Playpark&Bowlingo 2023 yılı içerisinde Özbekistan’da 2 adet projesini faaliyete geçirmeye hazırlanıyor. Aynı zamanda yurt dışında, Azerbeycan ve Orta Doğu’da da yeni projeler için görüşmelerine devam eden Playpark&Bowlingo adına Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Keçebir ile Ağustos sayımızda bir araya geldik.
Playpark&Bowlingo olarak eğlence sektörünün AVM’lere kattığı avantajları değerlendirir misiniz?
AVM içindeki büyük mağazalar, eğlence merkezleri, market, sinema, yapı market gibi AVM de sektörel olarak tek olduklarından rekabetleri sadece AVM içi değil bölgesel hatta şehrin tamamı için olabiliyor ve bu kapsamda AVM geneli ile birlikte bir çekim gücü olmakla beraber tek başlarına da bir çekim gücü yaratıyorlar. O sebeple sadece belirttiğimiz tarz işletmelerin kalitesi AVM’nin müşteri çekiciliği ve müşteri giriş sayıları için oldukça önemli. Eğlence alanları; çocuklu ailelerin alışverişlerini yaparken çocuklarının zaman geçirdikleri, eğlendikleri bir alan olması müşteriler için avantaj sağlamaktadır. Eğlence merkezleri alanları da bu kapsamda AVM’lerde müşterilerin en fazla ziyaret ettiği mağazalar sıralamasında en üstlerde ki hatta eğlence merkezlerinin değer kalite ve büyüklüğüne göre en fazla ziyaret edilen işletmelerinden bir tanesi olduğunu söyleyebiliriz.
Her sektörde olduğu gibi eğlence sektörü de bir dönüşüm içerisinde. Bu konu doğrultusunda eğlence sektörünün geleceği hakkında öngörüleriniz nelerdir?
Eğlencenin ana bileşenleri oyun grupları ana başlıklarda değişmese de her sene olduğu gibi gerek modellerinde gerekse teknolojilerinde değişiklikler devam etmektedir. 2023 yılı da yeni oluşumları ve yapılanmaları beraberinde getiriyor. Zira dünya artık çok daha fazla dijital bir rüzgarın önünde hızla değişmekte. Bununla birlikte gerek maliyetler gerekse rekabet koşulları, müşteri memnuniyeti ve sadık müşteri kavramlarını bir adım daha öne çıkartıyor. Yetişkin eğlenceleri teknolojik değişikler ile şekil değiştiriyor olsa da çocuklar 50 sene sonra da Atlı Karıncaya binmeye devam edecekler.
Sizler Playpark&Bowlingo olarak bu değişime ve geleceğe hazır olmak adına ne tür çalışmalar yapmaktasınız, AVM yatırımlarınız orta ve uzun vadede ne yönde olacak?
Dijital ödeme sistemleri ile ilgili yeni çalışmalarımız başladı. Dijital ödeme sistemlerinde müşterilerimize daha fazla bonus kazanma fırsatı vererek, çoçuklarımızın eğlenceye doymalarını sağlamaya çalışıyor ve gün sonunda şubelerimizden güler yüzleri ile birlikte mutlu ayrılmalarını sağlamaya çalışıyoruz. Kampanyalarımız, oyun gruplarımız ve sağladığımız eğlenceli ortamlar ile de bunları bütünleştirerek müşterinin tüm beklentilerini karşılamaya çalışıyoruz. Her yıl düzenlenen yurt içi ve yurt dışı sektörel fuarlara katılım sağlayarak teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Teknolojik gelişmelerin ışığında yurt içi ve yurt dışı şubelerimizde VR temelli çalışan son teknolojik oyun makinalarını ürün karmamıza katıyoruz. Orta vadede yurt dışı çalışmalarına global marka olmak yolunda hız kesmeden devam ediyoruz. Şu an kendi sektörümüzde yurt dışında en fazla şubeye sahip olarak Türkiye’nin Global markası olduk. Ülkemizinde bulunduğu coğrafyada olan Balkanlar, Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetler, bu konuda halen açık pazar ve gelişmeye müsait. Playpark&Bowlingo olarak 2023 yılı içerisinde Özbekistan’da da 2 adet projemizi faaliyete geçireceğiz. Aynı zamanda yurt dışında, Azerbeycan ve Orta Doğu’da görüşmelerimizin sürdüğü yeni proje için çalışmalarımız devam ediyor. Yurt içinde de doğru lokasyonlarda fırsatların oluşması durumunda şubeleşmeye devam edeceğiz.