Öne Çıkanlar Perakende

Zirvelerimizle ihracatı artırıyoruz

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER), satış kanallarını güçlü tutmak için yurt içinde ve yurt dışında B2B organizasyonlara, fuarlara ağırlık verdi. Bu anlamda ZÜCDER, her yıl ihracata yüzde 20’lik katkı sağlayan “Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi”nin 13.’sünü 16-19 Mayıs tarihlerinde Pine Beach Belek Antalya’da düzenledi. ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, düğün sezonu hakkında da açıklamalarda bulundu.

2023 yılında 6,1 milyar dolar ihracat gerçekleştiren ve yaklaşık 5 milyar dolar dış ticaret fazlası vererek önemli bir başarıya imza atan züccaciyeci sektörü, ihracatı artırmak adına e-ihracata ağırlık vermesinin yanı sıra B2B organizasyonlar ve fuarlarla da hareketli bir 2024 yılı geçirmeyi hedefl iyor. 2024 yılı için 7 milyar dolar ihracat hedefi bulunan sektörün en büyük temsilcisi Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER), e-ihracat ağını güçlendirmek yurt içi ve yurt dışı satışları canlı tutmak adına 13 yıldır “Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi” düzenliyor. Bu yıl ilki 16-19 Mayıs tarihleri arasında Pine Beach Belek Antalya’da gerçekleşen organizasyon hakkında bilgi veren ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, “Düzenlediğimiz zirveler her yıl ihracatımıza %20’lik bir katkı sunuyor. Zirvelerimize genellikle Almanya, Kuveyt, Mısır, ABD, Rusya, Arjantin olmak üzere 50 ülkeden 120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firma, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapmak üzere bir araya geliyor. Dünyanın en büyük ihracatçı ülkeleri arasında 8. sıradayız. Kilogram başına ihracatımızı 3,38 dolardan 3,75 dolara çıkardık. En çok ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda da ihracatımızın %58’ini AB ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa da en çok ihracat yaptığımız ilk 3 ülkedir.” dedi.

Türkiye, avantajlı bir konumda

Çin’in pazara çok hızlı geri dönmesine rağmen artan navlun fiyatları ve Kızıldeniz’deki olaylar karşısında Türkiye’nin yeniden ihracatta güçlendiğinin altını çizen Öksüz, “Markalaşma, ürün kalitesi konusunda Türk ürünleri iyi bir konumda. Avrupa’daki konumumuz Türk ürünlerinin kalitesini ve algısını gösteriyor. Camda dünya ikincisi, dünya beşincisi şirketlerimiz var. Porselende, çelikte, plastikte çok önemli firmalarımız var. Bunlar her yıl kendilerini geliştirerek önemli yatırımlarla büyümeye devam ediyor. Artan navlun fiyatları karşısında ve lokasyonun da gücüyle ihracat hedefl erimize ulaşmak anlamında önümüzde hiçbir engel bulunmuyor. Özellikle e-ihracat konusunda üyelerimizin hepsi yatırımlarda bulunuyor.” derken, ihracatı artırmak üzere biri sektörünün dünyadaki en büyük fuarlarından olmak üzere 2 fuar, 2 üreticimarka buluşması ve 6 ülkede de B2B görüşmelerde bulunduklarını ifade etti.

Düğün sezonu başladı

Düğün sezonu hakkında da bilgi veren Öksüz, “Ülkemiz insanı için evlilikler önemli bir yer tutuyor ve ‘çeyiz kültürü’ denilen bir kavrama sahibiz. Mutfak eşyalarından mobilya takımlarına kadar hem kız tarafı hem de erkek tarafı ciddi bir çeyiz hazırlığı içerisinde oluyorlar. Bildiğiniz üzere ülkemizde düğünler genellikle yaz aylarında oluyor ve düğün alışverişleri de bahar aylarında başlıyor. Yani şu an tam düğün sezonunun içerisindeyiz. Tencere-bıçak seti, elektrikli küçük ev aletleri, kupa, cam ürünleri gibi birçok ürüne ilgi söz konusu. Düğün alışverişlerinde de eskiye oranla online’dan alışveriş artarken, çiftler tek bir noktadan alışveriş yapmak istiyorlar. Bu yüzden markalarımız düğün paketlerine ağırlık vermeye başlarken, birçok markamızın da artık tek bir ürün grubundan ziyade elektrikli küçük ev aletlerinden tencereye kadar bir evin ihtiyacı olacak her şeyi tüketicilerin beğenisine sunmaya başladılar.” dedi.