2022 yılının ilk 8 ayında 7 mağazasıyla müşterileriyle buluşan Doğkur Kuruyemiş, yılsonuna dek açmayı hedeflediği 5 yeni mağaza ile Türkiye’nin her yerinde olma hedefine emin adımlarla ilerliyor. Türkiye genelinde toplamda 45 şubesiyle hizmet veren Doğkur Kuruyemiş adına Finans Müdürü Ebru Arımaz ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide franchise sistemiyle büyüyen markalarının yatırımcılara sağladığı avantajları ve destekleri konuştuk.
Doğkur ismiyle sektördeki yolculuğunuza devam ederken, 2022 yılı içerisinde kaç yeni şubeyle müşterilerinizi buluşturdunuz, yılsonuna dek yeni şube hedefi niz nedir?
Doğuş Kuruyemiş’in markalarından perakende mağaza adımız olan ’Doğkur’ adı altında bu yılın ilk 8 ayında 7 mağaza ile müşterilerimizi buluşturmanın sevincini yaşadık. Yılsonuna kadar hedefi miz 5 mağaza daha açarak sayımızı 50’ye ulaştırmak ve yeni bölgelerde de markamızın olmasını sağlamak istiyoruz.
Franchise sistemine kaç yıl önce dahil oldunuz, bu sistem büyümenize nasıl bir katkı sağladı?
Franchise sistemine 2014 yılında başladık. Hedefi miz perakende mağazalar açarken altyapısını oluşturduğumuz takip sistemiyle birlikte, sağlam temellere dayalı düzenimizin daha hızlı bir şekilde yayılmasını sağlamaktı. Bu anlamda franchise ile ailemize katılan bayilerimizle birlikte gücümüze güç katarak daha hızlı bir yol almayı sürdürmüş olduk.
Yatırımcılara Doğkur markası çatısı altına girdiklerinde ne tür desteklerde bulunuyorsunuz, sağladığınız avantajlar nedir?
Franchise sisteminde kuruyemiş sektörüne girmek isteyen yatırımcıların bireysel olarak mağaza açarkenki yüklerinin % 80’ini biz alıyoruz. Bireysel bir işletmeden daha çok, belirli bir sistemin içine dahil olmanın avantajları çok daha fazladır. Bizim bünyemizde bulunan kurulum ekibimiz, yeri onaylanmış olan mağazayı 14 gün içerisinde hazır kurulu hale getirerek 15. gün satış yapılabilmesini sağlayabilmektedir. Şubede bulunan tüm demirbaş ve ürünler şirketimiz tarafından tedarik edilmekte olup, yatırımcının hiç bir ürün almaya emek harcamasına gerek kalmamaktadır. Ayrıca 10 gün boyunca ürünler ve sistemlerle ilgili tüm eğitim hizmetleri de tarafımızdan karşılanmakta ve şubenin reklam hizmetleri de tarafımızdan desteklenmektedir.
Doğkur markasının yatırım maliyeti hakkında okurlarımızı bilgilendirir misiniz?
Franchise sisteminde yönetimimizin aldığı karar doğrultusunda sisteme dahil olan yatırımcıların şube içerisindeki tüm demirbaş, kurulum ve ürünlerin tamamı şirketimiz tarafından karşılanmaktadır. Ortalama 100 m2 mağaza kurulum, ilk sevkiyat ürün ve Ekim ayı sonuna kadar 5 bin dolar olan franchise bedelimiz dahil yaklaşık olarak 1.200.000 – 1.500.000 TL arası bir maliyetle gerçekleşmektedir.
Doğkur olarak bayilik verirken nelere dikkat ediyorsunuz, her yatırımcı adayı Doğkur ailesine katılabiliyor mu?
Bayilik verirken öncelikle mağazaya sahip çıkabilecek, müşteri ilişkileri kuvvetli olabilen, tercihen esnafl ık yapmış, gıda ürünlerinin hijyenik olarak sunumunu yapabilecek ve şirket politikaları ile düzenine uygun çalışabilecek yatırımcı adaylarına öncelik tanıyoruz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Kuruyemiş sektöründe 38 yıllık tecrübemize dayanarak 2010 yılında perakendeleşme yönünde başlattığımız çalışmalarımızı, yavaş ama emin adımlarla sürdürmekteyiz. 2022 yılında aldığımız kalite ödüllerimiz, yorucu çalışmalarımızın sonucunda bizim haklı gurur yaşamamıza vesile olmuş ve daha çok çalışmamızın önünü açmıştır. Yürümeyi iyi öğrendiğimiz bu yolda bayilerimizle birlikte Türkiye’nin her yerinde olma hedefi mize daha emin adımlarla ilerlemeye devam ediyoruz.