Little Caesars Pizza, 117 şubesiyle pizza sektöründe hizmetlerine devam ederken, 2023 sonuna kadar toplamda 15 yeni şube açmayı hedefliyor. Little Caesars Pizza CEO’su Banu Arıduru ile Eylül sayımızda gerçekleştirdiğimiz röportajımızda Arıduru; “Yatırımcılarımıza; şube yerinin bulunmasından inşaata, açılış sürecindeki desteklerden tüm çalışma süresi boyunca, kendilerine atanan bölge müdürü ve operasyon müdürü aracılığı ile verilen yönetim danışmanlığına kadar pek çok destek veriyoruz” diyerek yatırımcılarının her daim yanında olduklarını belirtti.
Little Caesars olarak pizza sektörünün ileri gelen köklü markalarındansınız. Öncelikle Türkiye’deki pizza sektörünü değerlendirir misiniz?
Türkiye’de pizza sektörü, genel yeme-içme özelinde de fast food sektörü ile paralellik gösteriyor. Deloitte tarafından yayınlanan son rapora göre, Türkiye’de yemek pazarı büyüklüğünün 2021 yılında 144 milyar TL iken, 2026 yılında 772 milyar TL’lik bir büyüklüğe geleceği tahmin ediliyor. Fast food ve eve servis sektörünün payı ise toplam pazarın %25’ini oluşturuyor. Bu %25’lik payın pandemi ile birlikte paket servisin öneminin giderek artmış olması nedeni ile 2026’ya kadar artacağını düşünüyoruz. Yeni nesil genç müşterinin online alışkanlıkları ve yemek yapmaya ayrılan zamanın azalması da eklendiğinde, pizzanın da içinde bulunduğu fast food sektörünün beklentinin üzerinde büyüyeceği açık. Pizza sektörü de bu paralelde ciddi bir büyüme gösterecek.
Pizza tüm dünyada olduğu gibi ülkemizin de vazgeçilmez bir lezzeti. Sektörün hızla büyüyen markası Little Caesars olarak doğru büyüme stratejinizden bahseder misiniz, franchise sisteminizde değişikliğe gittiniz mi?
Little Caesars olarak şube operasyonumuzun %80’ini franchise, %20’sini kurumsal sistemle yönetiyoruz. Türkiye’deki temel büyüme stratejimiz iki eksende şekilleniyor. İlki lezzete yatırım yaparak aynı şubenin karlılığını artırmak, ikincisi ise daha fazla şubeye ulaşarak penetrasyonu artırmak. Franchise sistemimizi değiştirmiyoruz fakat sürekli olarak geliştiriyoruz. Franchise adaylarımız, genellikle Little Caesars’ın lezzetine tutkun müşterilerimiz arasından geliyor. Hiçbir sektör bilgisi olmadan şirketimize başvuran franchiseelerimize, 24 günlük uygulamalı eğitimlerin yanı sıra; operasyon yönetimi, pazarlama, stok yönetimi ve takibi, satış geliştirme, müşteri memnuniyeti, işe alma ve insan kaynağı yönetimi ayrıca pizza yapımı gibi konularda sınıf eğitimleri imkânı sunuyoruz. Yatırımcılarımıza; şube yerinin bulunmasından inşaata, açılış sürecindeki desteklerden tüm çalışma süresi boyunca, kendilerine atanan bölge müdürü ve operasyon müdürü aracılığı ile verilen yönetim danışmanlığına kadar pek çok destek veriyoruz. Her şey dahil, Little Caesars şubesi açmanın yatırım maliyeti, anahtar teslim 110 Bin USD+KDV ve işletmecilerimiz yatırımlarını yaklaşık 36-42 ay arasında geri alıyorlar.
Her sektörde olduğu gibi gıda sektöründe de güven oldukça önemli. Sizler müşterilerinize ve yatırımcılarınıza bu yönden neler sağlamaktasınız?
Little Caesars, küresel bir marka ve küresel standartları var. Kalite yönetiminden pazarlamadaki etik yaklaşıma kadar bu standartlar titizlikle uygulanıyor. Yatırımcının sürdürülebilir fayda elde etmesi için her aşamada güven yaratmak bizim olmazsa olmazımız. Yerel lezzetlere uyumda, yaratıcı iletişimde, en iyi müşteri deneyiminde Little Caesars’ın bulunduğu tüm ülkelerle yarışacak kadar yenilikçiyiz, temel standartlarda ise çok net davranırız. Tüketicinin ya da yatırımcının bir markaya güveninin ve sadakatinin temelinde istikrar yatıyor. Biz, odağında lezzet olan global bir marka olmanın gücünü, Çelebi Holding’in güvencesini, ürünlerimizin ve hizmetlerimizin değişmeyen lezzetini, kalitesini her daim tüketicimizle buluşturduğumuz gibi yatırımcılarımızı da aynı doğrultuda her zaman destekliyoruz.
Günümüz ekonomisini de göz önüne alırsak orta ve uzun vadedeki yatırım hedefleriniz ne yönde şekillenecek?
Little Caesars Türkiye olarak, 2000’i aşkın kişiye istihdam sağlıyoruz, bu sayı yeni şubelerimizle artmaya devam ediyor. Şu an 117 şubemiz var ve 2023 sonuna kadar toplamda 15 yeni şube açmayı hedefliyoruz. Yatırım planlarımızı istikrarlı ve temkinli bir biçimde ilerletiyoruz. Enflasyonist ortamın tüketicinin cebini en az etkileyeceği şekilde tedbirler alıyoruz, sürdürülebilirlik çalışmalarımızı geliştiriyoruz ve daha verimli sistemler kurmak ile ilgili aralıksız çalışıyoruz. Enerji tasarrufundan, yerel tedarikçilerle anlaşma sağlayarak daha kısa tedarik zincirleri oluşturmaya kadar her alanda verimlilik tüm yatırım planlarımızın ortak amacı.
Yurt dışı ile ülkemiz karşılaştırıldığı zaman sektörde nelerin değişmesi gerekli, gelecek öngörülerinizden söz eder misiniz?
Türkiye’nin yeme-içme alanında dünyadan geri kalan hiçbir yanı yok. Little Caesars global verileri de bunu doğrular nitelikte. Little Caesars’ın en güçlü yanının en iyi müşteri deneyimi olması önceliğimiz. İster online alışveriş kanallarından ister şubelerimizden verilen siparişlerde yenen pizzada en iyi müşteri deneyimini sağlamaya odaklıyız. Sektörün en iyileri de bu yönde kendilerini geliştiriyor. Bizim için en iyi deneyim; en iyi pizzayı en ekonomik şekilde yiyebilmek ve mükemmel servis alabilmek anlamına geliyor. Müşteri deneyimi algısının değişmesi ve her an gelişmesi gerek. Yenilikçilik bence bizim pazarımızın en önemli gelişim alanı. Bildiğiniz üzere Little Caesars olarak, Türk lezzetlerinde uyuma hep öncülük ettik. Hiç kimsede olmayan Pide De Pizza, SanaBanaOna Pizza, 2’si1 Arada Pizza, Sezar Et Döner, Sezar Puff ve Sucuk Ekmek gibi inovatif ürünleri tüketicilerimiz ile buluşturduk. Müşteriyi daha çok dinlemek, müşteri isteklerini daha fazla analiz etmek, her satış kanalından yüksek standart servis vermek ve her alanda verilerden yararlanmayı sürekli hale getirmek en başta gelen önerilerimizden olabilir. Yeme içme deneyimi hızla dijitalleşiyor. Online menülerin oluşturulması, dijital uygulamalar yoluyla tüketicilere indirim ya da özel teklifler sunulması ve tüketicilerin sadakat puanı toplamasına olanak sağlanması gibi konulara herkesin adaptasyonu çok önemli. Pandemi öncesinde başlattığımız dijital dönüşümümüzü, müşteri deneyimini odağımıza alarak ve bu noktaları önceliklendirerek başarıyla tamamladık. Tamamladık demek doğru değil, sektörün önündeyiz ama yeniliklere daima açığız.