Türkiye’nin global moda markası Colin’s, Sürdürülebilirlik Raporu’nu açıkladı. Raporda uzun vadeli hedeflerine yer veren şirket, 2030’da 35 ülke ve 800 mağaza ile faaliyetlerini sürdürmeyi hedeflerken; 2030’da Türkiye’de enerji tüketiminde yüzde 100 yenilenebilir enerjiye geçecek.
Dünyada 24 ülkede faaliyet gösteren global moda markası Colin’s, bu yıl çıkardığı Colin’s 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nda şirketin uzun vadeli hedeflerini açıkladı. Colin’s Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Ahmet Eroğlu, “Öncelikli hedefimiz halihazırda var olduğumuz coğrafyalarda mağaza sayımızı ve etkinliğimizi artırmak. Uzun vadeli hedefimiz olan 35 ülkede 800 mağaza ile faaliyet göstermek için Balkanlar, Avrupa ve Kuzey Afrika ülkeleri ekonomik koşullara göre öncelikle değerlendireceğimiz ülkeler olacaktır” dedi.
Bugün 24 ülkede, 600 mağaza ve 5 bin 500 çalışan ile insanların yaşam kalitesine her tarza uygun, rahat, Ahmet Eroğlu ulaşılabilir ürünlerle katkı sağladıklarını ifade eden Eroğlu, sürdürülebilirlik politikalarına ilişkin şöyle konuştu: “Colin’s Sürdürülebilirlik Stratejisi dört temel unsurdan oluşuyor; gezegenimiz, insanımız, yaklaşımımız ve ürünlerimiz. Gezegenimizin kaynaklarını zarar vermeden ve tüketimi azaltarak kullanmaya yönelik bakışımızı, çalışanlarımız ve tedarikçilerimiz ile tüm uygulamalarımıza yansıtıyoruz. İnsanımız iş modelimizin enerjisini oluşturuyor. Geniş coğrafyadaki faaliyetlerimizde bizi bütünleştiren ve büyük bir aile olmamızı sağlayan en önemli değerlerimiz, ‘özgürlükçü ve geleneklere saygılı olmak’. Yaklaşımlarımızla, çok çeşitli ülkelerde ve yaygın mağaza yayılımı olan faaliyetlerimizde, ‘güvenilir ve istikrarlı olmak’ için sağlam temeller geliştiriyor ve köklü değerlerimizin güvencesi olarak bu yaklaşımları uygulamamızın odağına alıyoruz. Ürünlerimiz bizim faaliyetlerimizin somut göstergesi ve bu nedenle ürünlerimizi, ‘kalite odaklı iş yapma’ çabamızın sonucu olarak değerlendiriyoruz. Müşteri beklentilerini gözeterek, ürünlerimizi kullanan kişilerin yaşam kalitesine olumlu katkı sağlayabilmek adına sürdürülebilirlik stratejilerimizin tamamını ürünlerimize yansıtmaya özen gösteriyoruz.”
Su tüketimi, elektrik tüketimi ve kaynak kullanımı azaltımı
Eroğlu, raporda detaylı yer alan konulardan biri olan su tüketiminin yüksek bir oranda şirketin toplam satışlarının %40’ını oluşturan denim koleksiyonu ürünlerinden kaynaklandığını belirterek, “‘Koru, Azalt, Yeniden Kullan’ yaklaşımımızda etkili olabilmek ve gezegenimizin sürdürülebilirliği konusunda olumlu katkı sağlamak için doğru tedarikçileri belirleyerek iş birliği oluşturmaya odaklanıyoruz. 2030 için ürün tedariğimizin yüzde 100’ünü Sedex ve/veya BSCI sertifikasyonuna sahip üreticilerden yapmayı ve daha sürdürülebilir üretim yöntemleri kullanarak su, elektrik tüketimi ve malzeme kullanımını azaltmayı hedefliyoruz” dedi.
Yüzde 100 yenilenebilir enerji
Şirket, 2030 yılına kadar gezegene karşı sorumluluğu doğrultusunda globaldeki tüm mağazalarının Enerji Yönetimi Sistemi’nde çalışmasını ve enerji tedariğinde Türkiye’de %100 yenilenebilir enerji kullanımını hedefliyor. “Yenilebilir enerji temini planlarımız arasında, dağıtım merkezimizin çatısına tesis edilecek güneş panelleri ve arazi tipi güneş enerjisi sistemleri ile elektrik üretilmesi var” diyen Eroğlu, “Elektrik tedariğini direkt bizim yaptığımız mağazaların ve dağıtım merkezinin elektrik tüketimini bu sistemler ile güneş enerjisinden üreterek temin etmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

RAPORDAN ÖNEMLİ BAŞLIKLAR
Genç kuşaklara yatırım
Markamızın ruhunu yaşatacak şekilde, Colin’s’te hizmet verdiğimiz tüm coğrafyalarda mevcut çalışanlarımızın yüzde 60’ı Z kuşağıdır. Colin’s olarak, Türkiye’deki Genç İşsizlik sorunuyla mücadele etmek için sorumluluk aldık. Türkiye’nin Gençlik markası olarak, genç işsizlik sorununu odağımıza alıyoruz. Ülkemizin nitelikli iş gücü ihtiyacı çerçevesinde Rise Together programımız ile yeni mezun ve iş gücünde yer almak isteyen gençleri bünyemize katıyor, yetiştirme programı kapsamında gelişimlerinin sağlanması desteklerini sunuyoruz. 2022 yılında globalde yapılan işe alımlarımızın %77’sini ise Z kuşağı oluşturuyor.
Ekolojik Jeans
Colin’s Ekolojik Jeans Koleksiyonu ile su ve kimyasal kullanımını %84 oranında azaltıyor, sezonun trendlerini çevre duyarlılığıyla birleştirdiğimiz tasarımlarımızı, indigoyla başlayan birçok farklı renk varyasyonu ile sunuyoruz.
Akıllı Yeşil Mağaza
2020 yılı itibarıyla ‘Akıllı Yeşil Mağaza Projesi’ni başlattık. Bu bağlamda aydınlatma ve iklimlendirme sistemlerini otomasyonla yöneterek tüm elektrikli cihazlarımızın enerji tüketimlerini anlık olarak takip edebiliyoruz. Tüm işletmelerimizde düşük enerji tüketen LED aydınlatmalara geçişi tamamladık. Böylece enerji kaynaklarını daha verimli kullanarak enerji tüketimimizi minimuma indiriyoruz.
Dijital kasa projesi
2022 yılında hayata geçirdiğimiz Dijital Kasa Projesi ile mağaza ve merkez arasında gerçekleşen 19.200 adet kargonun (karbon ayak izimizi azalttık) ve 72.000 adet kâğıdın kullanılmasını önlemiş olduk.
Satış ve denetim ekiplerimizin mağazalara düzenli yaptıkları denetimlerde yazılıma geçilmesi ve denetimlerin tabletler üzerinden yapılması ile kâğıt tüketimimizi engelledik. Kolilerin geri dönüşümü için lisanslı geri dönüşüm firmalarıyla iş birliği yapıyoruz. Mağaza, dağıtım merkezi ve üretici arası transferlerde kullanılan kolilerimizin %80’ini yeniden kullanıyoruz. Yeniden kullanılan koliler sayesinde 2022 yılında yaklaşık 1.000.000 yeni kolinin kullanılmasını önledik.
İş süreçleri dijital belgelerde
Departmanlarımızda, gezegenimize karşı sorumluluğumuz doğrultusunda işimizin her aşamasında kâğıt kullanımını azaltmayı hedefliyoruz. Bu amaçla iş süreçlerimizde belgelerin elektronik ortamda oluşturulması, paylaşılması ve depolanması gibi faaliyetler için dijital araçlar kullanıyoruz.
