Perakende

Lufian, geniş ürün portföyüyle 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor

Genişlettiği ürün yelpazesiyle hem kadın hem de erkek tüketiciler için özgün ve şık tasarımlar sunan Lufian, hem ulusal hem uluslararası pazardaki varlığını güçlendirmek ve yeni pazarlara açılmak için 2024 yılında mağaza sayısını 200’ün üzerine çıkarmayı planlıyor. Lufian Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Emin Gümüştepe’yi ağırladığımız Şubat sayımızda Gümüştepe, yeni yatırım ve projelerinin detaylarını anlattı.

Erkek koleksiyonlarına ek olarak kadın giyimde de imza tasarımlarla tüketicilerin karşısına çıkan Lufian 2024 yılında büyümesini nasıl şekillendirecek, yurt içi ve yurt dışında hayata geçirmeyi planladığınız yatırımlarınızdan bahseder misiniz?

Giyim sektöründe öncü bir marka olma vizyonuyla çeşitli stratejik adımlar atmaya devam ediyoruz. 2023 yıl sonu itibarıyla kadın giyim koleksiyonlarımızı kullanıcılarımızla buluşturduk. Genişlettiğimiz ürün yelpazemiz ile hem kadın hem de erkek tüketiciler için özgün ve şık tasarımlar sunuyoruz. Geniş ürün portföyümüz ile şu anda 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Hem ulusal hem uluslararası pazardaki varlığımızı güçlendirmek ve yeni pazarlara açılmak için bu yıl içerisinde mağaza sayımızı 200’ün üzerine çıkarmayı planlıyoruz. Avrupa’da iyi seçilmiş ve yoğun geçişe sahip bölgelerde stratejik konumlanmış mağazaların, marka görünürlüğümüzü artırarak müşteri çekimini optimize etmemize destek sağlayacağına inanıyoruz. Ayrıca, teknoloji ve inovasyona odaklanarak iş süreçlerimizi optimize etmeyi ve dijital pazarlama alanında güncel teknolojileri benimsemeyi amaçlıyoruz. İnsan kaynaklarına yapacağımız yatırımlarla yetenekli bireyleri şirketimize çekmeyi ve eğitim programları ile ekibimizi güçlendirmeyi planlıyoruz.

Büyüme stratejinizde hedef bölgelerinizi hangi şehir/ülkeler oluşturuyor? Bu lokasyonları tercih etme sebebiniz nedir?

Büyüme stratejimiz doğrultusunda, mevcut ihracat yaptığımız ve mağaza sayılarımızın bulunduğu ülkelerden Özbekistan, Hollanda, Irak, Tunus, Azerbaycan, Cezayir, Rusya ve İngiltere’nin yanı sıra; Almanya, Fransa ve İngiltere gibi büyük Avrupa pazarlarına odaklanmaktayız. Büyük tüketici potansiyeline sahip ve moda sektöründe etkili bu ülkelere dahil olarak, 5 yıl içerisinde Avrupa’da etkili bir konuma gelmeyi hedefl iyoruz. Ayrıca, mevcut ihracat yaptığımız ülkelerdeki varlığımızı güçlendirerek, yerel taleplere odaklanmayı ve büyümeyi sürdürmeyi planlıyoruz.

Hazır giyim sektöründe köklü ve tercih edilen bir marka olmak adına yıllar içerisinde nasıl bir projeksiyon çizdiniz, tüketicilerin nezdinde tercih edilirliğinizi etkileyen faktörler neler oldu?

1995 yılında İstanbul’da tekstil mühendisi ablam Nuray Kılıç ile birlikte kurduğumuz Nes-Aç Tekstil firması ile uzun yıllar boyunca dünya markalarına sunduğumuz tasarımların ardından 2005 yılında Lufian markasını hayata geçirerek hazır giyim sektöründe kalıcı bir iz bırakma hedefiyle yola çıktık. 28 yılda edindiğimiz deneyim ve benimsediğimiz yenilikçi bakış açısı sayesinde, erkek casual giyimde öncü bir marka olma yolunda önemli adımlar attık. Markamızın tercih edilirliğini artıran temel faktörler arasında, özgün ve inovatif ürünlerimizin yanı sıra tasarımdan üretime, iplikten son aşamaya kadar olan her sürecin özenle yönetilmesi bulunuyor. Lufian olarak her zaman kalite standartlarımızı en üst düzeyde tutarak, müşteri memnuniyetini esas alarak uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmayı hedefl edik. Ayrıca, şeffaf iletişim politikamız ve güvenilir üretim süreçlerimiz sayesinde müşterilerimizle güçlü bir bağ kurduk. Bu vizyonla, müşterilerimizin beklentilerini aşan kaliteli ürünler ve özgün tasarımlarımız ile markamızın tercih edilirliğini artırmaya devam ediyoruz.