Ankara, Aydın, Çorum, Gaziantep’te bulunan 4 şubesiyle yöresel ve geleneksel bir lezzet olan tantuniyi tüketicilerle buluşturan Kral Tantuni, şubeleriyle yer aldıkları bölge ve iller sayesinde, kuruluşundan bugüne dek tantuni lezzetinin ülke pazarındaki nabzını tutuyor. Haziran sayımızda dergimizde ağırladığımız Kral Tantuni Franchise ve Operasyon Müdürü Emiralp Tokmak ile hem markalarının sektöre giriş hikayesi hem de franchise sistemlerinin detayları üzerine söyleşi gerçekleştirdik.

Kral Tantuni’yi tanıyabilir miyiz, yeme-içme sektörüne giriş hikayenizi okurlarımızla paylaşır mısınız?
Kral Tantuni olarak 2020 yılı Kasım ayında kurulmuş olup, halihazırda Türkiye’nin 3 ayrı bölgesi, 4 farklı ilinde, 4 aktif şube ile hizmet vermekteyiz. Sektöre giriş hikayemizde bence en önemli detaylardan birisi, tantuni lezzetinin geleneksel ve yöresel kanadına olan ilgimiz ve bu lezzetin Türkiye ve dünya pazarında gerçek bir temsilcisinin olmamasıdır. Yöresel ve geleneksel bir ürün olarak düşünülen tantuni, gelişmeye ve ilgi odağı olmaya çok hazır bir ürün olduğu için Kral Tantuni olarak hiç düşünmeden marka ismimize de ürünümüzü ekledik. Başlangıçta Çorum ve Ankara olarak, İç Anadolu bölgesinde başladığımız hizmetimize Ege ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde Aydın ve Gaziantep illerimizdeki şubelerimizi bünyemize katarak devam ettik. Seçtiğimiz bölge ve iller sayesinde, kuruluşumuzdan bugüne kadar açılan ve hizmet veren işletmelerimiz ile beraber, tantuni lezzetinin ülke pazarındaki nabzını tutmaktayız.
Kuruluşumuzdan bugüne kadar gelen uzun süreçte, tecrübelerimiz ve analizlerimizle beraber operasyon hizmetimizde geliştirmelerimizi yaptık. Franchise sektöründe yatırım yapan iş ortaklarımızın yaşadığı problemler ve sıkıntıları doğru analiz ederek 2024 yılı ile beraber tam profesyonel, hem işletme hem marka operasyonumuzla sektörde başarılı olacağımız girişimlere hazırız.
Kral Tantuni 2024 yılına nasıl başladı, yılın ilk yarısına ilişkin performansınızı değerlendirir misiniz?
Geçirdiğimiz tecrübeli serüvenin ardından 2024 yılına işletme operasyonlarının, personel yönetim, eğitimi ve teminin kolaylaştırılması için analiz ve çalışma yaparak başladık. Gerekli akademik kadromuzu oluşturup iş ortaklarımıza destek verebilmek için profesyonelleşmeye önem verdik. Markamızın konsept ve tasarımlarını 2024 yılı şartları ve gelişen kültürü göze alarak güncelledik. Markamızı 2024 yılı yarısında iş ortaklık taleplerine ve güçlü operasyon hizmetine hazır hale getirdik.

Büyüme yolculuğunda franchise ekosistemini tercih eden markanızın franchise koşulları ve yatırımcı adaylarına sunduğu avantajlar nelerdir?
Öncelikle sektörde yaşanan problemlerin başında, işletmeye uygun personel temin ve eğitim programları gelmekte. Başarılı bir marka olma yolundaki en büyük hedefimiz personel temin ve eğitim operasyonunun markamız tarafından yönetilmesi ve takip edilmesidir. İşletme operasyon yönetiminin yönetici ve akademik kadromuzla beraber tarafımızca yönetilmesi, işletme yükünü hafifletmek için atılan en büyük atılımdır. Satın alma ve profesyonel online platform yönetimi desteğimizle beraber, işletmede en büyük maliyet ve yönetim sorunu olan personel temin ve eğitimi, tarafımızca yapıldığı için, yenilikçi bir marka olarak sektörde yer bulmayı hedeflemekteyiz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
İş ortağı adaylarımıza marka vizyonumuzun bütün dünya franchise ekosisteminde bir Türk markası olarak ses getirmek olduğunu belirtmek isterim. Franchise ekosisteminde yer almak isteyen adaylarımızın, yatırımlarımızdaki amortisman sürecinin kısa olması, düşük yatırım maliyetleri, kolay işletme operasyonu ve profesyonel işletme desteği sunduğumuz iş modeli ile beraber yapacakları araştırmaya, Kral Tantuni markasını bir durak olarak eklemelerini rica ederim.