Her yıl artan yerli-yabancı ziyaretçi sayısı ve %99 doluluk oranıyla Akdeniz Bölgesi’nin en başarılı AVM’lerinden olan MarkAntalya AVM, son trendlere uygun pazarlama faaliyetleriyle de marka karmasını güçlendiriyor. MarkAntalya AVM Müdürü Hakan Karakaş ile Kasım sayımızda bir araya geldik.
Pandemi döneminden sonra MarkAntalya olarak bünyenizdeki değişikler neler oldu, pandemi sonrası dönem cironuza nasıl yansıdı?
Şehrin tam kalbinde yer alan MarkAntalya AVM güçlü marka karması ve merkezi lokasyonu ile yerli ve yabancı ziyaretçilerimiz tarafından oldukça ilgi gören bir AVM. Hem turizmin hem de perakendenin altın yılı olarak gösterilen 2019 yılı verilerini de aşarak 2022 hedeflerimizin üzerine çıkmış durumdayız. Ziyaretçi sayısı ile Akdeniz Bölgesi’nin en çok tercih edilen AVM’si olmamızın yanı sıra, enflasyondan arındırılmış ciro karşılaştırma raporlarında da sepet ortalamamız 2019 yılı verilerinin üzerinde. Her yıl artan ziyaretçi sayısı, sepet ortalaması ve %99 doluluk oranı ile Akdeniz Bölgesi’nin en başarılı AVM’si olarak hizmet vermeye devam ediyoruz.
Müşteri potansiyelinizi artırmak adına ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz?
Ziyaretçilerimiz tarafından oldukça ilgi gören MarkAntalya Card sadakat sistemimizi dijitale taşıyarak, pandemi sonrası yaşanan teknolojik dönüşüme uygun hale getirdik. Pazarlama alanında yaptığımız etkinlikler ve kampanyalar ile ziyaretçi memnuniyetimizi artıracak dijitale ve son trendlere uygun pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmeye özen gösteriyoruz.
Ziyaretçilerimiz kendilerini ayrıcalıklı hissetmek istediği için hizmet kalitemizi artırmak da öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor. Kişisel alışveriş danışmanlığı, tax free noktası gibi ek hizmetleri gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
AVM’mizin tüm göstergelerinin olumlu yönde ilerliyor olması, kiralama yatırımında bulunmak isteyen markalar için de öncelikli tercih sebebi haline geliyor. Dolayısı ile ziyaretçi potansiyelimizi yüksek tutmaya devam edebilmek için aramıza yeni katılacak marka tercihlerimizde “güçlü marka karması” imajımızı korumaya devam edecek seçimler yapıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Açıldığı ilk günden beri başarı grafiğini gün geçtikçe artıran AVM’mizin performansını yükseltmeyi hedefliyoruz. Lokasyonumuz, mimarimiz ve yaptığımız etkinliklerle 2023 yılını rekorlarla kapatmayı planlıyoruz. Hizmet kalitesini, marka ve ürün çeşitliliğini her zaman en üst seviyede tutarak hem turistler hem de yerli ziyaretçilerimiz için en konforlu alışveriş imkanlarını sunarak başarının kaçınılmaz olacağına inancımız tam.
MARKANTALYA SHOPPING MALL, THE FAVOURITE SHOPPING MALL OF THE MEDITERRANEAN REGION
MarkAntalya Shopping Mall, one of the most successful shopping place in the Mediterranean Region, with its increasing number of domestic and foreign visitors and 99% occupancy rate, strengthens its brand mix through marketing activities in line with the latest trends. We came together with MarkAntalya Shopping Mall Manager Hakan Karakaş in our November major topic.
What were the changes in your organization as MarkAntalya after the pandemic period, and how did the post-pandemic period reflect your turnover?
Located in the heart of the city, MarkAntalya Shopping Center brings great attention from local and foreign visitors with its strong brand mix and central location. We have exceeded our 2022 targets by surpassing the 2019 figures, which is indicated as the golden year of both tourism and retail. In addition to being the most preferred shopping mall in the Mediterranean region with the number of visitors, our basket average in the inflation-adjusted turnover comparison reports is above the 2019 figures. We continue to serve as the most successful shopping mall in the Mediterranean region, with an increasing number of visitors every year, turnover per person, and a 99% occupancy rate.
What kind of activities do you prefer for increase your customer potential?
We moved our MarkAntalya Card loyalty system, which attracted significant attention from our visitors, to digital and made it suitable for the technological transformation experienced after the pandemic. We pay attention to carrying out marketing activities and campaigns in line with digital and the latest trends, which will increase visitor satisfaction.
As our visitors want to feel privileged, improving our service quality is also one of our primary goals. We have plans to provide additional services such as personal shopping consultancy and tax-free points.
The positively progressing indicators of our shopping mall primarily become a reason for the preference for brands that want to invest in leasing. We, therefore, make preferences that will continue to maintain our “strong brand mix” image to keep our visitor potential high.