan Bambolina’yı Türkiye’de yeni hangi lokasyonlarda göreceğiz? Lokasyon tercihlerinizde etkili olan unsurlar nedir?

Sektördeki marka bilinirliği ve marka değeri yüksek firmalar ile çalıştığımız için lokasyon, bizim için en önemli kriterlerden biri haline geliyor. Doğru tüketiciye doğru yerde ulaşmak, günümüz perakende sektörünün en kritik unsurlarından biridir. Şu anda Marmara Bölgesi’nde biri İstanbul Beyoğlu Polat Piyalepaşa Çarşı AVM’de diğeri ise Kocaeli Başiskele Okka Bu Cadde AVM’de iki yeni mağaza açıyoruz. Ülkemizin her bölgesinden gelen yatırımcı taleplerini değerlendiriyoruz, bu noktalarda fizibilite çalışmalarımız ve görüşmelerimiz devam ediyor. Güneydoğu, İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde yaz sonu itibarıyla mağaza açılışlarımızın olacağını öngörüyoruz. Amacımız, kış sezonunda 12 mağazaya ulaşarak tüketicilerimizle buluşmaktır.