Uncategorized

TÜRKİYE’DEKİ TOPLAM RESTORAN SAYIMIZI 1600’E ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ

1995 yılından bu yana hızlı servis restoran sektöründe faaliyetlerini sürdüren ve Burger King®, Sbarro®, Popeyes®, Arby’s® ve Subway® gibi global markaların yanı sıra Türkiye’de kendi yarattıkları Usta Dönerci® ve Usta Pideci® markalarıyla günümüzde Türkiye’nin lider hızlı servis restoran operatörü olan TAB Gıda, Türkiye’de bulunan 1400’ü aşkın restoran sayısını 2023’te 1600’e çıkarmayı hedefliyor. TAB Gıda Franchise Direktörü Erman Engiz ile Aralık sayımızda gerçekleştirdiğimiz söyleşide dünden bugüne TAB Gıda’yı konuştuk.

TAB Gıda’nın kuruluş hikayesi ve Türkiye’deki faaliyetlerinden bahseder misiniz?

TAB Gıda olarak, hızlı servis restoran sektöründeki faaliyetlerimize 1995 yılında dünyada sektörün öncülerinden biri olan Burger King®’in ana geliştirici ve üretici haklarını alarak başladık. Kısa sürede gerçekleştirdiğimiz başarılı Burger King® operasyonumuzdan aldığımız güç ve cesaretle, 2006’da Sbarro®, 2007’de Popeyes® ve 2010’da da Arby’s® gibi global markaları bünyemize kattık. 2013’te sahip olduğumuz deneyimi işin ustalarıyla birleştirip Türkiye’nin döner restoran zinciri Usta Dönerci® markasını yarattık. 2019 yılında çeyrek asırlık tecrübemiz ile Usta Dönerci®’den sonra kendi yarattığımız ikinci marka olan Usta Pideci® doğdu. Son olarak da bu yıl dünyanın en büyük sandviç zinciri Subway®’in Türkiye’deki tüm lisans haklarına sahip olarak bu değerli markayı da Türkiye’deki sistemimize dahil etmiş olduk. Şu anda Türkiye’nin lider hızlı servis restoran operatörüyüz. Türkiye’deki yapılanmamız içinde restoranlarımızla birlikte bizim en büyük itici gücümüzü ekosistem şirketlerimiz oluşturuyor. İleri teknolojili et işleme tesisi Ekur Et Entegre, Türkiye’nin en büyük patates işleme fabrikası AtaKey, üstün teknolojiye sahip unlu mamuller fabrikası Ekmek Unlu Gıda ve Fasdat Sebze Doğrama Tesisi ekosistemimizde yer alıyor. Mutfak ekipmanlarının kurulumu kardeş fi rmamız olan Mes Mutfak tarafından sağlanıyor ve düzenli olarak bakımları yapılıyor. Satın alma ve tedarik zincirimizse Fasdat isimli bir diğer şirketimiz tarafından sağlanıyor. Reklam hizmetlerimiz yine kendi şirketimiz Reklam Üssü tarafından veriliyor. Ayrıca teslimata ilişkin operasyonumuzu, deneyim odaklı dijital teslimat platformu Fiyuu ile kendi sistemiz içinde çözüyoruz. Ekosistemimiz sayesinde, gıda işletmeciliği konusundaki her şeyi kendi bünyesinde çözen, anahtar teslim bir iş modeli sunuyoruz.

Bünyenizde bulunan global ve yerli markaların Türkiye’de kaç adet şubeleri bulunuyor, 2023 yılında hangi bölgelerde bu markalarla büyümeyi hedefl iyorsunuz?

Bugün Türkiye genelinde 700’den fazla Burger King® restoranı, 100’ü aşkın Sbarro®, 300’e yakın Popeyes®, 80’den fazla Arby’s®, 80 Subway®, 140’tan fazla Usta Dönerci®, 40’tan fazla Usta Pideci® restoranımız bulunuyor. Türkiye’de toplam 1400’ü aşkın restoran sayımızı 2023 sonunda 1600’e çıkarmayı hedefl iyoruz. Burger King® sürükleyici gücümüz olmaya devam ederken tüm markalarımızla büyümemizi sürdüreceğiz.

Subway markasının da TAB Gıda çatısı altına girmesiyle global ve yerel pazarda nasıl bir konuma ulaştınız? Bu alanda kısa ve orta vadede yeni markaları Türkiye’ye kazandırma hedefl erinizden söz eder misiniz?

Subway® dünyanın en büyük markalarından biri. TAB Gıda olarak bünyesinde yer aldığımız çatı şirketimiz TFI TAB Gıda Türkiye ve Çin’deki toplam 2800 civarındaki restoranıyla dünyanın en büyük 5 hızlı servis restoran operatöründen biri. Türkiye’de sektörümüzün lideriyiz ve 28 yıla yakın bir tecrübeye sahibiyiz. Kendi markalarımızı yaratabilme ve dünya markalarını yönetebilme ve geliştirebilme kabiliyetimizi hem Türkiye’de hem de dünyada ispatlamış bir şirketiz. Tüm bu güçlü yapı içerisinde Türkiye’de diğer markalarımızı nasıl ileriye taşıdıysak, Subway® gibi bir dünya markasını da Türkiye’de hak ettiği yere taşıyarak Türkiye’nin en değerli markalarından biri haline getirme hedefi yle yol çıktık. TFI TAB Gıda’nın dünya çapındaki toplam restoran sayısını bu yılın sonuna kadar 3000’in üzerine çıkarma hedefi nde Subway® de Türkiye’deki operasyonuyla önemli bir katkıda bulunuyor. Önümüzdeki yıl Türkiye’de toplam 60 adet Subway® restoranı açmayı hedefl iyoruz. Bize değer katacak, bünyemizdeki markalarla sinerji yaratabilecek yeni markalar her zaman radarımızda olmaya devam edecek.

2022 yılını TAB Gıda nasıl geçirdi, genel bir değerlendirmede bulunur musunuz?

2022’nin son ayına girdiğimiz şu günlerde, yılbaşında koyduğumuz hedefl erin tamamını tutturduğumuzu söyleyebilirim. 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde toplam 125 restoran açılışı yaptık. Franchise sistemimize daha çok yatırımcı katmaya devam ediyoruz. 2022’de restoranlarda müşterilerin ağırlanmaya başlamasıyla birlikte satışlarımızı daha da iyileştirdik. Günlük satış adetleri olarak pandemi öncesi dönemin, yani 2019 döneminin oldukça üzerine çıktık.