Perakende

Mağazacılığın tüm yapı taşları White Stone tarafından yönetiliyor

White Stone Genel Müdürü Özgür Taşkın ile bir araya geldiğimiz Şubat sayımızda Taşkın, White Stone’un franchise sisteminin detaylarını ve bayilik süreçlerini okurlarımız için aktardı.

Büyüme hedefl erini ve şubeleşme stratejilerini göz önünde bulundurduğumuzda franchise sistemine dahil olmanın White Stone için önemine değinen White Stone Genel Müdürü Özgür Taşkın, franchise sistemini genel olarak insan kaynağının daha güç bulunduğu, bayilik alan yatırımcının müşteri portföyünün olduğu şehirlerde vermeyi tercih ettiklerini ifade etti. Büyük şehirlerde kira ve diğer maliyetlerden dolayı yatırımcıların yaşayabileceği zorluklar nedeniyle kendilerinin mağaza açtıklarını belirten Taşkın, “Bu izlediğimiz yolda da görüyoruz ki hem müşterilerimizin markaya ulaşması kolaylaşıyor hem de yatırımcımız mutlu oluyor.” dedi.

Kazan-kazan yöntemiyle iş yapıyoruz

Yerli bir perakende markası olarak uluslararası markalarla rekabette White Stone’u tüketici ve yatırımcı nezdinde öne çıkaran, hem müşteri hem de yatırımcılar tarafında tercih edilirliklerini etkileyen faktörlere de değinen Taşkın, “Bayilerimizi tamamen şirket mağazası gibi yönetiyoruz. Bayi gerekli yatırımları yaptıktan sonra direksiyona biz geçiyoruz. Ürün, kampanya, görsel yani mağazacılığın tüm yapı taşları bizim elimizden yönetiliyor.” diye konuştu.

“Böylece bayiye yalnızca mağazada personel idaresi yapmak ve şirket kurallarını uygulamak kalıyor.” diyen Taşkın, “Müşterilerin bizi seçmesinin ana nedeni, ürünlerimizdeki kalitefiyat dengesidir. Yatırımcılarımızın tercih etme nedeni ise kazan-kazan yöntemiyle iş yapıyoruz. Yatırımcının kazanç sağlayamayacağı hiçbir yere mağaza açmasını önermiyoruz.” ifadelerini kullandı.

White Stone olarak bayi açarken ve franchise bayilikleri verirken dikkat ettikleri hususlardan bahseden Taşkın sözlerini şöyle sürdürdü: “Sistem şöyle ilerliyor; yatırımcımız bize başvurduktan sonra ticari şartlarımızı konuşuyoruz. Burada anlaştıktan sonra bayi adayının mağazasını değerlendiriyoruz; mağaza lokasyonu, metrekaresi, eğer kira ise kira bedeli gibi. Tüm analizlerimizi yaptıktan sonra ilgili lokasyon için yapılabilecek ciroları konuşuyoruz ve karşılıklı olarak mutabık kaldığımızda faaliyetlerimize başlıyoruz. Burada en önemli husus, işin sürdürülebilir olması ve karşılıklı kazanç sağlanabilmesidir.”