Perakende

BAMBUM, YILIN İLK 6 AYINDA YÜZDE YÜZ BÜYÜME KAYDETTİ

Ekolojik ve organik ürün odaklı bir misyonla 11 yıldır züccaciye sektöründe varlığını sürdüren Bambum, 70 ülkeye gerçekleştirdiği ihracatla birlikte 2022 yılının ilk 6 ayında %100 oranında büyüme kaydetti. Bambum Genel Müdürü Selman Yar ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Yar, yakın zamanda yeni pazarlarda da Bambum’un yer alacağını ifade etti.

Bambum olarak insan sağlığına önem verdiğinizi biliyoruz, sağlıklı sunum ve ürünler misyonu altında ürettiğiniz ürünleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Doğal olmayan mutfak gereçlerinde bulunan nikelin canlı gıdalardaki vitamin değerlerine zarar verdiğini biliyorduk. Bu durumdan hareket ederek bambu ağacından bıçak yapabileceğimizi düşündük. Hikâyemiz 11 yıl önce sadece bambu bıçaklar ve kesme tahtalarıyla başladı. Çataldan bıçağa, fi ncan altlığından saklama kabına birçok ürünü bambu bitkisinin sağlıklı yapısıyla birleştirdik. Odağımızda ekolojik ve organik ürün odaklı olmamızın başlıca nedeni; her gün kullanılan, yemek yenilen ve yapılan gereçlerin tüketici sağlığını doğrudan etkiliyor olması.

Bambum olarak yılın ilk yarısında hedefl erinize ulaştınız mı, yılın geri kalanı için özellikle yurt dışı çalışmalarınız nelerdir? Ürünlerinizde inovasyon bakımından değişikliğe gitmeyi düşündüğünüz projeleriniz var mı?

Bizim ürünlerimiz kolay ulaşılabilir ürünler. Talep ile birlikte üretim, üretim ile birlikte de ciromuz arttı. 2022’de yüzde 50 büyüme hedefi ile yola çıktık. Yılın ilk 6 ayına baktığımızda bu hedefi mizin ve stratejilerimizin ne kadar gerçekçi olduğunu görebiliyoruz. Çünkü 2022’nin ilk 6 ayında yüzde yüzlük bir büyüme kaydettik. Bu başarımızı yılın kalan kısmında da devam ettirerek 2022’yi hedefl erimizin de üzerinde bir büyümeyle kapatmayı planlıyoruz. Şu anda 70 ülkeye ürün ihraç ediyoruz. Satışlarımız Orta Doğu ve Kuzey Afrika ülkeleriyle birlikte tüm Avrupa ülkelerini kapsıyor. Sahra Altı Afrika, önemli ve gelişmekte olan bir pazar. Yakın zamanda ihracata başlayacağımız ülkelerin o bölgeden çıkacağını düşünüyoruz

ZUCHEX Fuarı’nda katılımcı olduğunuzu biliyoruz. Bu yılki fuar beklentileriniz nelerdir? Fuar adına öngörülerinizden bahseder misiniz?

Bambum olarak fuarda, emayeden bambuya porselenden döküme kadar binlerce çeşit ürünümüzü görücüye çıkaracağız. Fuar özellikle ürünlerini yurt dışına pazarlamak isteyenler için önemli bir fırsat. Bambum olarak ihracata 100 bin dolar ile başladık. Daha sonra katıldığımız yurt içi ve yurt dışı fuarlarla 5 milyon dolara kadar ulaştık. Bu yılki fuarla birlikte bu rakamı çok daha yukarılara taşımayı hedefliyoruz.

Zücaciye sektörünü değerlendirir misiniz? Son 2 yılda ne gibi değişimler yaşandı?

Son 2 yılda özellikle salgının etkisiyle birçok sektör zor bir döneme girerken, zücaciye sektöründe büyük bir gerileme yaşanmadı. Aksine pandemi dönemi, üretimi de satışları da olumlu yönde etkiledi. Bambu ürünler, Avrupa pazarının Çin’den direkt tedariği tercih ettiği ürünler arasında. Ancak pandemiyle birlikte başlayan sokağa çıkma yasakları, kısa mesailer, konteyner trafi ğinin kitlenmesi gibi nedenler, Avrupa’da tanınmaya başlayan Bambum’un adeta patlamasına neden oldu. Avrupalı perakendecilerin gözlerini Çin’den kendi üzerimize çektik ve Türkiye’deki üretimlerimizi hızla artırarak Avrupa pazarını Çinli rakiplerin elinden aldık