Perakende

ÇOKLU KANAL YAPIMIZI GELİŞTİREREK HEDEFE ODAKLANIYORUZ

Avon Türkiye, Orta Doğu ve Afrika Bölge Başkanı ve Avon Türkiye Genel Müdürü Orkun Gül ile Eylül sayımızda bir araya geldik. Gül, yıl sonuna kadar 80 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek Avon’un yatırımlarından bahsetti.

Kozmetik sektöründe ileri gelen ve öncü bir marka olarak 56’ncı mağazanızı açtığınızı biliyoruz. Bu hızlı ve başarılı büyümeniz hakkında bilgi verir misiniz, ileriki dönem hedeflerinizden bahseder misiniz?

Avon olarak ilk defa Türkiye’de hayata geçirdiğimiz ve diğer Avon ülkelerine de örnek olan çoklu kanal stratejimize hız kesmeden devam ediyoruz. Stratejimizin önemli bir parçasını oluşturan satış noktalarımız, Ankara Tunalı Hilmi Caddesi’ndeki yeni mağazamızla birlikte 56’ya ulaştı. Bu sayede girişimci kadınları destekliyor, temsilcilerimize kendi mağazalarını açma imkânı sunuyoruz. Yıl sonuna kadar da 80 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.

Fiziksel alışverişlerde özellikle kozmetik sektöründe ürünleri deneyimlemek oldukça büyük önem taşımakta. Avon Türkiye olarak sizler de mağazalarınızda deneyim odaklı konseptlerinizle dikkat çekmektesiniz. Okuyucularımız için bu yöndeki çalışmalarınızı anlatır mısınız?

Avon mağazaları da tıpkı katalog üzerinden satış yapan temsilcilerimizde olduğu gibi bir buluşma noktası ve sosyalleşme alanlarını oluşturuyor. Mağazalarımızda parfümden makyaja, kişisel bakımdan cilt ve saç bakımına 5 farklı kategoride ortalama bin farklı çeşitte ürün sunuyoruz. Tüketiciler mağazada hem yeni ya da merak ettiği ürünleri deneyimleme fırsatı elde ediyor hem de deneyimlerini paylaşma imkânına sahip oluyor.

Uzun yıllardır online satış tarafında oldukça aktif ve başarılısınız. E-ticaret sürecinizden bahseder misiniz?

Daha çok kadının hayatına dokunmayı amaçladığımız çoklu kanal stratejimiz ile ilk olarak online platformumuzu yeniledik. Sonrasında da tüketici talepleri doğrultusunda ürünlerimizin ulaşımını yaygınlaştırmak amacıyla Trendyol ve diğer pazaryerleri ile iş birliği yaptık. Avon Grow uygulamamız ile kataloglarımızın dijital platforma taşınması, katalog üzerinden tıklayarak ürün siparişi sunma ve ödemelerin dijital ortama taşınması gibi pek çok yeniliği hayata geçiren bir markayız. Ayrıca Avon temsilcilerine dijital kanaldan da satış yapma olanağı sunan AvonON platformumuzu da yeniledik. Avon temsilcileri uygulama sayesinde AvonON mobil uygulamasının içerisinde bulunan Avon İnteraktif Kataloğunu müşterileriyle hızlıca paylaşıp aynı anda birden çok sipariş alabiliyor. Uygulama aynı zamanda müşterilerinin siparişlerinin doğrudan istedikleri adrese gönderilmesini sağlarken, medya kısmında yer alan içerikler hızlı ve kolay şekilde temsilcilerin kendi hesaplarından paylaşabilmesine de olanak sunuyor.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Avon olarak kadınları her fırsatta destekliyor ve bu potansiyeli ortaya çıkarmaları için onların yanında olmayı sürdürüyoruz. Son yıllarda yoğun çalışmalar ile üzerinde durduğumuz, en önemli önceliklerimizden çoklu kanal yapımızı geliştiriyor ve doğru atılımlarla hedefe odaklanıyoruz. Bu noktada perakende alanında hayata geçirdiğimiz mağaza modeli ile çoğunluğu kadınlardan oluşan harika ekibimizle birlikte, elde ettiğimiz başarıları, Avon Global’deki diğer ülkelere de taşımaktan ve burada öncü olmaktan dolayı son derece gururluyuz.