Türkiye’de yer alan mevcut markalarla büyüme stratejisinin yanı sıra yeni markalar yaratarak pazarı çeşitlendirmenin önemli olduğunu vurgulayan ENS Danışmanlık Genel Müdürü Emre Şen, Rusya pazarında yaşanan savaş sebebiyle pazardan çıkan Avrupa markalarının yerine Türk markalarının geçmesini beklediklerini ifade etti.
Türk markalarının yurt dışında açılıp, yaygınlaşması konusundaki düşünceleriniz ve bu konuda markalara tavsiyeleriniz nedir?
Günümüz ekonomik koşullarında ticari yaşam gerçekten kolay değil. Ülkemiz içerisinde mevcut markalarımızla büyüme stratejisi güderken, yeni markalar yaratarak pazarı çeşitlendirme hedefindeyiz. Gerek dövizde yaşanan ciddi artış gerekse Rusya-Ukrayna Savaşı, perakende sektöründe ciddi bir hareketliliğe yol açtı. Bunun yanında Avrupa pazarına açılmak, yeni bir satış kanalı olarak tüm perakendecilerimizin önünde net bir şekilde duruyor. Yurt içinde üretilen ürünlerin yurt dışına özellikle toptan veya fason üretimin haricinde perakende fiyatıyla satış hedefi hem ülkemize hem de perakendecilerimize çok değerli katkılar sunacaktır. Globalleşen dünyada özellikle Çin pazarından lojistik, maliyet ve termin özelinde uzaklaşan Avrupa, perakendecilerimiz özelinde önemli bir hedef konumunda olmalıdır. Rusya pazarında yaşanan savaş sebebiyle pazardan çıkan Avrupa markalarının yerine Türk markalarımızın geçeceğini hepimiz göreceğiz. Yeni pazarları araştıran ve sektör dinamiklerini yakından takip eden bir şirket olarak, perakende markalarımıza dünyanın kapılarının sonuna kadar açık olduğunu, rekabette öne çıkabileceklerini özellikle belirtmek isteriz.
THE EUROPEAN MARKET IS AN IMPORTANT TARGET FOR RETAILERS
Pointing out the importance of diversifying the market by creating new brands in addition to adopting a growth strategy based on existing brands in Turkey, ENS Consulting General Manager Emre Şen stated that they expected Turkish brands to replace the European brands that left the Russian market due to the war.
What are your thoughts on Turkish brands expanding and doing business abroad? And what would you recommend to brands in this regard?
In today’s economic conditions, commercial life is not easy, to say the least. Our aim is to diversify the market by creating new brands while pursuing a growth strategy with our existing brands in our country. Both the surge in exchange rates and the war going on between Russia and Ukraine led to a considerable mobility in the retail sector. This being the case, expanding to the European market clearly stands as a new sales channel for all our retailers. The goal of selling abroad the products produced domestically, especially at retail prices apart from wholesale or contract manufacturing, will surely make very valuable contributions to both our country and our retailers. In the globalizing world, Europe should be a major target for our retailers, given that it has diverged from the Chinese market for reasons like logistics, cost issues and lead times. We will all witness Turkish brands replace European brands that have left the market due to the war in the Russian market. As a company that researches new markets and keeps close track of the dynamics in the industry, it is worth emphasizing that the doors of the world are wide open to our retail brands, and should they choose this path, they for sure have what it takes to stand out in competition.