2024 yılının ilk yarısını emin ve hızlı bir büyüme ivmesiyle geçiren Simit Teknesi, yurt dışına yönelik büyüme stratejisiyle de Türkiye pazarında kazandığı tecrübe ile global pazarda Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmeyi hedefliyor. Simit Teknesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Temel’i ağırladığımız Haziran sayımızda yılın ilk yarısına yönelik yatırımlarını okurlarımızla paylaşan Temel, yurt dışına ilişkin büyüme planlarından da bahsetti.
Farklı franchise konseptleriyle hem yatırımcılara hem de müşterilerine ulaşan Simit Teknesi 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
Simit Teknesi olarak 2024 yılı ilk yarısına oldukça hızlı bir şekilde başladık. 2024 yılı ilk çeyreğinde 7 yeni şubemizin sözleşmelerini imzalayıp bunların 6 tanesini aktif hale getirip yaratımcılarımıza teslim ettikten sonra, ikinci çeyreğinde ise toplamda 4 yatırımcımızın lokasyonunu onaylayıp sözleşmelerimizi imzalayarak hızlı bir şekilde şubelerimizin inşa aşamasına geçtik. Biz firma olarak öngördüğümüz büyüme hızını yakaladığımızı düşünürken, Türkiye’nin simitçisi olmak için çıktığımız bu yolda emin ve daha hızlı adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz.
Yurt dışına yönelik büyüme stratejisinde Simit Teknesi’nin master franchise koşulları nelerdir, detaylarından bahseder misiniz? Global pazarda yatırımcı adaylarına sunacağınız fırsatlar neler olacak?
Simit Teknesi markası olarak halihazırda yurt dışında patentimizi de almış bulunmaktayız. Öncelikli hedefimiz, yatırımcılarımızla çıkacağımız bu yolda Almanya’da kuracağımız 2.500 metrekarelik bir soğuk hava deposu ile ürünlerimizi Türkiye’den kurduğumuz bu depoya sevk ederek, oradan mevcutta oluşacak bayilerimize ulaştırarak hizmet ve lezzet kalitemizi en üst düzeyde tutmak. Türkiye pazarında kazandığımız tecrübe ile ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz. Bunun için gerekli alt yapıyı kurmaya şimdiden başladık. İlk hedefimiz Avrupa’nın çeşitli yerlerinde 12 hizmet noktasına ulaşmak.

Yeni şube açılışlarınızı hangi lokasyonlarda gerçekleştirmeyi hedefliyorsunuz, bu lokasyonları tercih sebepleriniz nelerdir?
Bizim için öngördüğümüz veya tercih ettiğimiz lokasyonlarda birinci önceliğimiz yatırımcımızın kendi deyimimizle iş ortağımızın sağlayacak olduğu kazançtır. Bu sebepten yola çıkarak yeni şube açılışı tercihlerimizde belirli bir lokasyon diye kendimizi şartlandırmak yerine, iş ortaklarımızın nerede daha fazla kazanç sağlayacağı ve bu lezzetlerimize hangi lokasyonlardaki yerel halkın daha çok ihtiyacının olması belirliyor.
