Turizm projesine yaptığı yatırım ile bulunduğu bölgede merkez olma yolunda ilerleyen 212 Outlet, %95’lik doluluk oranını 2024 yılında %100’e çıkarmayı hedefliyor. 212 Outlet Genel Müdürü Hasan Necip Akol ile Ağustos sayımızda bir araya geldik.
Her sektörde olduğu gibi AVM’ler de geleceğe hazır olmak adına bir dönüşüm içerisindeler. 212 Outlet olarak sizler bu dönüşüm yolculuğunda neler yapmaktasınız?
Ekonomik koşullardan dolayı her geçen gün tüketicilerin outlet alışveriş merkezlerine ilgisinin arttığı bir dönemdeyiz. Tüketiciler artık minimum fiyata, maksimum verim ve kaliteye ulaşmaya çalışıyor. Bu talebi en iyi karşılayan perakende noktaları tabii ki outlet alışveriş merkezleri oluyor. Tüm alışveriş merkezlerinin bu yeni duruma adapte olmaya çalıştığını görüyoruz aslında, ancak gerçek outlet alışveriş merkezleri zaten kampanya ve indirim sunmaya odaklı oldukları için bu dönemde biraz daha avantajlılar diyebiliriz. 212 Outlet olarak her zaman olduğu gibi ilk önceliğimiz, tüketicilerin bu talebine karşılık verecek markaları bünyemize kazandırmak ve mevcut markalarımıza 212 Outlet’e özel kampanyalar yapmalarını teşvik ederek potansiyeli artırmalarını sağlamak.
Ziyaretçilerinizle temas noktalarınız nelerdir, dikkat ettiğiniz hususlardan söz eder misiniz?
Tüketiciyle temas noktalarının fizikiden daha çok dijitale kaydığı bir dönemin içindeyiz. Tam olarak dijital dönüşümün gerçekleşmediği malum, bu sebeple iki ana kolda da faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Ziyaretçilerimize; billboard gibi fiziki olarak markalarımızın kampanya ve indirimlerini sunuyor, web sitesi ve sosyal medya kanallarıyla da dijital olarak haberdar olmalarını sağlıyoruz. Outlet alışveriş merkezlerinde sürekli kampanyalar olduğu için bu konuda en önemli husus hızlı olmaktır. Tüketicilerin en önem verecekleri kampanyalardan hızlıca haberdar olması gerekiyor.
AVM’nizde markalar açısından kiralama süreci nasıl ilerlemekte, aynı zamanda doluluk oranlarınızı 2023’ün ilk yarısına göre değerlendirir misiniz, gelecek dönemler için öngörüleriniz nelerdir?
Pandeminin etkinlerinin bitmesiyle başlayan yukarı yönlü ivme halen devam ediyor. Bu durum hem ziyaretçi sayısı anlamında hem de doluluk oranı için geçerli. Turizm çalışmalarımızın büyük ve olumlu katkısını görerek mevcutta %95 doluluk oranına ulaştık ve talepler de halen devam etmekte. 2024 yılının ilk çeyreğinde %100 doluluk oranına ulaşarak ziyaretçilerimize daha fazla kampanya ve indirim sunabileceğiz.
Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?
Turizm projemizi katlayarak sürdürmeye devam edeceğiz. Turizm konusunda bölgemizde merkeze dönüşmeye çalışıyoruz. 212 Outlet önünden geçen Ataköy metrosunun 2024 yılında açılmasıyla ziyaretçilerimizin ulaşımı çok daha rahat olacağı gibi 212 Outlet’in hitap edeceği bölge de genişleyecektir. Önümüzdeki dönemler, hem ziyaretçi hem turist ziyaretçi hem de yatırımcının 212 Outlet’te beklentisinin karşılandığı dönemler olacaktır
