Dgpays Bireysel ve Perakende İş Biriminden Sorumlu Genel Müdürü Sezin Erken ile bir araya geldiğimiz Haziran sayımızda Erken, bir fintech sadakat platformu olma yolunda emin adımlarla ilerleyen ZUBİZU’nun hizmet çerçevesini anlattı
Dgpays olarak 2021 yılında Türkiye’nin ilk marka sadakat platformu ZUBİZU’yu satın aldınız. ZUBİZU’nun hizmet çerçevesinin kapsamından bahseder misiniz?
ZUBİZU, üyelerinin ilgi alanlarına göre tasarlanan, en güncel trendlerden beslenen yeni nesil bir mobil uygulama. Üyelerine yeme-içmeden modaya, seyahatten otomobile, sağlıklı yaşamdan sanat ve eğlenceye birçok alanda farklı yaşam tarzlarına uygun ve kişiye özel öneri ve içerikler sağlıyor. ZUBİZU ile tüketicileri seçkin markaların indirim ve fırsatları ile buluştururken; iş ortaklarımıza pazarlama, danışmanlık, reklam, organizasyon, etkinlik, yazılım ve teknoloji alanında hizmet veriyoruz. Üstelik ZUBİZU’yu; Dgpays’in sunduğu finansal çözümleri de entegre ettiğimiz teknolojik bir platform haline getirdik. Bir “fintech sadakat platformu” olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Dgpays ile yaptığımız güç birliği sayesinde müşterilerin tüm ihtiyaçlarının tek noktadan karşılanmasını sağlamayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz ZUBİZU ile ‘Şimdi Al Sonra Öde’, ‘ödeme paylaşma ve bölüştürme’, ‘para gönderme’ gibi birçok finansal işlemi kolayca gerçekleştirebiliyor. Bu platformu Dgpays’in kurumsal müşterilerinin de hizmetine sunduk. Böylelikle ZUBİZU’nun avantajlarını müşterilerimizle paylaşarak bir yandan onların sadakat platformlarını desteklerken, diğer yandan da ZUBİZU’yu onların ürün ve hizmetlerini sunacağı bir pazaryeri haline getirmiş olduk. ZUBİZU’yu önümüzdeki süreçte bir Loyalty as a Service (LaaS) platformu yapmayı planlıyoruz.
Tüketicilerin alışveriş vb. durumlarda tercihlerine etki eden sadakat artırıcı uygulama ve ödüllendirme yöntemi neden önemli?
ZUBİZU ile iş birliği içinde olan markaların müşteri potansiyeline hangi oranda etki ettiniz? Sadakat artırıcı uygulama ve ödüllendirme yöntemleri, müşteri memnuniyeti ve bağlılığını artırmak için son derece önemli. ZUBİZU da böyle bir öngörüyle faaliyetlerine başladı ve hem iş birliği yaptığı markaları hem de üye sayısını kısa sürede hızla artırdı. Dgpays ortaklığıyla birlikte müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını da ZUBİZU üzerinden karşılamasını sağlayarak müşterilerimize önemli bir katkı daha sağlıyoruz. Bugün üye sayımız 5 milyona yaklaşırken 500’den fazla marka ile iş birliğimiz bulunuyor. İş birliği içinde olduğumuz markaların müşteri potansiyeline etkimiz oldukça yüksek. Platformumuz; müşterilere özel indirimler, kampanyalar ve sadakat puanları gibi avantajlar sunarak markaların müşteri sadakatini ve müşteri sayısını artırmalarına yardımcı olmakta. Markalar böylece işlem adeti, ortalama sepet tutarları ve müşteri segmentlerini geliştiriyor. ZUBİZU buradan elde ettiği verilerle iş birliği yaptığı markalara müşteri sadakatlerini artıracak doğru öneriler sunuyor. Bu durum da başka markaların da ZUBİZU’ya entegre olmasını teşvik ediyor. İş birliği yaptığımız markalarımızın sayısını 2022 yılında önemli oranda artırdık ve bu sene de güçlü büyümemizi sürdüreceğiz.
Dgpays’in yurt dışına yönelik çalışmaları nelerdir, kısa ve orta vadede global arenada Dgpays’i nasıl bir konumda göreceğiz?
Uluslararası alandaki hamlelerimizi sürdürerek global piyasalarda da hızla büyüyoruz. Dubai ve ABD ofislerimizi faaliyete geçirdik. Üç büyük yabancı banka ve bir fintek şirketi yurt dışı müşterilerimiz arasına katıldı. Amerikalı teknoloji şirketi ZMBIZI ile yaptığımız anlaşma ile DgPOS uygulamamız ZMBIZI akıllı telefonlarında POS cihazına ihtiyaç duymadan bağımsız bir POS uygulaması olarak kullanılabilecek ve yakın zamanda bu operasyonumuzu Kanada ve Nijerya’da da faaliyete geçireceğiz. Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)’nin önde gelen dijital bankalarından Mbank ile BAE’de yeni nesil finansal çözümlerle entegre bir dijital cüzdan sunmak üzere ortaklık gerçekleştirdik. Bu iş birliğiyle işletme sahipleri ve girişimcilerin dijital ödemeleri işletmelerine sorunsuz bir şekilde entegre etmelerine olanak tanıyacak finansal çözümler sunmayı amaçlıyoruz. Uluslararası boyutta büyümeyi daha da hızlandırarak her kıtada en az bir banka veya finansal kuruluşla çalışmak istiyoruz. Dünya çapında bir teknoloji platformu sağlayıcısı olma hedefimize ulaşmak için AR-GE ve teknoloji yatırımlarına devam ediyoruz.