Haber Öne Çıkanlar

YIL SONUNDA 200 BİN ARAÇLIK ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞARJ AĞI ALT YAPISINA SAHİP OLACAĞIZ

AVERE Türkiye Elektro Mobilite Derneği Başkan Yardımcısı Haluk Sayar’ı ağırladığımız Mayıs sayımızda Sayar, dernek olarak yürüttükleri faaliyetleri değerli okurlarımız için aktarırken; sektördeki gelişmeler neticesinde Türkiye’de ciddi bir elektrikli şarj ağı altyapısının oluştuğunu ve Türkiye’nin 2023 yıl sonu itibariyle 200 bin araca yetebilecek elektrikli araç şarj ağı altyapısına sahip bir ülke konumuna ulaşacağına vurgu yaptı.

AVERE Türkiye Elektro Mobilite Derneği olarak faaliyet gösterdiğiniz alanlardan bahseder misiniz, dernek çatısı altında hangi çalışmaları yürütüyorsunuz?

AVERE, Avrupa genelinde elektro mobiliteyi ve sürdürülebilir ulaşımı destekleyen Türkiye dahil 19 ülkede yapılanmış bir sivil toplum kuruluşudur. AVERE Türkiye’nin temelleri 2018 yılında Boğaziçi Üniversitesi’nde gerçekleşen “Türkiye’de Elektro Mobilite” konulu çalıştayda atıldı. AVERE, elektrifikasyona geçişin desteklenmesine yardımcı olmayı ve etkili iş modellerinin bu gelişmeden yararlanabilmesini sağlamak için Avrupa genelinde doğru politika çerçevelerini oluşturmayı amaçlar. Dört ana hedefi vardır. Bunlar;

Güçlü bir elektro mobilite endüstrisi

Temiz, sessiz ve sağlıklı şehirler

Enerji tasarruflu ulaşım

Fosil yakıtlardan bağımsızlık

Dernek özellikle aşağıdaki konularda faaliyetlerini sürdürür:

Pazar gereksinimlerini karşılamak amacıyla mevcut ürünleri optimize etmek için teknik ve teknolojik iyileştirmeleri teşvik etmek

Araç performansının önemli ölçüde iyileştirmesi ve enerji kaynaklarının rasyonel kullanımına yol açması muhtemel gelişmiş tekniklerin getirilmesinin teşvik edilmesi

Araştırma ve geliştirme projelerini başlatmak ve mümkün olduğunda koordine etmek

EVCharge show, EVS ve AEC gibi sempozyumlar, tartışmalar ve konferanslar düzenlemek

Çalışma komiteleri aracılığıyla çalışmaları kolaylaştırmak

Elektro mobilite hakkındaki mitleri çürütmek

Ortak çıkarları olan diğer uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapmak

Gerekli finansal kaynakları bulmak

Siyasi makamlara ve diğer karar vericilere bilgi sağlamak

Üyeleri tarafından elektrikli araçlar alanında

Avrupa düzeyinde temsil kurumu olarak tanınan AVERE, Avrupa kurumları ve diğer uluslararası otoriteler ile yakın iş birliği içinde hareket etmektedir.

Elektrikli otomobillerin dünyaya paralel olarak Türkiye’de de yaygınlaşması ve bununla birlikte şarj ağı istasyon sayılarının artmasını da göz önünde bulundurarak Türkiye’nin güncel durumu konusunda neler söylersiniz, kısa ve orta vadede Türkiye’nin bu alanda nasıl bir yol kat edeceğini öngörüyorsunuz?

Şarj istasyonları anlamında ülke olarak kötü durumda değiliz. Togg’un üretilmesi ciddi bir ivme kazandırmış durumda, sayesinde yasal mevzuatlar hızla oluşturuldu. Şu an 120’yi aşkın şirket elektrikli araç şarj operatörü lisansı aldı ve bu sayı her geçen gün artıyor. Her şirket lisans alabilmek için belli taahhütleri yerine getirmek zorunda; 50 tane istasyon kurmak ya da 5 ayrı ilçede istasyon kurmak gibi. Dolayısıyla ciddi bir şarj ağı altyapısı Türkiye’de oluşuyor. Şu anda Türkiye’de toplam 20 binin altında elektrikli araç var. Tüm şarj ağı işletmecileri üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirdiğinde, 2023 yılı sonu itibariyle 200 bin araca yetebilecek elektrikli araç şarj ağı altyapısına sahip bir ülke konumunda olacağız. Kısaca bu olumlu ve hızlı gidişi devam ettirmeliyiz.