Haber

Euromoda, kadın istihdamına öncelik veriyor

Euromoda ve Prenses Bijuteri ailesi olarak takı ve aksesuarın çok hızlı değişen serüvenine ayak uydurduklarını ifade eden Euromoda Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Türkgenç, bunun en net göstergesinin 50 yıldır sektör lideri olarak moda ve kalite anlayışlarından ödün vermeden devam etmeleri olduğunu söyledi. Kadınlara hitap eden ürün gamının yanı sıra kadın istihdamını da önceliklendirdiklerini sözlerine ekleyen Türkgenç, mağaza çalışanlarının tamamının kadınlardan oluştuğunun da altını çizdi.

Euromoda’nın değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda mağaza konseptinde ve ürün grubunda neler değişti? Türkiye genelinde kaç şube sayısına ulaştınız, yeni yıl ile birlikte hangi strateji ve hedefl erle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?

Takı ve aksesuarın çok hızlı değişen bir serüveni var. Biz de Euromoda ve Prenses Bijuteri ailesi olarak bu değişime elbette ayak uyduruyoruz. Bunun en net göstergesi de 50 yıldır sektör lideri olarak moda ve kalite anlayışımızdan ödün vermeyerek yolumuza devam etmemizdir. Ürün gruplarımızı sürekli güncelleyerek en yeni ve en moda ürün çeşitlerimizi müşterilerimize uygun fiyatlarla sunmaya her zaman olduğu gibi devam ediyoruz. Mall Report’un daha önceki sayılarında mağaza konsept yeniliklerimizden bahsetmiştik. Yani hızla değişen ve yenilenen ürün çeşidimizi yeni konseptli mağazalarımızda müşterilerimize sunuyoruz. Bu çeşitliliğe ve değişime ayak uydurmamızın en önemli sebebi, moda anlayışımızı daima güncelleyerek 50 yıllık imalatçı kimliğimizle desteklenmesidir.

Sektörde geçirdiği 50 yıl boyunca kadınların kendilerini daha şık ve mutlu hissetmeleri adına ürün grubunda binlerce çeşit aksesuara yer veren Euromoda’da kadın istihdam oranınız nedir, kadınların yetenek dönüşümünü sağlamak ve daha verimli, etkili ve eşit iş ortamında çalışmalarına alan açmak adına nasıl bir strateji geliştirdiniz?

Takı ve aksesuar denilince akla kadınlar geliyor. Zaten bizim hedef kitlemiz de kadınlardır. Üretim planlamasında ve üretim safhasında kadınlarımızın emeği ve başarısı tartışılmaz bir gerçek. Ürün yelpazemizin %80’den fazlasının kadın aksesuarları üzerine olduğunu söyleyebilirim. Kadın istihdamı en öncelik verdiğimiz alanlardan biridir. Mağaza çalışanlarımızın tamamı kadınlardan oluşuyor. Dolayısıyla da daha etkili, verimli ve eşit iş ortamı fazlasıyla sağlanmış oluyor. Kısaca merkez çalışanlarımızı da dahil edecek olursak çalışanlarımızın %80’i kadınlardan oluşuyor. Bu da bizlere ayrı bir keyif veriyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Aslında söylenecek çok şey var. Sektörümüz sürekli yenilenmekte, gelişmekte ve yaygınlaşmaktadır. Kadınlarımız altın ve gümüş takıya oranla, daha ekonomik ve estetik bularak bizim takı ve aksesuar koleksiyonlarımıza yönelmekte. Bu şekilde ihtiyaçlarının giderilmesine katkıda bulunduğumuz için kendimizi ayrıca mutlu hissediyoruz. Son olarak 2024 yılı içerisinde tümü AVM’lerde olan mağaza zincirimize ortalama 50-100 metrekare arası 5-6 yeni mağaza daha eklemeyi planladığımızı söyleyebilirim.