Kalitesi ve müşteri memnuniyeti ile adından söz ettiren Doğkur Kuruyemiş, yeni açacakları fabrika sayesinde çok daha fazla ürün siparişi alarak 2023 yılında büyümesini sürdürmeye devam edecek. Doğkur Kuruyemiş Kurucusu Sedat Aramaz ile Mart sayımızda keyifl i bir röportaj gerçekleştirdik.
Doğkur Kuruyemiş’in kuruluş hikâyesinden okuyucularımıza bahseder misiniz?
Doğkur’un mazisi Adana’dan İstanbul’a gelmemiz ve Adana’da bu işi toptan alım üzerine yaparken tamamen sıfırdan İstanbul’da kurulmamız ile başlıyor. 37 sene önce Adana’da bir perakende mağazası olarak başladığımız aile şirketimiz, bir şanssızlık sonucunda Adana’dan ayrılarak İstanbul’a gelmek zorunda kaldı. İlk önce bakkal ve tekel bayileri ile çalıştık. Bakkalları teker teker gezerek 2’şer 3’er paket kuruyemiş sattık. 2010 yılında tüm bu emeklerimizin karşılığı olarak Doğkur’u kurup sektöre giriş yaptık. Toptan satışla başlayan çalışma sürecimize 2014 yılında perakende mağazası açarak yeni bir solukla devam ettik. Ardından 2016 yılında bayilik sisteminin temellerini atarak ilk bayiliğimizi verdik. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yaklaşık olarak 600 üründen oluşan ürün yelpazemiz ile sektörün önde gelen firmaları arasında yerimizi aldık.
Doğkur Kuruyemiş olarak 2022 yıl sonunda 50 şubeye ulaşma hedefinizi gerçekleştirdiniz mi, 2023 yılına nasıl bir başlangıç yaptınız?
Şu an Türkiye genelinde 50 şubemizle sektörde yer alıyoruz. 2023 yılında 100 şubeye ulaşma hedefimiz var. Yurt dışı çalışmalarımız yeni kuracağımız fabrikamız ile birlikte hızlanabilir. Türkiye genelinde şubelerimizi açmaya ve hizmet vermeye devam edeceğiz. Türkiye’de, franchise sektöründe bu işi yapan sadece biz varız. İşte bu noktada Doğkur olarak asıl amacımız markalaşmak. Şu anki üretimlerimizi firmalara kendi Doğkur adımızı kullanarak yaptırmaya başladık. Markalaşma sürecinde ilerlerken insanların bizi tanımaları için de 2023 yılı reklam çalışmalarımıza hız kazandırıyoruz. Sedat Aramaz Kalitesi ve müşteri memnuniyeti ile adından söz ettiren Doğkur Kuruyemiş, yeni açacakları fabrika sayesinde çok daha fazla ürün siparişi alarak 2023 yılında büyümesini sürdürmeye devam edecek. Doğkur Kuruyemiş Kurucusu Sedat Aramaz ile Mart sayımızda keyifl i bir röportaj gerçekleştirdik. FRANCHISE www.mallreport.com.tr • 63 En son anlaştığımız reklam çalışmamızda 10 adet tırın üzerine Doğkur’un giydirmesi yapılacak ve böylece dışarıdaki insanlara tanıtımlarımızı yapmaya başlayacağız. Tabii ki bununla sınırlı kalmayarak markalaşma yolunda hızlı ve emin adımlarla ilerleyeceğiz. Aynı zamanda AVM’lerde de 200 metrekare büyüklüğünde mağaza açma düşüncelerimiz var.

Sektörünüzdeki rakiplerinize nazaran Doğkur olarak sizin farkınız nedir?
Çocukluğumuzdan beri bu işin içinde olmamız bizim en büyük avantajımız. Bünyemizde bulunan bütün ürünlerimizi direkt olarak yerinden ve yetiştiricisinden almamız, farkımızı ortaya koyan en önemli unsurlardan. Markamızda bulunan ürünleri tek tek araştırarak ve dalından seçerek bünyemize dahil ediyoruz. Ürünlerimizin kalite ve tazeliği de tam olarak buradan gelmektedir. Bizim bu kadar hızlı büyümemizin ve başarılı olmamızın sebebi, işi çok iyi bilmemizdendir. Gelen ürünlerin tadımını mutlaka kendimiz yaparız. Beğenmediğimiz, içimize sinmeyen hiçbir ürünü asla bayilerimiz ve müşterilerimiz ile buluşturmayız.
Bayilerinizi açarken dikkat ettiğiniz noktalar nelerdir?
Bizler için lokasyon ve metrekare çok önemlidir. Açtığımız mağazalarımızın 150 metrekarenin altında olmamasına oldukça özen gösteriyoruz. Bizden bayilik isteyen kişilerin de aynı bizler gibi bu işi gönülden yapmaları en dikkat ettiğimiz noktalardan biridir. Amacımız çok fazla şube açmak değil kaliteli şube açıp kaliteli iş yapmaktır. Bayi açmak için gelen yatırımcı adaylarına sorduğumuz ilk soru, “Siz kendiniz mi işleteceksiniz yoksa personel mi çalıştıracaksınız?” sorusu oluyor. Her zaman ilk şartımız personelin yer aldığı değil, işinin başında duran kişilerle bayilik anlaşması yapmaktır. İsmimizi bizimle birlikte ileriye taşıyabilecek kişilere bayilik vermeye çalışıyoruz. Önceliğimiz kalite olduğu için markamızı da kaliteyi sevenlerin tercih etmesi gerektiği düşüncesindeyiz.
Silivri’de açacağınız yeni fabrikanız hakkında bilgi verir misiniz?
Doğkur olarak bize gelen siparişlerimiz yüksek miktarlarda olduğundan dolayı şu an bulunduğumuz fabrikamıza sığmamaya başladık. Tedariği hızlandırmak, müşterilerimize ürünlerini çabuk ulaştırmak ve çok daha fazla sipariş alabilmek adına bir fabrika açma kararı aldık. Bu sebeple Silivri’de 9.000 metrekare kapalı alana sahip olan ve tasarımını kendimizin yaptığı fabrikamızı yakın zamanda faaliyete geçireceğiz. Yeni fabrikamızın açılışıyla birlikte daha büyük siparişler alabileceğimizden dolayı şube sayılarımızda da artış olacağı öngörüsündeyiz. Aynı zamanda o bölgeye istihdam da sağlamış olacağız. Bunun yanı sıra yeni fabrikamızla birlikte farklı üretimler de yapmaya başlayacağız. Bunlardan en önemlisi yurt dışına paket ürünlerimizi gönderip, toptan satış ve ithalata hız kazandırma hedefinizdeyiz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
2 yıl içerisinde yüzde 40 oranında büyüdük. Şu anki ciromuz da 25 milyon TL’yi geçmiş durumda. Hedeflerimiz her zaman yüksek, fakat bu hedeflerimize ulaşmak için emin ve sağlam adımlar atıyor, acele etmiyoruz.