AVM

GELENEKSEL VE MODERNİN BİRLEŞİMİYLE15 YILDIR KALİTELİ HİZMET

Historia Fatih Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Abdullah Sağlam ile Haziran sayımızda bir araya geldik. Sağlam; “Ortak alanlarımızda mimari açıdan köklü yenilikler yaparak daha kaliteli bir hizmet sunmaya çalışmaktayız.” diyerek proje ve çalışmalarına hızla devam ettiklerini belirtti.

Geleneksel alışveriş merkezleri anlayışının ötesine geçmek adına Historia Alışveriş ve Yaşam Merkezi olarak bünyenizde yaptığınız değişiklik, yenilik ve yatırımlarınızı anlatır mısınız?

Aslında geleneksel olmak olumsuz bir durum değildir. Alışveriş merkezleri ziyaretçinin ihtiyacını doğru bir hizmet şekli ve doğru markalar ile karşılayabilmek için sürekli ziyaretçisinin profilini takip etmelidir. Buna bağlı olarak talep edilen hizmet ve markaları sunarak uzun soluklu sadakati yaratabilirler. Bizler de 15 yılı tamamlamış bir alışveriş merkezi olarak bu hususu başardığımıza inanıyoruz. Bununla birlikte ortak alanlarımızda mimari açıdan köklü yenilikler yaparak daha kaliteli bir hizmet sunmaya çalışmaktayız. Sonuçta ziyaretçilerimiz konforlu bir ortamda ihtiyaçlarını karşılayabilecek marka ve hizmeti bulabiliyorsa geleneksel olmak sorun değildir.

Moda, lezzet ve eğlenceyi bir araya getiren yapınızla müşterileriniz için AVM’nizi daha cazip bir konuma ulaştıracak çalışmalarınızdan söz eder misiniz?

Yönetim olarak operasyonumuzu olabildiğince dijital platformlar üzerinden gerçekleştirmek için işleyişimizi bu yönde yeniledik. Ayrıca renovasyon sürecini de başlatarak daha yeni ve kaliteli bir ortamda ziyaretçilerimize hizmet vermek amacındayız.

2023 yılının ilk çeyreğinde ciro hacminiz ve ziyaretçi oranlarınız konusunda okurlarımızı bilgilendirir misiniz, 2. çeyrek öngörüleriniz nelerdir?

Alışveriş Merkezimiz 2011 küresel krizinden bu yana sürekli sektörün yakaladığı ortalamanın üstünde bir performans sergilemiştir. 2023 yılı için de beklentimiz ve ilk çeyrekteki alışveriş merkezinin ciro performansı bu şekilde gerçekleşmektedir.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Ülkemize gelen turistleri olabildiğince iyi ağırlamalı, tüm hizmet sektörlerinde bu bilinç ile gerekli eğitim, istihdam ve alt yapıyı oluşturmalıyız. Ülkemizdeki perakende sektörünün büyümüş hacmi dışardan gelecek misafir ve satılacak hizmet ile hacmini bu oranda tutabilir ve geliştirebilir.