Perakende

Soel Parfüm, 130’dan fazla koku çeşidini Türkiye’ye ve dünyaya sunuyor

Büyüme yolculuğunda franchise sisteminin büyük bir öneme sahip olduğu Soel Parfüm’ün Türkiye genelinde bulunan 24 şubesinin 23’ü franchise sistemi içerisinde yer alıyor. 130’dan fazla koku çeşidini ve 160’tan fazla ürün çeşitliliğini tüm Türkiye’ye ve dünyaya sunduklarını ifade eden Soel Parfüm Firma Sahibi Elmir Najabov ile Şubat sayımızda bir araya gelerek franchise sistemlerinin detaylarını konuştuk.

Soel Parfüm olarak 2023 yılında nasıl bir büyüme performansı sergilediniz, Türkiye genelinde kaç mağaza sayısına ulaştınız, bunların kaçı franchise sistemine dahil?

Geçtiğimiz yılda ürün yelpazemizi yapılan AR-GE çalışmaları, bölgesel ve istatistiksel incelemeler sonucu konunun uzmanı ekibimiz dâhilinde genişleterek, kalite kontrolünü en sağlam şekilde yaparak, gerekli onay ve standartlara uygun, kurumsallığımızı her yönden göstermekten gurur ve onur duyuyoruz. Alanımız ile ilgili beklenti ve istekler için çalışan ekibimiz, görsellik ve göze hitap konusundaki özveri ve özenimiz ile 130’dan fazla koku çeşidimizi ve 160’tan fazla ürün çeşitliliğimizi batıdan doğuya tüm Türkiye’ye ve dünyaya sunuyoruz. Ürün yelpazemizin yanında, franchising çalışmalarımıza devam ederek sektörde öncü firma olmayı sürdürmek en büyük hedefl erimizdendir. Mevcutta Türkiye içerisinde 24 adet şubemiz bulunmaktadır. Bunlardan 23 adedi franchise sistemi içerisinde bulunmaktadır.

Soel Parfüm’ün franchise koşulları nedir, yatırımcı adaylarına sağladığınız avantajlar ve adaylarda aradığınız kriterlerden de bahseder misiniz?

Mağaza açılacak yerin il ve ilçe nüfusu en az 100.000 olması ve açılacak mağazanın ölçüsünün ise en az 15 metrekare olması gerekmektedir. Gerekli sermaye açılacak mağaza büyüklüğüne göre değişmekle birlikte; iç tasarım, dolap, vitrin, tabela, avizeler, resepsiyon, proje bedeli (mağaza açılışında iştirak etme, mağaza sahip ve çalışanına eğitim verilmesi) ve ilk girişte verilecek stok ürünler için gerekli sermaye 220 ila 250 bin TL civarındadır. (Mağaza içerisindeki ekstra giderler kurulum, alçıpan, kargo ve mağaza içi ekstra giderler ve kargo bedelleri hariçtir.) Kar marjı %40 ila %50 arasında ürün çeşitliliğine göre değişiklik göstermektedir. Mağazanın yeri için işlek, insanların yüksek zamanlı bulundukları ve sirkülasyonun yoğun olduğu bir yer olması talep olunur. Yeri bulup size uygunluğuna baktıktan sonra bize mağaza iç ve dış çevre dâhil detaylı videolarını ve görsellerini ayrıca konum, cadde derecesi ve kira bedelini belirterek görüşme sağlayabilirsiniz. Türkiye’de ilk 30 bayiliğimiz için isim hakkı talep etmiyoruz.

2024 yılında Soel Parfüm olarak büyüme yolculuğunuzda alacağınız aksiyonlar neler olacak, hangi strateji ve hedefl erle yatırımlarınızı şekillendireceksiniz?

Firmamız sunduğu kaliteli ürün ve profesyonel hizmet ayrıcalığı ile hedef kitlesini büyüterek, toplumun tüm kesimlerinin ulaşabileceği noktaları hedef alarak sağlam ve dinamik çalışmalar sürdürmeyi öncelikleri arasına almıştır. Hedefl erimiz, ürün çeşitliliğimizi gerekli AR-GE çalışmaları ile arz talep ilişkisi doğrultusunda genişleterek Türkiye içerisinde ve yurt dışında ürün ve hizmet kalitemize erişim kolaylığı sunmaktır.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Soel Parfüm olarak içerik ve tasarımda farklılıklara sahip, kaliteli ürün, yüksek kar marjı, düşük yatırım maliyeti ve uygun şartlarımız ile sizleri de Soel Parfüm Ailesinde görmekten memnuniyet duyarız.