Kasım sayımızda dergimizde ağırladığımız Tavada Tavuk İş Geliştirme Müdürü Akın Gürbüz ile başta AVM’ler olmak üzere hem yurt içi hem de yurt dışında hayata geçirecekleri yatırımları ve franchise sistemlerinin detaylarını konuştuk.
Şu an Türkiye’de aktif olarak 70 şube ile devam ettiklerini aktaran Tavada Tavuk İş Geliştirme Müdürü Akın Gürbüz, Mall Report okurları için Tavada Tavuk’un franchise sisteminin detaylarından da bahsetti. Gürbüz, “70 şubemizin 5 tanesi bize ait. Kalan 65 şubemiz franchise sistemine dahil. Biz de Tavada Tavuk olarak şuna inanıyoruz; ya tüm şubeler merkezin olmalı ya tüm ağırlık franchise’a verilmeli. Ağırlık franchise’da olduğu zaman özellikle denetim ve AR-GE Akın Gürbüz tarafıyla hem menünüzü geliştirip hem de şubeleri denetleme sıklığınızı artırabilirsiniz. Aynı zamanda reklamların da büyümenize oldukça katkısı oluyor.” diye konuştu.
Operasyon kısmında da sektördeki rakiplerine nazaran daha fazla operasyon bölge müdürü çalıştırdıklarını vurgulayan Gürbüz, “Bu şekilde tüm şubelerimizi rutin olarak 10 veya 20 günde bir denetliyoruz. Buradaki amacımız özellikle tüm standartlarımızı tüm şubelerde uygulatabilmek.” dedi.
Yurt dışı yatırımlarımız hızla sürüyor
Yurt içindeki yatırımların süreceğini sözlerine ekleyen Gürbüz, yurt dışı projelerine ilişkin ise şu açıklamalarda bulundu: “Ürdün’de 4. şubemizi açtık. Oradaki yatırımcımız ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bilgi birikimimizi aktararak, aynı zamanda rutin olarak onun da denetlemelerini gerçekleştirerek büyümesine vesile olmaya çalışıyoruz. Yine kendi yatırımımız olarak Fransa’nın Metz şehrinde bir şube açılışı gerçekleştireceğiz. Kasım ayında inşaatımız başlamış olacak. Yine bir partnerle beraber Bahreyn ve Irak bölgesinde de yatırımımız olacak. Orada da son noktaya gelmek üzereyiz.”
Ön fizibilite raporu hazırlıyoruz
Bir franchise yatırımcısının Tavada Tavuk marka çatısı altına girmek istediğindeki süreci de anlatan Gürbüz, “Franchise talepleri geldiği zaman bir arkadaşımız telefonda ön karşılama yapıyor ve daha sonra gerekli bilgileri alıp ardından ön bilgileri de verip yüz yüze bir görüşme ayarlıyor. Yatırımcımız ile İstanbul merkez ofisimizde yüz yüze görüşmemizi gerçekleştiriyoruz. Yatırımcının bize bir lokasyon teklifi ile gelip gelmemesi bizler için fark etmiyor. Burada bizler ön fizibiliteyi çıkarabilecek yazılım programımız ile ayarlamayı yapabiliyoruz. Bu yazılımımız ile o lokasyonun tüm ekonomik, demografik ve beşeri bütün bilgilerini TÜİK’in istatistiklerine dayanarak çekiyoruz. O lokasyonda ne kadar beyaz ve mavi yaka çalışıyor, o civarda kaç okul var, kaç hastane var, devlet kurumları ve banka kaç adet gibi tüm parametreler rakip analizi de dahil bu yazılımla hazırladığımız raporla bize veriliyor. Biz de buradan yola çıkarak ve en sonunda yerinde tespitlerle fizibilite raporumuzu hazırlıyoruz. Bu fizibilitede günlük kaç tabak satarız, aylık ne kadar ciro yaparız ve en nihayetinde şubenin kar bazlı raporunu çıkarıp buna göre bir karar veriyoruz. Burada öncelikli verdiğimiz karar tamamen bayinin faydasına yönelik oluyor. Bazen belirlenen lokasyonun olumsuz olması durumunda yatırımcımızı başka lokasyonlara da yönlendirebiliyoruz ya da bulduğu yeri değerlendiriyoruz.” ifadelerini kullandı.
Anlaşma nihayete erdikten sonra sözleşmenin imzalandığını ve kurulum aşamasına geçildiğini belirten Gürbüz, kurulum aşamasında da ortalama olarak bir maliyet tablosu çıkardıklarını ifade etti. 40 ila 45 günlük bir süre zarfı içerisinde proje aşamasından şube açılışına kadar tüm operasyonu gerçekleştirdiklerini sözlerine ekleyen Gürbüz, şube açılışı yaklaştığı zaman personel alımını yaptıklarını ve personel eğitimini yakın ya da merkez İstanbul şubelerinden birinde gerçekleştirdiklerini aktardı.