AVM Öne Çıkanlar

HAMMURABİ CITY, BİR SOSYALLEŞME DESTİNASYONU OLACAK

Mallmartturk Danışmanlık’ın Irak faaliyetleri kapsamında portföyüne yeni katılan Hammurabi City projesinin yatırımcı ve perakende sektörüne tanıtıldığı lansmanda projenin detaylarına değinen Mallmartturk Danışmanlık AVM Kiralama ve İşletme Genel Müdürü Mehmet Akalın; Irak’ın ilk karma kullanımlı projesi olması sebebiyle öne çıktığını ifade ederek, projenin 2023’ün ilk yarısında ziyaretçilerine kapılarını aralayacağını müjdeledi.

Mallmartturk Danışmanlık’ın Irak faaliyetleri kapsamında portföyüne yeni katılan Hammurabi City, Irak’ın ilk karma kullanımlı projesi olması sebebiyle öne çıkıyor. Mallmartturk Danışmanlık AVM Kiralama ve İşletme Genel Müdürü Mehmet Akalın lansmanda gerçekleştirdiği sunumda projenin detaylarına dair şunları aktardı:

“Hammurabi City, Babil’in merkezi Hille’dedir. Hille yaklaşık 800.000 nüfusu ile Ortadoğu coğrafyasının medeniyet tarihinin en kadim şehridir.

Hille,  yer altı ve yer üstü kaynaklarının sağladığı yüksek prestijinin yanı sıra, bölgesinde büyük bir ticaret potansiyeline de sahip, kavşak noktasında olan varlıklı kenttir.

Irak’ın acılarla dolu son 40 yılına rağmen ülkesine ve halkına hizmet etmekten vazgeçmeyen yatırımcılar şehrin ilk alışveriş merkezini şehrin tam kalbinde hayata geçirmek, şehirlerinin organize perakende ile tanışmasını, markalar ile buluşmasını sağlamak için yola çıktılar.

Yatırımcılar ile birlikte Musul’un ve Hille’nin alışverişi ve sosyal hayatı anlamında neye ihtiyacı olduğunu detaylı şekilde tahlil edecek zamanımız oldu.

Bu zaman içerisinde değişen koşullar, ekonomi ve gelişen perakende, “Hille’ye, yakışan” ve “şehrin alışveriş ve sosyal yaşam gereksinimlerini her yönüyle karşılayabilecek” bir alışveriş/yaşam merkezine duyduğu ihtiyacı net olarak tespit ettik.

Böylece, Hammurabi City çalışmaları başladı. Alışverişte ekonomi, yemekte damak tadı, eğlencede yeni seçenekleri arayan tüm şehir sakinleri ve şehir ziyaretçilerinin vazgeçilmezi olacak bir alışveriş merkezi meydana getirmek için hemen işe koyulduk ve uzun süren araştırmalar, stratejik planlama ve mimari çözümler üreterek Hammurabi City’i bugünkü noktasına getirdik.

Yaşayan, ticaretin tüm olanaklarından maksimum düzeyde yararlanırken aynı zamanda ticarete yön veren hem tüketiciye hem de girişimcilere maksimum kazanç sağlayacak bir AVM ve yaşam merkezi meydana getirmenin en önemli koşulunun doğru strateji ve planlama olduğunun bilincindeyiz.

Bu nedenle attığımız her adımda, aldığımız her kararda değişimin bugün ki halini değil organize perakendenin geleceğine ışık tutacak yenilikler olmasına gayret ettik.

Perakende için zorlu bir dönemde olmanın kaçınılmaz sonucu olan “her yönüyle farklılaşma” yeni dinamiklere uyum, şehirlerin tarihi mirası ve tüketici alışkanlıklarındaki değişim konusu da projeleri kurgularken göz önünde tutmaya özen gösterdiğimiz önemli ayrıntılardır. Bu nedenle Hammurabi City’de, Irak ve bölgedeki AVM’ler arasında başta modern bir alışveriş merkezi uygulaması yanında pek çok yeniliğe ve karma kullanım özelliklerine sahip olmasını sağladık.

Her şeyden önce, yerel marketten marka bilinirliği en üst seviyede olan mağazalar yanında ülkemizin en prestijli markaları Hille’de ilk defa olmalarını sağlıyoruz.

Değerli markalarımızı projemize davet ederken, şehrin alışveriş, sosyal yaşam ihtiyacını ve pazar araştırma anketlerinin sonuçlarını baz alarak hareket ettik.

AVM’lerin yalnızca alışveriş odaklı işlevini çok uzun süre önce aştığı bir dönemdeyiz. Hammurabi City’de öncelikli olarak sosyal alan ve bir sosyalleşme destinasyonu olacak. Elbette, alışveriş odaklı yönetim biçimimizi bir yaşam merkezi formatında tasarlayıp ve bu anlamda sunduğumuz hizmetlerin hemen her birinin, AVM’yi bölgedeki diğer ticari alanlardan farklılaştıran özelliklere sahip olmasını sağlayacağız. 2023 Nisan ayında Hille’de misafirlerimiz ile buluşacağız.”