Ürün ve Hizmet

2023’TE YENİ VE MEVCUT PROJELERDEKİ İŞ HACMİMİZİ ARTIRMAYI HEDEFLİYORUZ

AVM’ler gibi karma bir oluşuma sahip yapılarda Tepe Savunma ile güvenlik, Tepe Servis ile temizlik, teknik ve tüm operasyonel işler, BCC Catering ile yemek servisi hizmeti sunarak Tepe Kurumsal Çözümler çatısı altında tüm sorumluluk alanlarını tek bir merkezde toplayarak uygun maliyetli çözümler ürettiklerini belirten Tepe Savunma ve Güvenlik Yönetim Kurulu Başkanı Levent Güler’i ağırladığımız Haziran sayımızda hem 2023 hedeflerini hem de dijital ve sürdürülebilirlik bağlamındaki çalışmalarını konuştuk.

AVM’ler günümüz şartlarında alışverişten ziyade yaşam alanı olma yolunda çok hızlı gelişmekteler. Sizler bu hızlı değişimde AVM’lerde verdiğiniz hizmetlerinizi anlatır mısınız, bu hizmetlerinizde yenilikleriniz neler oldu?

Yapısı gereği karma bir oluşuma sahip olan AVM’lerde Tepe Savunma ile güvenlik, Tepe Servis ile temizlik, teknik ve tüm operasyonel işler, BCC Catering ile yemek servisi hizmeti de sağlıyoruz. Böylece tek bir kanaldan bir AVM’nin ihtiyacı olan tüm konularda hizmet verebiliyoruz. Böylece tüm sorumluluk alanlarını tek bir merkezde toplayarak uygun maliyetli çözümler üretebiliyoruz. Ayrıca operasyonel anlamda da disiplinler arasında avantaj ve uyum da sağlanıyor. Bir aksaklık yaşanması durumunda hızlı iletişim kanallarımız sayesinde anında müdahale ederek olumsuzlukları minimuma indiriyoruz.

Verdiğiniz hizmetlerde güvenlik oldukça ön planda bulunmakta. Bu konu bağlamında kullandığınız güvenlik sistemi teknolojilerinizden bahseder misiniz?

Dijitalleşme geldiğimiz noktada tüm sektörlerin olmazsa olmazı. Gündemi ve yenilikleri takip ediyoruz ve iş süreçlerimize yeni uygulamalar ekliyoruz. Tepe Savunma ve Güvenlik bünyesinde dijital dönüşüm projesi kapsamında başlattığımız Operasyon Bilgi Sistemleri (OBS) uygulaması ile erişilebilirlik ve şeffaflık ilkesiyle markaların müşterileriyle aralarındaki güven bağını güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bu projeyle firmalar, Dijital Puantaj (Vardiya Planlaması), Haberci (Anlık Haberleşme) ve Yeni Nesil İletişim (Bas/Konuş) adı verilen uygulamalarla hem çalışanlarıyla hem de müşterileriyle daha hızlı iletişim kurulabiliyor. Kendi geliştirdiği iş takip yazılımıyla Tepe Servis ve Yönetim; iş emri takibi, günlük iş planı mobil ekip rota takibi, makine bakım onarım takibi ile tüm operasyon süreçlerini uzaktan erişimli ve gerçek zamanlı olarak yönetiyor ve raporluyor. Benzersiz kare kodlar ile demirbaş takibi, ölçümleme, anket, yönetsel raporlar ve gerçek zamanlı izleme sunuyoruz. Dijitalleşmeyi, yenilikçiliği ve verimliliği tüm süreçlerimize dâhil ediyoruz.

Özellikle son yıllarda tüketicinin ürün ve hizmet beklentisini etkileyen pek çok farklı faktör var. Bunlardan biri de sürdürülebilirlik konusu. Çalışmalarınız bu bağlamda nasıl ilerliyor?

Sürdürülebilirlik kavramı, pandeminin de etkisiyle giderek değer kazandı ve dünyamızın en önemli gerekliliklerinden biri haline geldi. Dünyamız, gelecekle ilgili sinyaller vermeye başladı. Bizler de bu sinyallerin etkilerini ekonomik, çevresel ve sosyal açılardan derinden hissediyoruz. Çevreye, topluma ve çalışanlarımıza karşı sorumluluklarımızın bilincindeyiz ve sürdürülebilirliği, sadece doğanın korunması ya da iklim kriziyle mücadele değil; sürekli yenilikçiliği hedefleyen bir vizyon olarak kabul ediyoruz. Böylece çalışanlarımız ve iş ortaklarımızdan oluşan geniş ekosistemimiz içinde yer alan bir olgu haline getiriyoruz. Geleceğe yönelik attığımız tüm adımlarda en büyük önceliğimiz, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını gözetmek ve bu doğrultuda çalışmalar yapmaya özen göstermek. Özellikle dijitalleşme kapsamında gerçekleştirdiğimiz proje ve uygulamalarla karbon ayak izin azaltılmasına yüzde 10 destek olduk. Ayrıca hem kâğıt sarfiyatını azaltmak ve toner ile yazıcı bakımı masraflarının önüne geçmek için hem de süreci dijitalleştirmek adına 2022 yılının Mayıs ayında Peyk Projesi’ni hayata geçirdik. Kâğıt kullanımının fazla olduğu İK departmanımızda projemizi pilot olarak uygulamaya başladık. İşe alım, işten ayrılma gibi tüm imzalı işlemlerde kullandığımız bu proje sayesinde kâğıt, toner ve kargo gibi masrafları yüzde 40 oranında azalttık. Bordro süreçlerini de dâhil ettiğimiz projemiz, TÜBİTAK tarafından da zaman damgası vurularak saklanıyor ve hukuki olarak da geçerliliği bulunuyor. Yazılı olan tüm resmî belgelerimizi süreç içerisinde bu projeye dâhil ederek basılı kâğıt ihtiyacını tamamen ortadan kaldırdık. Böylece dolaylı da olsa ülkemizdeki ağaçların korunmasına katkı sağlıyoruz.

2023 yılının kalanında hedefleriniz ve projeleriniz neler olacak, uzun vadede bünyenizde ne tür yeniliklere gideceksiniz?

Türkiye’de alışveriş merkezleri, kamu-özel sektör ortaklığı, konut projeleri, toplu yaşam alanları ve turizm sektöründeki büyük ve nitelikli projelere yatırım devam ettiği sürece, Tepe Kurumsal Çözümler olarak büyümeye devam edeceğiz. Çünkü bu yapıların süreçlerinde dijitalleşen ve teknolojiye yatırım yapan bütüncül hizmetler sunan şirketlere ihtiyaç var. Bizler de bu ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler sunmaya devam edeceğiz. Hem dijitalleşme hem de sürdürülebilirlik açısından yaptığımız yenilikler doğrultusunda 2022 yılını her açıdan büyümeyle ve oldukça verimli bir şekilde kapattık. 2023 yılında ise hem yeni projeler alarak hem de mevcut projelerdeki iş hacmimizi artırmak ve büyüme ivmemizi daha da yukarılara taşımayı hedefliyoruz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Tepe Kurumsal Çözümler olarak, markalarımızın deneyimlerini, güçlerini ve bilgilerini birleştirmesiyle hizmet verdiğimiz işletmelere çok daha iyi bir deneyim sunuyoruz. Sahada birbirleriyle sinerji içinde çalışan ekiplerin aynı kültürden gelmesiyle ortaya çıkan güçlü birliktelik sayesinde işe kolaylıkla entegre olunuyor ve personel motivasyonu ile iş verimliliği en üst seviyede gerçekleşiyor.