Uncategorized

Simit Teknesi’nin hedefleri arasında yurt dışında da bayileşmek var

Farklı franchise konseptleriyle hem yatırımcılara hem müşterilerine ulaşan Simit Teknesi, yurt içinde başladığı bayileşme atılımlarının yurt dışı ayağını da başlatma hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor. Kasım sayımızda bir araya geldiğimiz Simit Teknesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Temel ile hem konseptlerindeki farklılıkları hem de yatırım hedeflerini konuştuk.

Simit Teknesi olarak farklı franchise konseptlerine sahipsiniz, franchise konseptinizde çeşitliliğe gitmenizdeki ana etken nedir, yatırımcılar nezdinde en çok tercih edilen konseptiniz hangisi?

Son yıllarda gelişen ve değişen bir toplum yapımız var. Toplumumuz iş hayatı dışında sosyal hayatta da dışarıda vakit geçirmeyi sevdi. Toplumumuz değiştikçe ihtiyaçları da değişiyor. Biz de bu bağlamda konseptimizi de toplumun ihtiyaçlarına göre çeşitlendirmek ve ihtiyaca cevap vermek istedik. Klasik konseptimiz olan Sokak Konseptimize mutfak ve kafe de ekleyerek gün boyunca müşterilerimize hitap edebilmeyi amaçladık ve bu konuda başarılı da olduk.

Franchise sistemine dahil ve bu kadar kazançlı olduğu bir yapının AVM içlerinde de yer alması gerektiğini düşündük. Böylelikle AVM’lerde yer alacak ve daha kompakt bir yapıya sahip olan AVM Konseptimizi hazırladık. Böylelikle AVM veya yol boyu tesisi gibi dar ve hızlı alanlarda hizmet kalitemizi artırmış olduk. Yatırımcılarımız ise daha çok Sokak Konseptini tercih ediyorlar. Bunun başlıca sebepleri arasında günün belirli saatlerinde açık olması yer alıyor. Sokak Konseptimiz, yatırım maliyetlerinin nispeten daha az olması ve yatırımcının sosyal hayatını yaşayabilmesine olanak sağlamasıyla öne çıkıyor.

Kısa ve orta vadede yurt içi ve yurt dışı yatırımlarınız nasıl şekillenecek, yurt dışına yönelik nasıl bir büyüme stratejisi hedefliyorsunuz?

Yurt dışına açılmak ve orada da bayileşmeyi sürdürebilmek, firma olarak bizim sürekli hedeflerimiz arasında yer almaktadır. Bunun için Almanya, Fransa ve İngiltere ile sürekli dirsek temasında bulunduğumuz ve bilgi alışverişi yaptığımız kontaktlarımız bulunuyor. Kısmet olursa Almanya’ya bir bölge deposu açmayı planlıyoruz. Böylelikle yurt içinde başladığımız bayileşme atılımlarımızın yurt dışı ayağını da başlatmak istiyoruz.

Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı’nda yer aldınız, sizler için fuar nasıl geçti, markanıza kattıkları konusunda neler söylersiniz?

Bayim Olur musun? Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı gerçek anlamda yatırımcı ile girişimcinin buluşabildiği bir nokta oldu. Bizim için gayet güzel geçti. Ziyaretçilerimizden çok olumlu tepkiler aldık. Gerçekten bu kadar ilgi görmek hem firmamız hem şahsım adına gurur vericiydi. Bir sonraki fuarı iple çekiyoruz. Bu fuara katılmak hem tecrübe edinmek hem de yatırımcı adaylarına firmamızı tanıtabilmek için bizim için çok önemliydi. Güzel bir organizasyon oldu. Fuar yetkililerine de teşekkür ederiz.