İnşaatı devam eden projelerle birlikte yönetim portföyünde 12 AVM bulunan ECE Türkiye, bu AVM’lerin pazardaki güçlü konumlarını sürdürebilmek amacıyla yenileme projelerine de devam ediyor. ECE Türkiye Eş Genel Müdürü ve COO’su Semet Yolaç Canlıel ile Nisan sayımızda bir araya geldik.
Marmara Bölgesi’ndeki yatırımlarınız önümüzdeki dönemlerde ne yönde olacak?
ECE Türkiye’nin yönetim portföyünde halihazırda faaliyette olan dokuz AVM yer alıyor. İstanbul’daki Marmara Park, Aqua Florya, Beylikdüzü Migros AVM ve Palladium Ataşehir ile Bursa’daki Sur Yapı Marka, Marmara Bölgesi’ndeki AVM’lerimiz olup diğer AVM’lerimiz Türkiye’nin farklı illerinde bulunmaktadır. Ankara ve İstanbul’daki üç alışveriş merkezi ise inşaat aşamasında. Bunlardan İsra Holding tarafından yatırımı yapılan Başakşehir’deki V Metroway’in 2023 yılının ikinci yarısında ve V Mall İstanbul’un ise 2024 yılının ikinci yarısında açılması planlanıyor. Bu projelere ek olarak gelişme potansiyeli gördüğümüz ve katma değer sağlayabileceğimize inandığımız başka projeleri de portföyümüze katmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
ECE Türkiye olarak bu bölgede bulunan AVM’leriniz için kendi içlerinde ne tür yenilikler düşünüyorsunuz?
Potansiyel gördüğümüz alışveriş merkezlerini yönetim portföyümüze katmak amacıyla yaptığımız çalışmalara ek olarak mevcut AVM’lerimize de yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bu yatırımlar, alışveriş merkezlerinin değerlerini korumak ve günün gerekliliklerine, müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vererek rekabetteki güçlü konumlarını sürdürmek amacıyla yapılıyor. Marmara Bölgesi’ndeki AVM’lerimizde yatırımcılarımızla birlikte hayata geçirdiğimiz veya halihazırda devam eden yenileme projelerinden birkaç örnek vermek gerekirse;
Kendi yatırımımız olan Marmara Park AVM’de müşteri memnuniyetini en üst düzeye taşımak için food-court alanı ve ortak alan oturma grupları tamamen yenilendi. Müşteri WC’lerinin yenileme projesi de devam ediyor. Aynı amaçla Aqua Florya Alışveriş Merkezi’nin food-court’u ve WC’leri de yenilendi. Alışveriş merkezini öne çıkaran unsurlardan biri olan deniz manzaralı amfi-tiyatronun renovasyon çalışmaları sürüyor. Yönetim portföyümüze 2023 başında katılan Palladium Ataşehir AVM’de de kapsamlı bir yenileme projesi tamamlanmak üzere. Food-court alanı, WC’ler, otopark alanı ve ortak alanların tamamen yenilenmesi sonucunda Palladium Ataşehir, 15.yaşında yepyeni yüzü ile ziyaretçilerine benzersiz bir alışveriş deneyimi sunacak. Benzer yatırımlar, diğer bölgelerdeki AVM’lerimizde de elbette yapılıyor.
AVM’ler sürdürülebilir olmak için ne yönde önemler alıp ne tür yatırımlar yapmalılar?
Bizden sonra gelen nesillere sürdürülebilir bir gelecek bırakmak hepimizin ortak sorumluluğu. ECE Türkiye, benimsediği sürdürülebilir gelecek vizyonu doğrultusunda ticari gayrimenkul ekosistemini, geleceğin sürdürülebilir ve dayanıklı kentlerinin ana bileşeni haline getirmeyi amaçlamaktadır. Önümüzdeki dönemde, her adımda kapsayıcı olmak ve yaratacağımız pozitif etkiyi büyütmek için kamu ve özel sektör iş birlikleri ile projeler geliştirmek üzere çalışmalarımızı planlıyoruz. Bunun yanı sıra karbon ayak izimizi minimuma indirmek için aldığımız önlemlerle enerji tüketimini azaltmak, atık yönetimi ve yenilenebilir enerji kullanımı gibi uygulamaları tüm alışveriş merkezlerimizde hayata geçiriyoruz. Teknik altyapı yatırımları ve kullandığımız çeşitli yazılımlarla iş süreçlerimizi mükemmelleştirip hızlandırırken bir yandan da çevrenin korunmasına da katkı sağlayabiliyoruz. Hepimizi derinden yaralayan deprem felaketinin ardından yönetim portföyümüzdeki AVM’ler yerel yönetimler, STK’lar, AFAD, Kızılay ve AKUT ile iş birliği yaparak bölgede bulunan vatandaşlarımızın eksikliklerinin giderilmesi adına seferberlik başlattı. Türkiye’deki AVM’lerin hemen hemen tamamının yardım çalışmalarına destek verdiğini biliyoruz. Bu da alışveriş merkezlerinin sosyal hayatın ve sürdürülebilir kentlerin vazgeçilmez unsurları olduğunun bir kanıtı aslında.