2022 yılında büyük bir atılım yaparak 4 farklı ilde 38 restoran açan PizzaLazza, büyüme ivmesini 2023 yılında da sürdürüyor. PizzaLazza ve Saloon Burger CEO’su Esra Kıvrak ile Eylül sayımızda PizzaLazza’nın büyüme stratejisi ve pizza sektörü hakkında keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.
PizzaLazza olarak pizza sektörünün ileri gelen köklü markalarındansınız. Öncelikle Türkiye’deki pizza sektörünü değerlendirir misiniz?
Hızlı servis restoranlarının pazar büyüklüğü 2022 yılında bir önceki yıla oranla %126 seviyesinde bir artışla 142 milyar TRY düzeyine ulaştı. Büyümenin en önemli kriterlerinden biri olan sipariş adetlerinde artış da devam etti. Hızlı servis restoranlar içerisinde pizza mutfağı önemli bir yere sahip bulunuyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri pizzanın günün her anında, farklı lokasyonlarda evde tüketime ve dışarıya servise çok uygun bir ürün olması. PizzaLazza olarak bizler de bu potansiyeli değere dönüştürüp, restoranlarımızın iş hacminde gelişimi sürekli kılmak için evde tüketim ve diğer toplumsal dinamikleri doğru okuyup, buna uygun ürünler ve stratejiler geliştirmeye büyük önem veriyoruz. Tüketicilerimize pizzalarımızın yanı sıra bize özgü lezzetlerimizle en uygun alternatifleri sunuyoruz.
Pizza tüm dünyada olduğu gibi ülkemizin de vazgeçilmez bir lezzeti. Sektörün hızla büyüyen markası PizzaLazza olarak doğru büyüme stratejinizden bahseder misiniz, günümüz ekonomik koşullarında franchise sisteminizde değişikliğe gittiniz mi?
Türkiye’nin yerli zincir pizza markasıyız ve pazarlama yatırımlarımızla sürekli desteklediğimiz PizzaLazza markamızı, aktif franchising stratejimizle büyütüyoruz. 2022 yılında çok büyük atılım içerisine girdik ve 4 farklı ilde 38 restoran açılışı gerçekleştirdik. Büyüme ivmemizi, 2023 yılında da sürdürüyoruz. Markamızın ve ekosistemimizin başarısı, franchise iş ortağı adayımız yatırımcıların markamıza yoğun bir ilgi göstermesini sağlıyor. Halihazırda hizmet veren 116 PizzaLazza restoranımızdan 88’i Franchise olarak işletiliyor. Franchising, her zaman olduğu gibi günümüz şartlarında da cazip bir yatırım alanı ve markamız, merkezden anahtar teslim proje konsepti ile franchising fırsatı sağlanan yatırımcılara eğitimler, operasyonel konular ve lokasyon seçimi gibi alanlarda da destek veriyor. Yatırımcılar lokasyon seçiminde, PizzaLazza’nın büyüme stratejileri doğrultusunda hedeflenen öncelikli bölgelerden seçim yapabiliyorlar.
PizzaLazza olarak orta ve uzun vadedeki yatırım hedefleriniz ne yönde şekillenecek?
2023 yılında franchise restoran sayımızı artırmaya ve franchise adaylarına cazip yatırım fırsatları sunmaya devam ediyoruz. İstanbul, Ankara, Bursa, Tekirdağ, Sakarya, Düzce, Kocaeli, Yalova, Eskişehir öncelik verdiğimiz iller olarak sıralanıyor.